• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Ceramic Quartz Coating

Iemand enig idee of je de Gyeon q2 Primer ook kan gebruiken onder andere merken coatings?

Zelf heb ik deze vorig jaar gebruikt op m'n scooter en vervolgens de Gyeon Prime overheen gezet.
Dit jaar wil ik de scooter opnieuw gaan behandelen, alleen heb ik deze keer gekozen voor de Nanolex SiShield coating.

In de beschrijving op de webshop staat het ook niet echt en Google helpt me ook niet.



Q² Primer is een ultra-lichte finishing polish en SiO² primer in één. Het bevat een unieke formule voor het voorbereiden van het lakwerk voor het aanbrengen van een coating zonder eerst een reinigingsproduct zoals Gyeon Q²M Prep te hoeven gebruiken. Het voornaamste doel van de Q² Primer is de moeilijkste lakken zo goed mogelijk voor te bereiden op het gebruik van een coating. Door het gebruik van de Q²M Primer wordt de lak zo glad dat het aanbrengen van een coating veel soepeler gaat. Hiernaast laat de Q² Primer een hoogglans en zijdezacht oppervlak achter, klaar voor het gebruik van een coating!

Als je het dik gedrukte bekijkt, zou je kunnen zeggen dat de Primer niet alleen voor Gyeon bedoeld is.
 
De voorbije dagen kennis gemaakt met Gyeon Synchro. Combi van Mohs met Skin, een toplaag die op de Mohs zou hechten, je moet het aanbrengen na minstens 4 uur maar volgens @Dibbuz geen dag mee wachten. Mohs kende ik al goed en ik ben een absolute fan, maar vanaf nu is het Synchro voor mij, zo geweldig!
 
Jaartje wat minder op t forum gezeten.

Als ik Facebook bekijkt lijkt echter bijna ieder beginner aan de coatings tegenwoordig haha. Waar je vorig jaar Fuzzo hoorde is t nu Gyeon!

Mooi om te zien hoe dit merk een vlucht genomen heeft!
Blijf erbij, dat de coatings geen beginners spul zijn.
 
Je kan elke pad pakken die bedoeld is om te compounden. Denk aan monello geel, scholl witte spiderpad, etc.
 
Kwam net een bericht op Facebook tegen
1D3E1940-A7DE-4373-BCFF-9DF28804CA66.png
1D3E1940-A7DE-4373-BCFF-9DF28804CA66.png
 
Op de clinic werd verteld dat er een aantal nieuwe producten aan zitten te komen. Onder andere polijstpads, dus dat zullen deze wel zijn.
 
Nog ff terugkomen op de oude klei van Gyeon. Ik heb bij mijn laatste wagen die ik gekleid heb, deze klei gebruikt. Een hele fles clay lube gebruikt en nog ENORM veel marring!! Schrikbarend! Mijn volgende aankoop wordt toch de Dodo Supernatural clay!!
 
Vraag is alleen... wat is dan de standtijd?
Ik ben op you tube een Cancoat VS. Megs fast finish filmpje tegengekomen.
Dat was ook wel interessant!
Mss de fast finish ook wel eens aanschaffen. Toch een redelijk verschil in prijs.
 
Laatst bewerkt: