• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Ceramic Quartz Coating

CanCoat is sowieso veel sneller qua beading en sheeting. Een betere vergelijking zou zijn om Fast Finish tegenover Sonax Polymer Netshield te zetten. Hij zegt elke keer dat het ongeveer hetzelfde is maar dat ben ik zeker niet met hem eens. CanCoat is echt een stuk sneller tot het laatste product.

Ik vind ook niet dat een chemisch product 6 maanden duurzaamheid kan evenaren. Leuk bedacht maar die vlieger gaat echt niet op.
 
  • Leuk
Reactions: morphf en RoyR
Ah, dat filmpje was nog niet geladen toen ik dit topic de vorige keer bekeek. :D

Viel mij in het begin van het filmpje op dat Gyeon die kerel benaderd had en had aangegeven dat hij te snel is gaan wassen/testen van de twee producten in de vergelijking. 12-24 uur droogtijd en een week niet wassen. Later zegt die kerel dat hij het belachelijk vind dat je een auto dan 7 dagen lang niet mag blootstellen aan de weer-elementen en dergelijke, maar die 7 dagen gaat toch om het wassen? (Met eventueel shampoo en dergelijke)

Dan geeft die kerel aan dat het hele doel was om de dure Gyeon te vergelijken met een veel goedkoper product en dat zelfs na 12 uur curen de Gyeon zich goed standhield, maar dus het goedkopere product blijkbaar beter is omdat het goedkoper is en het effect vergelijkbaar. (Alsof hij niet naar zichzelf heeft geluisterd, 1 minuut eerder in het filmpje) Gyeon heeft dus aangegeven dat hij het product niet goed heeft verwerkt en de vergelijking dus niet klopt.

Ceramisch of glascoating... :p

Pff... Wat een pannenkoek, hoe verder je komt in het filmpje hoe onnozeler het wordt. Ik ben maar gestopt met kijken. :D Zodra hij met water aan de gang gaat en de slechtere sheeting van Meg's hetzelfde vind als de Cancoat die kneitestrak bead en sheet... Toen klikte ik 'm weg.
 
Het gaat inderdaad om het wassen. De auto mag gewoon naar buiten en er mag gewoon mee gereden worden. Als de 7 dagen binnen een vereiste was dan zou Gyeon een groot probleem hebben want die luxe hebben maar heel weinig mensen. Natuurlijk, hoe langer binnen hoe beter.

Alles voor de clicks :)

Zoals gezegd, een betere vergelijking is Fast Finish met Sonax Netshield. Misschien dat ik dat wel een keertje doe.
Van Sonax weet ik dat het zeer goed is, Fast Finish ziet er wel zeer belovend uit voor een polymeren product.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Ik weet dat het allemaal een beetje uit z’n context getrokken is door die dwaze Amerikaan, die totaal geen “beef” heeft met Gyeon hoor. yeah right!
Je zal me geen kwaad woord horen zeggen van Gyeon. Tot nu toe waren alle producten die ik van hen getest heb van uitmuntende kwaliteit. Desalniettemin wil ik de Megs wel eens testen op mijn eigen wagen. Deze is een firmawagen die al bijna “fin de carrière” is en als ik hiermee de winter doorkom ben ik al lang blij.
 
Vraagje! Heeft iemand de Q2m Quick Detailer al geprobeerd? Vind het altijd interessant om een nieuwe detailer te proberen, maar uiteindelijk blijf ik toch bij Poorboys S&W uitkomen als ik een detailer pak. (Los van het boosten van je LSP met Cure, Waxaddict Hydroglaze oid)
 
Is dit normaal bij een nieuw besteld flesje wetcoat? Ik kan mij niet herinneren dat bij mn vorige fles het product zo eruit zag namelijk, het is een beetje gaan kristalliseren lijkt het?
20190416_215714.jpg
 
Laatst bewerkt:
@tamer ,wetcoat denk ik ipv Cancoat kijk als ie nieuw is zal het er wel wel bij horen maar echt appetijtelijk ziet het er niet uit dat ben ik met je eens.
 
Er had nog iemand op het forum dit gemeld, indien ik me niet vergis.
Dit geeft echter geen probleem en is blijkbaar ook één van de redenen waarom ze bij Gyeon de nieuwe verpakking ondoorzichtig gemaakt hebben.

Je kan het altijd eens navragen bij CC.
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Ik heb een tijdje terug geappt hierover met Carclean, dit was hun antwoord:

Het klopt van de Wetcoat, dat zijn moleculen die besluiten hand-in-hand te gaan drijven. Het maakt voor de werking van het product niet uit gelukkig. Halverwege dit jaar verwachten we de nieuwe versie van Wetcoat en dan is het probleem opgelost.
 
  • Leuk
Reactions: tamer