• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Mohs + Cancoat aanbrengen

Goed bezig, Jordy! Goed erin verdiepen scheelt je altijd een hoop.

Ik zou inderdaad de dressings voor een ander moment laten. De Gyeon - Trim zou je vóór of na het hele gebeuren kunnen doen.

Zoals @Zluytr aangeeft zal finishen met een fijn polijstmiddel meerwaarde kunnen bieden. De ene lak vind Monello lekker, de ander Rupes en weer een ander Scholl Concepts o.i.d. Maar... Corrigeren met Mezzo - Oranje Pad en vervolgens Finale - Witte Pad moet voldoende voor je zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
Bedankt Patrick! Inderdaad ik kom zo veel te weten voordat ik zomaar wat doe.
Heb in het verleden gemerkt dat dit toch de beste methode is! Ook al heb ik dan nog geen ervaring met het aanbrengen etc. weet ik toch dat ik het op de juiste manier doe! dat geeft me het vertrouwen om het gewoon te doen:grinning:

Ja wil de spullen voor banden allemaal ineens aanschaffen, Gyeon tire, Gyeon tirecleaner en de tire brush van mothers. Maar dat is ook weer 50€ en zo gaat dat dus met alles haha. Dus stap voor stap:joy:

Ja heb er voor gekozen om voorlopig gewoon met monello te werken, wil wel graag uitgaan breiden. Mijn Fiesta heeft een vrij zachte lak dus kom hier erg goed mee weg. Ga wel nog een aantal wolle pad's aanschaffen om ook hardere lakken aan te kunnen pakken. Heb nu geel en veloce als zwaarste combi, hier ga ik waarschijnlijk te kort mee komen op een harde lak toch?
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Jup, kleine stapjes, zo kom je er ook. :p

Ik heb harde lakken ook met Veloce - Geel kunnen doen, maar dan waren er wel 2-3 hits nodig. De écht bikkelharde lakken, dat blijft simpelweg moeilijk met een D/A. Zelfs met mijn BF21 en een compound kwam ik nog niet door de swirls in één uitgebreide hit.

Gelukkig kwam ik deze lakken niet al te vaak tegen, maar als ik een harde lak tegenkwam dan was het niet rendabel om dat met mijn D/A's te doen. Dit was dan ook de reden waarom ik een rotary wil.

Maar, nogmaals... Harde lakken kan je op zich ook wel redden met de DAP, maar je zal meerdere hits met je grove combi moeten doen tot je echt alles gecorrigeerd hebt, vervolgens afschalen. Op jouw Fiesta vermoed ik dat je met Mezzo - Oranje al een heeeeeel eind komt!
 
Inderdaad!

ooh dat is goed om te horen. Momenteel hou ik me nog bezig met onze eigen wagens, later wil ik wel voor een geschikte prijs voor bekende aan de slag.
Daarom deze vraag, heb nog nooit echt een harde lak onder de Dap gehad dus nog geen ervaring mee. Maar dat komt wel!

Op mijn Fiesta mezzo - oranje een hele goede combi en de glans is dan ook al echt erg mooi. Maar nu voor de coating is het wel verstandig om wat extra te doen met finale en wit erachter aan.

Wil later ook graag eens kennis maken met een rotary, maar dan wil ik wel weten hoe ik hiermee moet werken. Durf die niet zomaar op me fiesta te zetten.
Heb gehoord dat een rotary veel meer zoekt en dat dit wel belangrijk is om onder controle te krijgen. Denk dat ik er goed aan doe om een rotary eerst los te laten op een oude motorkap(test paneel), voordat ik die zomaar op een wagen zet?

Hoop in iedergeval over een tijdje wat andere zijn of haar auto te kunnen doen, zodat ik wat terug verdien om daar later betere machines van te kunnen kopen.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik zou zeker met een fijn middel eindigen. Ik zeg dit nu wel heel zeker en stoer, maar soms zie je er weinig tot geen meerwaarde van en denk je: ''Ok, het wordt er echt niet beter op, dus dan maar lekker zó laten''. Dit kan je doen als je een detail doet voor iemand die niet zo heel nauw kijkt, maar op je eigen auto zeker wel doen.

(Werk je een polijstmiddel goed door, dan kom je al een heel eind en voor iemand is dat ''eind'' al meer dan voldoende)

Ik heb bij poetsbedrijven gewerkt en daar met rotary's gewerkt. (Niet dagelijks gedaan) Ik ben met een DAP gaan werken toen ik een andere baan had en het gemak van een Dual Action machine ben ik dusdanig gewend geraakt, dat ik tijdens de rotary-clinic bij CC totaal de feeling kwijt was. Ik probeerde de machine weer krampachtig naar mij te laten luisteren en dus ging de machine er met mij vandoor, haha! :p

Dus ja... Als ik ooit weer serieus ga detailen, dan wil ik er een rotary bij en deze zal ik zeker eerst op mijn slooppanelen uitlaten. ;) Met name de feeling weer terug krijgen is een pre. Wanneer ik juist ga nadenken, dan gaat het fout, haha!
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
Oh, vergat ik nog.. Hieronder een link naar een detail die ik heb gedaan met een vrij harde Audi-lak. 3 hits compounds, vervolgens afschalen. Het was dus te doen, maar dit was de detail waarbij ik besloot om een Rupes Bigfoot 21 aan te schaffen. De eigenaar betaalde daarom vooraf, zodat ik meteen de Rupes / pads / etc. kon kopen om zijn auto te doen. ;)

https://forum.carclean.com/threads/audi-s4-quattro-v8-update-04-2017.16145/
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
  1. Afspuiten met hd.
  2. Drogen.
  3. Na drogen met compressor.
  4. Kleien.
  5. Afplakken.

Nummers kloppen niet door de quote, maar... Na al die reinigings-stappen ga je dus afspuiten met de HD en vervolgens uitgebreid drogen. Drogen is niet nodig vóór het kleien en ik zou na het kleien ook nog wel afspuiten of zelfs wassen. (En dan uitgebreid gaan drogen ;) )
 
wat is eigelijk het nut van qyon cure aan te brengen als je de wagen net in 2 lagen mohs en een lag can coat hebt gezet ? ben ook ongeveer hetzelfd stappenplan van plan binnenkort op een zwarte ford fiesta en is de gyon mohs iets wat je gemakkelijk zelf kan doen of is het misschien best eerst een opleiding te volgen bij carclean sinds ik van het aanbrengen van mohs en cancoat wel wat schrik heb
 
@jelle—p - Cure gebruikt men veelal om de ''kwetsbare'' periode te overbruggen. Een coating kan misschien wel uitgehard zijn qua ''je kan de auto weer gebruiken'', maar het volledig uitharden duurt iets langer. (Vandaar dat je meestal pas na een week de auto mag wassen)

Veelal is het om waterspots te voorkomen. De Cure werkt dus eigenlijk als een beschermlaagje.

Een coating aanbrengen is niet zomaar een mooi spulletje op de auto smeren. Met name het voorbereidende werk, dus de lak in optimale staat brengen en voorbereiden op de coating, daar komt wel wat bij kijken. Ook het aanbrengen zelf vind ik persoonlijk wel iets waar je jezelf goed in moet verdiepen.
 
ben nu dus bezig met veel leeswerk en opzoekwerk en zoals in het nu zie ga ik het volgende doen ... auto is btw 8 maand oud en zit enkel onder zeer lichte waskrasjes ( in het begin wat foutjes gemaakt tijdens het wassen )

1 : foamen met monello
2: afspuiten met HD
3 : velgen reinigen met non ferro en de nodige borstels en kwasten
4: wassen met ddj born to be mild
5: afspuiten met HD
6: wagen volledig inspuiten met non ferro op op hardnekkige plekken inwerken met kwast
7: wagen volledig afspuiten
8: tar remover op nodige plekken
9: wagen nog eens afspuiten
10: kleien met ddj supernatural fine en als claylube de spray and wipe van poorboys
11: wagen nog eens wassen met ddj born to be mild
12: afspuiten
13: wagen inspuiten met prep ( geen idee dat dit nodig is ?) en volledig aftappen van de nodige delen
14 : polieren met menzerna final finish 3500 en witte monello pad ( met dap 900)
15: auto met warm water en goedkoop wasmiddel wassen en daarna helemaal afdrogen


over wat op welke dag gaat gebeuren moet ik nog eens overgaan ....

maar met wat brengen jullie nu juist de mohs / can coat en ook cure aan ? en met welke doeken terug af te nemen ? na het lezen van deze volledige post kan ik hier niet zo heel goed meer aan uit ...

probeer nu maar zoveel mogelijk kennis op te doen zodat er achteraf niets / ni te veel verkeerd kan gaan en ik goed weet waar ik aan begin dus alles tips zijn welkom
 
Hey, als je 2 lagen Mohs en daarna Can Coat opzet hoef je de Cure niet echt te gebruiken. Cure is als je na 2 lagen Mohs stopt. In jouw geval neemt Can Coat de Cure over. Het mag wel maar hoeft niet. Cure ga he dan gebruiken als onderhoud (2 maandelijks) van je coating. Reken bij iedere laag coating op 2 Gyeon q2m Baldwipe doeken. Na Mohs met suède applicator aan te brengen veeg je af met de eerste baldwipe (80% residu) en onmiddellijk gevolgd door je 2e Baldwipe (20% residu). Dan kan je nog eens opwrijven met de Gyeon Q2m Suède doek. De Suède doek kan je gerust ook bij je 2e laag Mohs gebruiken samen met 2 nieuwe Baldwipes.4u na laatste laag Mohs kan je Can Coat aanbrengen. Zowel aanbrengen als afnemen met Baldwipe. Daarna 12u drogen en eerste 7 dagen niet wassen. Succes
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
en gebruik je dan bij het aanbrengen van de mohs met suède appiclator bij elk paneel een nieuw doekje of gewoon per laag een nieuw doekje ? en misschien nog een domme vraag maar smijt je da ne het aanbrengen van de coating alle gebuikte doeken weg of kan je ze weer gebruiken als ze gewassen zijn ?

toch al bedankt voor het antwoord
 
Het suède doekje ongeveer 2 per laag. Zelf een beetje op toezien of er stofjes of zo opzitten. Je kan het doekje ook omdraaien en beide kanten gebruiken. Er zitten er een aantal bij in de verpakking. Een vuistregel is toch wel dat alles wat je in je doeken opneemt van Sio2 coating hard wordt. Je kan ze eventueel wassen en hergebruiken voor vuile werkjes zoals uitlaat oppoetsen maar zou je niet aanraden om er gelakte oppervlakken mee te behandelen. Ik gooi ze weg, geen risico.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr en jelle—p
Ik heb een ander vraagje:

Ik heb sinds november 2 laagjes Mohs op mijn Mazda 6. Ik onderhoud dit heel erg regelmatig met DDJ BTBM en Bathe+. Desondanks de goede sheating en beading, ben ik alsook de cancoat aan het overwegen.

Wat ik zou doen, is hetvolgende: wassen, decon met Iron en Tar, drogen, Prep en dan CanCoat gebruiken. Polieren is niet echt nodig, gezien de coating er nog 'vrij recent' erop zit, en er nog geen swirls op zit.

Ik zou graag gewoon nog een extra glossboost willen geven aan de coating, en wat extra bescherming. Vandaar mijn keuze voor Cancoat.

Maar is dit wel zo'n slim idee vor hetgeen wat ik wil, of bewaar ik gewoon best mijn geld voor iets anders? Ik lees wel dat cancoat een versterkende gloss-effect geeft, maar meestal gaat dit dan over non-coated wagens.