• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hand pump Foam sprayer

SD*Customs

Detailing rookie
29 sep 2011
4
0
Ik kwam op een site een handverstuiver speciaal om te foamen tegen!
aangezien de prijs veeele malen lager ligt dan de hier verkrijgbare foamguns voor op de HD misschien interessant.

maar wat moet je ervan verwachten, dat is de vraag!
iemand hier ervaring mee of iets over gehoord?

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen ervaring mee, maar het lijkt me gewoon op een plantenspuit. Zit alleen een ander koppie op.
Als het ding een euro of 5 is kun je het proberen, anders zou ik het toch echt bij een hd foamgun leggen.
 
Ik heb een tijdje terug een dergelijke foam-pomp aangeschaft. Natuurlijk is het helemaal niet te vergelijken met het resultaat dat je behaalt met een HD, maar om lokaal iets te foamen werkt het ok. Verwacht dus niet dat je even snel je hele auto onder een schuimtapijt gaat krijgen. Het reservoir dat er bij mij opzit is 2L. En het koppie is wel net iets anders dan een plantenspoeier aangezien je hiermee lucht door je mengsel gaat pompen. Als je er 1 aanschaft zou ik wel voor een degelijk exemplaar gaan. De dichtingen moeten toch van een zekere kwaliteit zijn aangezien het hele ding onder druk komt te staan.

Mijn besluit: handig om lokaal te foamen (bijvoorbeeld onderzijde wagen of wielkasten, dit lukt met 1 reservoir), of als je op locatie wenst te foamen waar je geen HD ter beschikking hebt.
 
Ik denk dat je door het gebruik van deze oplossing alleen maar meer gaat verlangen naar een echt schuimkanon.
Dus kopen dit ding in de wetenschap dat het je zal aanzetten tot sparen voor een echte.
 
Om jullie even een idee te geven van wat er met zo'n pomp mogelijk is, hierbij enkele foto's. Het gebruikte product is "Valet Pro PH Neutral Snow Foam". Ben zelf nog een beetje aan het testen wat de beste verhouding is, dus kan misschien nog wel iets beter. Voor mij loopt het schuim er momenteel nog iets te snel af.
DSC01082.jpg

DSC01084.jpg

Zoals eerder gezegd, niet meteen om de hele wagen onder een sneeuwtapijt te steken, maar voor de onderkant en de wielkasten een redelijk alternatief.
 
Niets mis mee. Prima alternatief voor het gezeul met een HD reiniger. Moet eerlijk bekennen dat ik wel een HD reiniger heb, maar het me vaak te veel werk is om hem op te tuigen.
Op deze manier kan je de meest vuile delen van de auto (neus en dorpels) op een eenvoudige manier voorbehandelen.
 
nicknameless zei:
Als de auto goed in de wax staat, dan zal het schuim er inderdaad sneller vanaf lopen. ;)
Is vorige week inderdaad in de Natty's gezet ;) . Maar misschien een tip voor Carclean om zo'n pomp in het gamma te nemen.