• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handpomp Foamgun Mengverhoudingen Topic!

Bartezzz

Detailing chief
8 mei 2010
1.844
82
Het viel mij bij het gebruik van FM10 op dat de concentratie erg belangrijk ik, en dat je snel te veel mengt.

Leek mij handig een topic bij te houden met mengverhoudingen.

Mijn eerste goeie ervaring heb ik met Honeydew 50ml op een volle fles (= 1.2 liter?)

Plaats hier uw Mengverhoudingen!
 
Misschien ook handig om dat te vermelden met welke pomp je dan werkt + een foto van het resultaat?
 
GolfL zei:
Misschien ook handig om dat te vermelden met welke pomp je dan werkt + een foto van het resultaat?
In dit geval gaat het om de Gloria FoamMaster FM10.

foammaster.jpg


Ik had de eerste keer veels te veel Super Snow Foam in het reservoir gedaan, iets van 100ml ofzo :schaam
Hierdoor komt het ook niet echt mooi egaal uit het apparaat, het sputtert er meer uit. Ook door een te hoge concentratie SSF schuimt het ín het reservoir.

Resulteert wel in dikke scheerschuim achtige substantie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net voor de vorstperiode heb ik de Passat, die voor mijn doen erg vuil was, met de FM10 "aangepakt".
Volgens mij zat ik veel te hoog met de toevoegingen.
Op 1,2 liter totaal was er het volgende toegevoegd:
10 ml. Poorboys APC
20 ml. Duragloss
170 ml. SSF

Veel te gek natuurlijk maar je moet ergens beginnen nietwaar?
Zoals Patrick al aangeeft komt het foam er dan absoluut niet lekker uit. De ervaring met de FM10 is wel dat naarmate het reservoir leger is het foamen beter gaat.
Gevolg van deze drieste foambeurt was dat de vers aangebrachte laag Rainforest Rub die BPJ een paar weken van te voren had aangebracht, (sorry kerel) natuurlijk direct volledig gestript was. Die heb ik dus zelf weer aan moeten brengen, met het weer van de laatste paar weken heb ik er geen spijt van dat ik dat gedaan heb.
 
Ik doe 5ml ssf en van magi foam nog wat minder op een liter hand warm water in de gloria fm10. Werkt goed genoeg.
 
5ML BTBM + handwarm water, werkt echt perfect! Gewoon foamen over de vuile lak en daarna afspoelen, zie je vanzelf de beading helemaal herstellen :heart_eyes:
 
Zat er niet iets van een handleiding bij die FM10 :roll

Algemene conclusie op m.n. buitenlandse sites; 5ml op iets meer dan een liter volstaat
 
In de Gilmour deed ik 50ml Valet Pro PH Neutral Snow Foam, en dit schuimde perfect. Wanneer je minder deed kreeg je maar een matig resultaat. Steeds aangevuld met lauw water. Hou er wel rekening mee dat de Gilmour een vat van 2L heeft.
 
en dat een gilmour nog eens aangelengd wordt met het water dat er door de leiding mee instroomt. Dat heeft deze gloria niet.
 
Nee, bedoel de handpomp van Gilmour.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben nog niet eens aan de FM10 op de auto toegekomen,.... Bizarre temperaturen laatste tijd (en in oktober is autootje voor het laatst gewassen :)_[] )

Ideaal, kan ik mooi diverse mengverhoudingen uitproberen dank zij jullie! 8d
 
Onderstaande foto is van SkyBump:

SkyBump zei:
4ML BTBM @ 1 liter water zorgt voor zo'n pak foam.

IMG_2376.JPG


Ik ben er destijds bij geweest toen SkyBump ermee aan de slag was gegaan. Ik moet zeggen dat het schuim er goed dik uitzag, ondanks de foto anders laat zien.
 
Het helpt ook om de foamer even goed te schudden zodat het water/shampoo goed gemengd wordt.
 
Nee hoor dat gaat prima (met BTBM, staat toch bekend om giga te schuimen:ja ). Mocht je dan toch last hebben van schuimen dan blaast het overdruk ventiel wel druk af.
 
@bartezzz

Schuimen, daar gaat het juist om. Dus ff schudden voordat je de fles onder druk zet
Hoe meer lucht er al in het sop zit hou minder moeite de kop hoeft te doen / hoe meer effect