• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Harley opknapper

StephanMT

Detailing chief
Tester of Bling
5 okt 2018
294
75
Almere
Goedenavond poetsmannen en vrouwen,

Vandaag een leuk gesprek gehad en ik mag mijn hobby gaan inzetten bij een motor zaak hier in de buurt. Nu is mijn eerste “proef” project een Harley. Aangezien ik het echt goed wil doen (neem nooit genoegen met minder) zou ik jullie willen vragen welke producten hierbij echt een must zijn.

72E01447-CA2E-4AE1-AB17-968847A227A3.jpeg


Sowieso lijkt een goede Chrome poets mij een must alleen vraag ik mij af of de voorvork en cilinderkop nog te redden en zo ja hoe dan.
 

Bijlagen

  • FD4DC370-C6E1-4CEC-9FF9-D1A0C4262322.jpeg
    FD4DC370-C6E1-4CEC-9FF9-D1A0C4262322.jpeg
    261,1 KB · Weergaven: 311
  • 5249ED27-1DE0-4A18-AF6A-C0CED7F662A0.jpeg
    5249ED27-1DE0-4A18-AF6A-C0CED7F662A0.jpeg
    308 KB · Weergaven: 258
  • 05DEA9C3-8ECB-42F4-BD15-F62B318AB5B2.jpeg
    05DEA9C3-8ECB-42F4-BD15-F62B318AB5B2.jpeg
    286,6 KB · Weergaven: 433
Voor chrome kan ik je great lion aanbevelen, echter of de vork en cilinder nog goedkomen kan ik niet garanderen. Soms is het al tever heen, en kun je niet meer doen dan alleen Goed oppoetsen
 
ik weet het niet, maar als je zo weinig weet van welk materiaal je gaat poetsen dan vrees ik het ergste, het is geen chroom maar aluminium wat zo geoxideerd is.

de voorpoten moeten eigenlijk uit elkaar om overal goed bij te kunnen om dit te gaan polijsten, hier heb je speciale borstels en vet voor, de kleppendeksels die zouden er eigenlijk ook af moeten om overal bij te kunnen, je kunt misschien een eind komen door de tank en het luchtfilter eraf te halen.

met belgom alu kun je het iets verbeteren maar zoals ik het zie op de foto is het te aangetast om het daarmee allemaal weg te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Pietaah en Altos
Daar had ik inderdaad al antwoord op gekregen. Mijn kennis is nog beperkt, vandaar dat ik ook de vraag stel aan jullie als kenners. Bedankt voor je aanvulling @opelmark
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: opelmark
Belgom Alu kan een verbetering aanbrengen maar ik vrees dat het al te laat is ! Zoals opelmark aangeeft : de onderdelen demonteren en hopen op resultaat.
Zonde om een Harley zo te verwaarlozen. Mijn Fat wordt thuis beter verzorgd ! En die is inmiddels ook bijna 12 jaar oud !
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    296,5 KB · Weergaven: 253
Het is idd zo dat er diverse materialen worden gebruikt.
Bij de HD van @Vanhout is alles "tripple chrome" wat makkelijk bij te houden is en mooi blijft als je dit bijhoud.
Bij de aan jou aangeboden klus is het aluminium wat idd geschuurd, gepolijst en beschermd moet worden.
Let op, dit gaat er NOOIT zo uitzien als bij de HD van @Vanhout ...is ander materiaal met een andere afwerking.

Persoonlijk ben ik van mening dat als je niet genoeg af weet of ervaring hebt met de geboden materialen dat je er af moet blijven voor je meer kwaad doet dan goed...wat je met je eigen spullen doet moet iedereen zelf weten.
Dat er wat mooie doeken, emmers, waxen en veel YT filmpjes en foto's zijn zegt niet dat je meteen weet wat je doet. Deze motor of een andere auto moet nog ooit verkocht worden lijkt me...niet het leukste verwoord misschien maar dat is mijn mening.

@Vanhout Supermooie FB, ben nu in de markt voor of de 96ci of de oudere 88ci...lastige keuze vind ik, beide hebben zo hun voordelen.
Veel plezier ervan iig.
 
Ik zou dat klepdeksel ook demonteren en dan ontdoen van de vermoedelijk aanwezige 2 componenten blanke lak.
Daarna polijsten met polijstschijven (lappenschijven) en pasta. Daarna mega ontvetten en dan weer in 2 componenten blanke lak. Zelfde voor de voorpoten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: StephanMT