• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hars op een kunststof cabrio dak

Hunter

Detailing rookie
23 mei 2008
157
0
Weet iemand hoe ik Hars van onze cabriokap kan verwijderen...???
Heb het al geprobeerd met Autoglym + RaggTopp, maar het wordt niet tot nauwelijks minder :sob:
 
Spiritus lost hars op, heb je dat al geprobeerd? Ik zou eerst ergens op een onopvallend deel van je dak een testje doen om te kijken of het materiaal het houdt (denk het wel) en of het niet vlekt.

Ik zal vanavond of anders van de week even de moeite nemen om mij voor te stellen. ;)
 
ik weet voldoende om het hars te verwijderen, maar een foto werkt beter omdat ik je dan gericht advies kan geven.

pas op met agressieve middelen, omdat deze A. de bescherming van je kap weg halen, B. eventueel uitbijtvlekken kunnen veroorzaken,C. onherstellende schade kunnen veroorzaken.



grtzz,

cees
 
wees echt donders voorzichtig met kappen; in no-time verprutst met je hoge druk of bijtende middelen.

tip: hars hard laten worden in de zon en met de nagel wegkrabben. Daarna met cabriodakreiniger voor kunststof kappen (welk merk dan ook) voorzichtig met een doek inwrijven en schoonmaken.
 
Mss een lomp idé maar zou je het niet lichtjes warm kunnen maken (indien hard) zodat het wat losser komt en dan losproberen te krijgen met een stomp plastiek plaatje..?
Eventueel laten weken in een shampoo oplossing..?
 
Spiritus op mijn dak??? Dat lijkt mij nooit goed gaan.

Hierbij een tweetal foto's.
De eerste zijn de spikkeltjes op de lak, weg te halen met klei natuurlijk
Harsauto.jpg


Dezelfde kleine spikkeltjes zitten ook op het dak en deze krijg ik dus met normale cabriodak cleaner niet schoon. Daarnaast zie je rechtsonder ook nog zo'n lekkere grote druiper hars. ]-0
Harsdakflits.jpg
 
Ik kan vanaf deze plek de foto's niet zien, dus ik moet even gissen. Helaas zijn fotohostingsites vanaf mijn werkplek afgeschermd, maar ik zal vanavond even kijken. De 'normale' bruine boomharsspikkeltjes bedoel je toch? En op een vinyl dak moet het geen probleem zijn hoor. Canvas ook niet, maar dat vlekt misschien een beetje.

Het idee dat hiervoor al geopperd werd, met de nagel wegkrabben, is prima. Vervolgens met een wattenstaafje het restje oplossen en vervolgens gewoon de hele kap weer reinigen en beschermen.

Maar nogmaals, probeer het eerst op een onopvallend plekje.
 
Ik heb een tijd terug met de hogedrukspuit het cabriodak van een Renault Megane helemaal schoon gekregen. De stof was zover heen en was zo groen uitgeslagen dat ik met de hand bijna geen resultaat boekte. Hogedruk erop van redelijk dichtbij en hij werd helemaal mooi schoon.
 
ik adviseer je de Canvas cleaner uit de Marine lijn van Meguiars

eerst je kap nat maken vervolgens de canvas cleaner aanbrengen en met een heel zacht borsteltje in masseren vervolgens met lauw water na spoelen.

laten drogen en dan beschermen met de canvas protectent uit de zelfde marine lijn 2 a 3 lagen. en je kap is weer als nieuw.

succes;)
 
Thnx voor jullie adviezen... Volgens mij gaat dit een geduldig werkje worden :confused: