• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

HD-reiniger: druk, goede terrasreiniger?

Nici

Detailing addict
8 aug 2009
301
62
Ik overweeg om een HD-reiniger te kopen voor het foamen en om de velgen (met hogere druk dan) af te spuiten. Ik ben echter niet zo bekend met deze "dingen" vandaar een paar vragen.

Kan ik de HD reiniger ook met een straal gebruiken die niet veel afwijkt van wat uit een normale tuinslang komt? Dit lijkt me handig om na het foamen de auto af te kunnen spuiten, zonder eerst weer de HD-reiniger los te koppelen.

Hoe lang kan de slang die na de HD-reiner komt (dus waar het water onder druk uit komt) zijn? Aan een kant staat mijn auto altijd langs de weg als ik hem was en ik kom dan meestal aan het schuiven als er een auto aan komt rijden. Ik weet niet of ik het handig vind om dan de hele HD-reiniger te moeten verplaatsen.

Ik las in een aantal andere topics over HD-reinigers dat de meeste mensen niet tevereden zijn met de terrasreiniger die bij een Nilfisk kan kopen. Bij welke goedkope (onder de € 120,-) HD-reinger zit wel een goede terrasreiniger? De goedkoper modellen van Kärcher bijvoorbeeld?

Hoeveel druk moet de HD-reiniger maximaal kunnen geven om er goed mee te kunnen foamen en de velgen er goed mee schoon te kunen spuiten?
 
Het antwoord op de meeste van jouw vragen is afhankelijk van het merk en type dat je koopt.
Karcher is bekend, maar laat het qua klantservice ernstig afweten.
Nilfisk geeft bijv. meerdere jaren garantie.
Kranzle is voor de veeleisende gebruiker (smullen...)

Bij lage werkdruk (lans verdraaien) krijg je een dikke nevel, kan je goed mee afspoelen.
De drukslang kan je verlengen (wel 6m), maar dat heeft deels verlies van druk tot gevolg.
De slang vanaf de kraan mag niet al te lang zijn, maar zeker niet te kort (terugslag slecht voor pomp)

Heel hoge werkdruk heb je niet nodig. Dat blaast het vuil enkel naar plaatsen waar het niet hoort. (afdichtingen)
Als je uit een kuip water opzuigt, wordt de druk lager maar blijft werkbaar (topic over)
Terrasreinigers zijn er in veel soorten. Ik heb een zwaardere Karcher en die doet zijn werk goed.
Enige voordeel t.o.v. de waaierlans is dat hij niet zo spettert.

Gewoon even rondneuzen op het forum, antwoorden en ervaringen te over

Hans
 
Volgens mij ben ik één van posters die in het verleden die zgn. 'patioreiniger' heeft afgeserveerd. :|~*

Dat wil ik graag nog een keer doen: Niet kopen. Nutteloos. Paar ronddraaiende p*sstraaltjes die hooguit gladde plavuizen schoonspuiten, maar de doorsnee buitenbestrating heeft wat meer relief en dat werkt niet. Koop voor je terras dan liever een HD met een vuilfrees. Dàt werkt tenminste.

Good Luck. :cool: