• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Help vlekken op de voorruit

Erik1985

Detailing addict
5 apr 2021
155
70
Hardenberg
Beste allemaal,
Afgelopen zondag de auto voor t eerst gewassen...
Middels t volgende stappenplan
Pre wash
Afgespoelt
Dojo BTBM
Afgespoelt
Aquafobia op de voorruit
Afgespoelt
Daarna gedroogd...
Ik denk dit niet goed gedaan want de volgende morgen over de gehele ruit vlekken hierdoor erg slecht zicht.
Zie de foto hieronder
Nu de vraag hoe krijg ik dit weer weg...
Ik heb al geprobeerd nogmaals met BTBM te wassen af te spoelen en te drogen, en met de paint cleaner (ontvetter) maar beide geen resultaat.
Zou ruiten reiniger de simpelen oplossing zijn?
20230704_074122.jpg
 
Glass polish van autoglym gaat vast helpen! Lijkt op kalk plekjes. Je kan de polish ook machinaal verwerken, waardoor je m beter kunt inwerken.

Let wel op de omliggende rubberen delen, ff afplakken.
 
Autoglym is top spul. Stoft wel wat, en pas inderdaad op voor je rubbers. Glass Polish met een heavy cutting pad, of vilt pad is het met de hand ook wel te doen, vergt alleen wat ellebogenwerk.
 
Glass polish van autoglym gaat vast helpen! Lijkt op kalk plekjes. Je kan de polish ook machinaal verwerken, waardoor je m beter kunt inwerken.

Let wel op de omliggende rubberen delen, ff afplakken.
Deze heb ik idd ook gebruikt toen ik soorgelijke problemen had na een mislukt poging future armour van dodojuice aan te brengen. Te lang laten zitten en kreeg het er niet meer afgepoetst. Uiteindelijk met een oranje pad en polijstmachine eraf gehaald, kreeg een lamme arm van het poetsen met losse pad.
 
  • Leuk
Reactions: Erik1985
Haha dan moet er nog maar een flesje worden aangeschaft ben ik bang...
Glass polish van autoglym gaat vast helpen! Lijkt op kalk plekjes. Je kan de polish ook machinaal verwerken, waardoor je m beter kunt inwerken.

Let wel op de omliggende rubberen delen, ff afplakken.

Autoglym glass polish. Of als het sterker moet, Sonax Glass Polish!

Autoglym is top spul. Stoft wel wat, en pas inderdaad op voor je rubbers. Glass Polish met een heavy cutting pad, of vilt pad is het met de hand ook wel te doen, vergt alleen wat ellebogenwerk.
 
Aquafobia is mooi spul.
Nadeel vind ik is dat je het erg goed moet afspuiten en niet veel moet gebruiken...
(ik gebruik altijd te veel en ben dan langer bezig met afspuiten dan de auto schoon maken :joy: )

Het is een groot leerproces!
 
  • Leuk
Reactions: Erik1985
Voelde me best stom... eerste keer de auto aanpakken en dan dit..... zucht
Kan gebeuren toch. Ook ik heb wel eens problemen met een product. Wie niet...
Soms ontkom je er niet aan. Alles is een leer proces. En elke keer leer je ietsje bij!
Elke wetcoat achtig product zoals Monello Acquafobia dien je zeer goed af te spuiten. En absoluut niet op een droge lak spuiten, en niet te lang laten zitten!
Voor de lak is het beter bestemd.
Als je de ruiten ooit eens goed wil beschermen, zou je Turtle wax clearvue kunnen aanbrengen. Wel van te voren je ruiten polijsten met glass polish.
 
  • Leuk
Reactions: Erik1985
Persoonlijk spuit ik een wetcoat altijd met een hoge druk reiniger af, dan heb ik eigenlijk nooit problemen; inderdaad niet op laten drogen of op droge lak gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Erik1985
Gyeon heeft van bijna al hun producten een kort en bondig YouTube filmpje. Dan kan je bijna niet meer fout gaan.
Z'n WetCoat product gebruikt men vaak te veel, waardoor je van z'n makkelijk product moeilijk aan het doen bent :joy: Al doende leert men!
 
Deze moet helemaal niet zo nat mogelijk zijn, gewoon verwerken als een polijstmiddel. Dun aanbrengen en verwerken. Dit staat ook zo op de verpakking omschreven. Wel je ruit zo schoon mogelijk maken, nogmaals net als bij normaal polijstwerk.

edit; ik ga er nu maar even van uit dat @Erik1985 autoglym bedoelde om zijn probleem mee op te lossen.
 
Laatst bewerkt: