• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het juiste product om het exterieur te behandelen?

Joery

Detailing rookie
10 aug 2017
14
15
27
Hallo allemaal

Ik ben benieuwd welke producten je het beste kan gebruiken bij het detailen van je auto, iedereen heeft een eigen mening over de producten. Ik ben nog niet dat juiste product tegengekomen.... maar misschien komt dat wel omdat je steeds opzoek bent naar beter en wat gebruiksvriendelijk werkt

Welke producten raden jullie aan of gebruiken jullie zelf bij:

1. Wassen/foamen
2. Kleien
3. Polijsten & waxen (evt ontvetten)
4. Behandelen van kunstof onderdelen, rubbers enz
5. Banden & velgen
6. Motor ruimte

Ik zie graag een hoop reacties verschijnen, met eventueel tips en waarom je er zo tevreden over bent
 
Hey Joery :D

De vele producten die je zal tegenkomen op het forum wanneer je jezelf in de stof verdiept, zijn allemaal goed. ;) Persoonlijke voorkeur kom bij vrijwel alles om de hoek kijken.

iedereen heeft een eigen mening over de producten
Ik zie graag een hoop reacties verschijnen, met eventueel tips en waarom je er zo tevreden over bent

ENORM veel pagina's zijn er met precies waar je om vraagt. Middels de zoekfunctie en de stappenplannen kom je een heeeeeul eind. :p
 
  • Leuk
Reactions: Joery
Het beste produkt is je eigen smaak en ondervinding. Inlezen, beslissen als het iets is voor je en gewoon proberen. Met de tijd ontwikkel je dan wel je eigen voorkeuren.
 
  • Leuk
Reactions: Joery
De vraag is ook welk product jezelf gebruikt. Ik gebruik:

1. DDJ Sour power en PB Super Slick & Suds Concentrated
3. DDJ Lime Prime, DDJ wax Light Fantastic en Collinite 476S
5. PB Wheel sealant en PB Bold N Bright Gel. En wil voor deze gaan > Gyeon Q² Tire in de toekomst.
 
  • Leuk
Reactions: Joery
Misschien kunnen we een topic maken waarin iedereen, per stap, zijn favoriete product opsomt. Ik zie heel vaak (bijna dagelijks de vraag langs komen wat is jullie favoriete shampoo, klei, wax etc.
Dan kun je door zo'n topic heen scrollen en weet je nadat je 22x gezien hebt favoriete shampoo BtbM of Bathe wel wat je moet bestellen.

Ik zal anders wel een opzetje maken.
 
  • Leuk
Reactions: Joery
Misschien kunnen we een topic maken waarin iedereen, per stap, zijn favoriete product opsomt. Ik zie heel vaak (bijna dagelijks de vraag langs komen wat is jullie favoriete shampoo, klei, wax etc.
Dan kun je door zo'n topic heen scrollen en weet je nadat je 22x gezien hebt favoriete shampoo BtbM of Bathe wel wat je moet bestellen.

Ik zal anders wel een opzetje maken.

Goed plan, lijkt me interessant om te lezen!
 
  • Leuk
Reactions: Joery
Misschien kunnen we een topic maken waarin iedereen, per stap, zijn favoriete product opsomt. Ik zie heel vaak (bijna dagelijks de vraag langs komen wat is jullie favoriete shampoo, klei, wax etc.
Dan kun je door zo'n topic heen scrollen en weet je nadat je 22x gezien hebt favoriete shampoo BtbM of Bathe wel wat je moet bestellen.

Ik zal anders wel een opzetje maken.
Lijkt mij ook een goed idee!
 
Is ook leuk om te zien... zo zie je wel dat met een hoop producten mensen op 1 lijn zitten.

Wel typisch dat bijvoorbeeld al 2 mensen Rupes Groen genoemd hebben terwijl ik dat bijvoorbeeld echt bende vind.

Zo zie je maar weer hoe subjectief het allemaal is.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Micha D. en Joery
De vraag is ook welk product jezelf gebruikt. Ik gebruik:

1. DDJ Sour power en PB Super Slick & Suds Concentrated
3. DDJ Lime Prime, DDJ wax Light Fantastic en Collinite 476S
5. PB Wheel sealant en PB Bold N Bright Gel. En wil voor deze gaan > Gyeon Q² Tire in de toekomst.

1. Wassen/foamen
* foamen artico magico, shampoo lavare monello
2. Kleien
* Dolce verde monello
3. Polijsten & waxen (evt ontvetten)
* polijsten monello, wax Collinite 845
4. Behandelen van kunstof onderdelen, rubbers enz
* vinyl en rubber care autoglym
5. Banden & velgen
* instant tire dressing autoglym, non ferro monello, voor de bescherming gebruik ik Collinite 845
6. Motor ruimte
Stoomreiniger
 
  • Leuk
Reactions: Citroentaart
@Zluytr Uiteraard zijn de ervaringen met producten subjectief. Zelfs in een 1 op 1 vergelijk zou je dit nog hebben. Dingen als gebruiksgemak, uiterlijke kenmerken (wat is voor jou een mooie glans, die van een wax of van een coating?) en geur bepalen voor een groot deel de ervaring met producten en zijn volledig afhankelijk van smaak/voorkeur.

Er zijn maar heel weinig producten die je echt objectief zou kunnen testen en op basis van alleen die criteria zou kunnen aanraden of afraden. Een Collinite wax zou op basis van prijs en standtijd een test winnen. Toch vind ik het geen fijn product. Uitpoetsen vind ik lastig, glans is mij te glasachtig etc. Het draait uiteindelijk toch vooral om die persoonlijke voorkeur.