• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Oh wat goed dan heb ik dus een extractor. Ik heb hem te leen en ik geloof dat diegene het een waterstofzuiger noemde, zodoende ging ik ervan uit dat het dat is.

@MTyn wat leuk! Ik zou sowieso nog een keer langskomen ook voor de ruitensproeier vloeistof. Dat is ook zeker wel een sticker van Het Zonnetje waard ;)

@Cordoba dankjewel voor de tips!
Heb zomaar het vermoeden dat de bekleding echt enorm vies is…

Het nadeel van de Bissell vind ik de herrie, mindere zuigkracht en de borstels op de mondstukken. Door de borstels kan je het mondstuk niet echt 'vast' laten zuigen op je bekleding.. om zo het meeste vocht/water eruit te trekken. Wel is ie onwijs klein, compact en goedkoop.. maar dat is dan ook alles.

De Autoglym '1:30 Osmose' staat hier altijd kant-en-klaar.. had je zo kunnen vullen hoor! ;)

• Leuk
Reacties: Cordoba
Ik wist dus weer niet dat de Bissell ook borstels had, en als ik MTyn goed begrijp kunnen die er niet af. :confused:

Ik heb zelf een oude Aqua2000 en als je die gebruikt hoor je geen vliegtuig meer overvliegen qua geluid, voordeel is dat ie krachtig en effectief is (2000 Watt motor), en dat er een kleinere zuigmond voor in de auto bij zit, maar ook een grote als je bijvoorbeeld in huis tapijt wil reinigen. Ander voordeel van de Aqua is dat er een schoonwaterreservoir, een sopreservoir en natuurlijk een vuilwaterreservoir is, hierdoor kun je tijdens gebruik de verhouding tussen sop en schoonwater nog aanpassen als je dat wil. Meestal werkt de sproeifunctie van extractors niet echt soepel, waardoor ik er meestal voor kies om gewoon met een handsprayer het sop gelijkmatig aan te brengen, vervolgens met een borstel wat inwerken even een paar minuten wachten, dan wat extra schoon water sprayen, nogmaals borstelen, en dan het vuile water wegzuigen. Eventueel daarna opnieuw schoonwater sprayen en opnieuw het vuil water wegzuigen. Als vuile plekken dan nog niet weg zijn, opnieuw sop aanbrengen en de hele riedel herhalen. Bij dit alles moet je wel in de gaten houden dat de bekleding niet kleddernat moet worden, hooguit flink vochtig. Als het te nat wordt, krijg je het niet snel genoeg droog waardoor het muf gaat ruiken.