• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Als je van een pincet de puntjes ombuigt heb je een tool
Je hebt ze ook om IC's (computeronderdeel) los te halen
zoek op

afdekkapjes-verwijderingsgereedschap​

Mijn vorige exemplaar was ook niet meer in orde dus een paar weken terug bij de dealer een tooltje gehaald: kostte €3,11 het had een specifieke Duitstalige benaming, als ik het weer weet laat ik het je wel even weten. Bij afdekkapjes-verwijderingsgereedschap krijg je bij de VAG-groep de verkeerde tool: een metalen haakje, met aan de andere kant een oog waar een vinger door past, die is bedoeld om bijvoorbeeld een afdekkap voor een afneembare trekhaak, of afdekkap voor punt van sleepoog-montage, of bij mijn auto kunststofluikje uit binnenscherm te trekken (om lampjes van de koplamp te wisselen). Ik wil mijn nieuwe wielboutkapjes-tool een persoonlijke look geven, als dat klaar is zal ik wel een foto plaatsen.

Wat de dopjes betreft: ik denk dat zwart mooier staat omdat er ook zwart in het logo zit, en het grijs afwijkend is van wat je nu op de auto ziet. Wat de kleur van de velgen betreft: sommige mensen vinden volledig zwarte velgen mooi, ik vind dat meestal erg lelijk, doordat dan in combinatie met de zwarte band de wielkasten zwarte gaten worden, waar je op het eerste gezicht niets meer ziet. Gunmetal is wat donkerder dan het zilver dat je nu hebt, en heeft waarschijnlijk als voordeel dat remstof net iets minder snel opvalt.

• Leuk
Reacties: Het Zonnetje
@Cordoba interessant, dankjewel. Ik ga even kijken voor zo’n tool. Bij welke dealer heb je de tool gehaald?
Ik denk dat ik het bij zwart houd wat de doppen betreft. De redenen die je noemt kan ik me ook in vinden.

Ik heb hem gewoon bij de VW-Audi-Seat-Skoda dealer in Gouda/Moordrecht gehaald, als ik op de fiets naar het werk in Gouda ga kom ik er bijna langs. Ik kreeg hun eigen exemplaar mee, en zij bestelden voor hun eigen pechkoffer een nieuw exemplaar. Je kunt hem dus gewoon bij de dealer in je woonplaats of in de buurt van je werk halen, misschien wel slim om vooraf even te bellen of dat ze hem moeten bestellen, of dat je 'm gelijk mee kunt nemen.

• Leuk
@Riez Inderdaad zit er bij zo'n setje wielboutkapjes standaard ook een tooltje, maar mijn ervaring is dat die tooltjes uit die sets erg snel breken. Tool bij de dealer is ook net even wat breder en lijkt betere kwaliteit kunststof.

• Leuk
wieldopjesloshaaltangetje.webp
nummer 17

@Martijnvo Precies, nummer 16 is het andere tooltje dat ik beschreef, en nr. 17 is het tooltje dat nodig is. Overigens als het goed is worden de tooltjes meegeleverd met een nieuwe auto, maar regelmatig raken die dingen zoek (door slordigheid eigenaar of door de garage). Tooltje is zwart plastic.

• Leuk
IMG_5369.webp

In de wasbox, waar het deksel tóch ineens weer helemaal vast zat. Toen de emmers getest op zitcomfort. Testuitslag: redelijk comfortabel!

Een mede wasbox bezoeker (man, en waarschijnlijk sterker dan ik) kreeg ‘m ook niet open.

De emmers zijn in ieder geval multi functioneel en het Monello bakje is echt super handig! Ik had zoiets nog niet.

De To Do:
- met stip op nummer 1: Het Deksel.
- de roestplekjes op de deurrand.
- het interieur reinigen.
- de bekleding reinigen.
- rubberen matten vervangen door de andere matten.
- mogelijk de andere matten eerst schoonmaken.
- de wielmoerdoppen + tool.
- project velgen.
- een aantal zeer vieze randen reinigen.
(- en de Instagram onderhouden).

Ik kom de zomer wel door!

@Het Zonnetje Is de inhoud van de emmer warmer of juist kouder geworden tijdens de rit naar de wasbox? Als de inhoud is afgekoeld kun je proberen om de emmer iets in te deuken tijdens het losdraaien, zodat de druk in de emmer iets stijgt. Misschien hebben de Monello deksels zo'n ontluchtingsnippel nodig zoals die ook op bijvoorbeeld de pompsprayers van Kwazar zitten: door de nippel even omhoog te trekken loopt het drukverschil in de sprayer weg, en kun je 'm opendraaien.

Overigens weet ik dat voor de Gamma Seal op de Gritt Guard emmers er een poosje ook een bijpassend kussen verkrijgbaar was.

Ik vraag me af wat het verschil is tussen de sluiting van de Monello emmers en de Gamma seal op de Gritguard die ik heb. Op de site zie ik met de plaatjes naast elkaar wel verschil, maar lijkt toch wel erg op elkaar:
_GUARD_GAMMASEAL_VAR%20%281200%29-pixelcut_600x600.webp

Monello-Sigillo-BucketSeal-pixelcut_1200x1200.webp