• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe de waterontharder opnieuw "laden" ?

Kurtje

Detailing addict
15 jul 2009
217
65
Hey iedereen

Ik heb een 4tal keer mijn wagen gewassen via de waterontharder van CC...
Nu denk ik dat hij een reiniging moet ondergaan.

Mag dit met gewoon zout? En hoeveel natuurlijk?
Hoeveel water moet erin? In een emmer bvb?

Groetjes
Kurt
 
Is het niet een beetje snel na 4 keer wassen? Ik neem aan dat je nog geen 500 liter hebt verbruikt? :weetniet

De cartridge in een bak met Broxomatic onthardingszout leggen voor 24 uur

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


De onthardingscartridge heeft een onthardingscapaciteit van 500 liter. Daarna is het voldoende om de cartridge te regeneren door het 24 uur in een wateroplossing met onthardingszout te leggen. Na deze regeneratie kan je wederom 500 liter water ontharden. Keer op keer! Extra cartrigdes zijn los verkrijgbaar, zo kan je gemakkelijk de ene cartrigde gebruiken terwijl de andere regenereert.
 
Ah ok dus onthardingszout...
Vindt je dit merk ook in Belgie?

En hoeveel moet je voorzien ervoor?

Ja ik denk dat er toch wel een 100 liter doorgaat voor 1 wagen te doen, of vergis ik me hierin?
 
100 liter is veel hoor 8o

Meestal gebruik ik 2 x 19 liter (shampoowater + uitspoelwater voor de washmitt). Na het wassen spoel ik de wagen af met een zachte straal.

Dit is no way 100 liter ...
 
afspoelen met een gieter.....werkt perfect en je kunt goed bijhouden hoeveel water er gebruikt wordt.
je hebt toch wel 4-5 gieters nodig (á 12L) dus icm met de wasemmers is 100 liter per keer echt niet zo weinig
 
Kurtje zei:
Ah ok dus onthardingszout...
Vindt je dit merk ook in Belgie?

En hoeveel moet je voorzien ervoor?

Ja ik denk dat er toch wel een 100 liter doorgaat voor 1 wagen te doen, of vergis ik me hierin?

Is gewoon onthardingszout wat in de vaatwasser gaat, dus dat zullen ze in Belgie ook wel hebben, of hebben jullie geen vaatwassers :D

Wil er eigenlijk een watermetertje tussen zetten, maar heb deze nog niet gevonden, dan weet je precies hoeveel er verbruikt is via de ontharder, niet dat het op een liter meer of minder komt, maar toch
 
Ja ik denk echt dat je vlugger aan 100 liter zit als je denkt hoor...

Auto infoamen, auto afspuiten, emmers vullen, auto afspuiten...?
 
stimpy68 zei:
Wil er eigenlijk een watermetertje tussen zetten, maar heb deze nog niet gevonden, dan weet je precies hoeveel er verbruikt is via de ontharder, niet dat het op een liter meer of minder komt, maar toch


:-"

Te bestellen bij, jawel ... Gerritse :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
voor 333 euro kan je heel veel broxo kopen, en heeel veel regenereren.

al nmoet ik zeggen.. het staat wel tof!
 
je kan ook een by-pass maken voor het waterfilter en dan gebruik je hem alleen tijdens het afspoelen.

als je gaat foamen en wassen heb je voldoende aan gewoon kraanwater.:)^
 
ja inderdaad, het onthardingszout heb ik net gaan halen...

Nu alleen nog weten hoeveel ik erin zou moeten doen?
Pak in een volledige emmer van 10 liter?
 
gewoon een teiltje met warm water en keukenzout, en dan dat ding er een dagje inleggen.

Na een auto of 5 begon ik het toch wel te merken dat het weer moest gebeuren.
 
Keukenzout regenereert niet. :no Het moet echt met de door het filter geabsorbeerde kalk reageren.
Broxo kan je in kleinverpakking krijgen (supermarkt) en in 25 kilo zakken (google'n)

Als je een halve emmer water neemt (beetje lauw) en een flinke hand oplost is het meestal genoeg.
Verzadiging werkt het best, dat constateer je als er korrels broxo overblijven na stevig roeren.
Er hoeft na het roeren echt geen dikke laag in de emmer te blijven liggen, een paar korrels is voldoende.
De kosten zijn het nou ook weer niet.....

Hans
 
RedCat zei:
Keukenzout regenereert niet. :no Het moet echt met de door het filter geabsorbeerde kalk reageren.
Hans


]d~^ Hmmm, DE Hans alias Ali Chemicali?

Na een dagje in keukenzout (natriumchloride, of niet Hans?) deed het filter weer vlekloos, dus het heeft wel geholpen.