• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe deze koplampen als nieuw krijgen?

Wout_RS

Detailing rookie
29 jan 2013
222
0
Hoi allemaal,

sinds enkele maanden beginnen mijn koplampen mat te worden! iedere wasbeurt wordt het erger en erger!

2cenb52.jpg


167paxj.jpg


Dit zijn foto's van mijn linkerkoplamp, dit is zoals het begint (deze koplamp blijft voorlopig nog zo)
maar de rechterkoplamp wordt iedere week slechter en slechter. Zie foto's

2j2gjt0.jpg


205fvyq.jpg


mshdf8.jpg


2dbtg84.jpg




Zo wat heb ik allemaal nodig om deze terug in orde te brengen? Kan ik deze polieren met mijn DA (Flex 3401 VRG) of heb je hiervoor echt een poliermachine voor nodig?
En wat moet erop als bescherming nadien? heb ooit ergens gelezen dat er daar een speciale beschermlaag op zit? maar als je het poliert etc wat doe je daarna dan terug op?


Grtjs,
Wouter
 
probeer eerst maar eens te polijsten , zoals je al weet fijn beginnen en bij de te weinig resultaat opschalen.

Die beschermlaag polijst jij niet direct weg , met schuurpapier moet je flink aan de gang om die compleet te verwijderen namelijk, in geen vergelijk met polijsten dus.

Kun je prima met een d a machine doen.
 
Ziet er uit alsof je het inderdaad gewoon met een DA kan doen, het gaat namelijk niet om krasjes. Nadien kan je een Wax doen of beter: DLUX of soortgelijk.
 
Is een gewone wax of sealant wel genoeg om te beschermen?

Ik zie op DW nogal veel dat je speciale coating tegen UV nodig hebt.
Zou een ceramische coating alla nanolex of een glassealant ook voldoende zijn?
 
Check DLUX na het polijsten.
Deze biedt ook UV bescherming.
Kan je de rest gelijk gebruiken om je velgen en trims mee te behandelen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan dat eigenlijk met heel wat polieren hoor. Ik gebruik het goedkoopste product (van turtle wax) en dat werkt ook. Je moet alleen zien dat je het met een schuurpapier een beetje bijwerkt. Pakt om veilig te zijn 2-3000.

De uitleg zal ik je sparen en je verwijzen naar youtube. Daar zie je genoeg videos hoe dat ze het doen en heel simpel. En nogmaals, wat betreft producten, allemaal "even goed". De ene werkt net iets beter dan de andere, maar uw koplampen zijn nog redelijk ok, ze zijn niet zwaar mat geworden. Ik heb ergere gevallen gezien hoor... Dus deze krijg je er zo uit, met een simpele polijst machien. Met de hand kan je dat ook, maar dan word je enorm moe van en het werk zal niet zo goed gedaan worden.
 
Het beste wat je hier mee kunt doen is je koplampen in de blanke lak zetten. Want als je te veel gaat schuren en polijsten kan je door de bescherm laag heen gaan en dan krijg je een vlek.
 
Ik haak even in als het mag. Ik zou de koplampen (kunststof) van mijn GrandScenic willen opfrissen. Ze zijn helemaal nog niet mat maar er zitten wel enkele kleine vlekjes en zo in. Ik kan dat dus doen met Mezzo op lichtgroene polishing pad en dan Finale op witte light polishing pad? Heb ik dat goed?
 
naar een goed schadebedrijf en laten spuiten.
Dan word bij de koplampen de verweerde laag weggeschuurd met p320,p400,p500 en p600 en dan een laag speciale blanke lak erover.
 
R.O.Y.;345264 zei:
Het beste wat je hier mee kunt doen is je koplampen in de blanke lak zetten. Want als je te veel gaat schuren en polijsten kan je door de bescherm laag heen gaan en dan krijg je een vlek.

het is juist de bedoeling om de hele beschermlaag eraf te schuren, die is namelijk de boosdoener....
 
D20VT;345354 zei:
Spuiten van koplampen is ook maar tijdelijk, steenslag kan die lak niet goed tegen

dat tijdelijke valt wel mee,we hebben auto's in onderhoud waar we 3 jaar geleden de koplampen van gedaan hebben en de steenslag is minimaal.
en anders gewoon nieuwe koplampen bestellen.
 
R.O.Y.;345264 zei:
Het beste wat je hier mee kunt doen is je koplampen in de blanke lak zetten. Want als je te veel gaat schuren en polijsten kan je door de bescherm laag heen gaan en dan krijg je een vlek.

Die beschermlaag is er juist vanaf, vandaar deze plek. Ik schuur ze altijd op met korrel 1000, 1500 en dan 2500, afhankelijk van de mate van beschadiging. Iedere stap steeds in haakse richtingen. Daarna met de DAP eroverheen. Meestal met de oranje pad en mezzo (met soms een drupje veloce) en daarna met de witte pad met finale. Tot nu toe altijd goed resultaat behaald. Altijd afsluiten met EX-P anders kun je over enkele maanden weer opnieuw beginnen.

Zorg overigens dat je je (nat)schuurpapier altijd een half uur eerder al in een bakje water legt zodat het zich kan verzadigen met water. Tijdens het schuren ruim met water bijsproeien.

Succes in ieder geval!
 
Volgens mij is het je UV coating die aan het oplossen is! Heb het bij mijn Ford Focus Xenon units ook. Je kunt ze wetsanden. Met wetsand paper, en dan water met een beetje autoshampoo erin heb ik als tip meegekregen. Heb resultaten van andere gezien. Moet zeggen dat zag er heel strak uit. Je schuurt dan de UV coating laag eraf. Je moet ze daarna wel goed beschermen met een Wax of iets dergelijks.
 
idd. is de UV laag die beschadigd raakt door, weer omstandig heden. kuststof heb een werkende eigenschap.

ik doe het schuren met waterproef schuur papier. van korrel 1500 tot 3000. dan met de Rotary op polijsten, daar na met de DAP af maken en dan in de wax/sealend zetten.

maar hoe dan ook het zal op ten duur altijd weer terug komen, ook als je ze laat spuiten bij de schade hersteller.
 
singer;345351 zei:
naar een goed schadebedrijf en laten spuiten.
Dan word bij de koplampen de verweerde laag weggeschuurd met p320,p400,p500 en p600 en dan een laag speciale blanke lak erover.

Ik hoop toch niet dat ze na schuren met p600 de lampen spuiten, want dan zou ik daar toch graag eens een foto van willen zien:confused:
 
blackdevil;345446 zei:
idd. is de UV laag die beschadigd raakt door, weer omstandig heden. kuststof heb een werkende eigenschap.

Zit er ook zo'n laag op achterlichten?
Ik heb nml op eBay een engels achterlicht gewonnen met een veiling maar er zit een doffe plek op....vandaar deze vraag.
Ik ga deze wel met de krauss polijsten maar dan weet ik wat het is :)
 
der zal denk wel iets van een beschermlaag op/ in het plastic zitten. zou eerst ff kijken of het lukt met polijsten en anders ff proberen met scheuren en dan op nieuw polijsten.
zit het niet gewoon aan de binne kant?