• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe gebruik je de Brinkman? (maxfire dual xenon)

SMFLK

Detailing chief
22 aug 2011
139
103
Noord-Brabant
Ik heb hem net binnen en ben een beetje aan het pielen op mijn wagen.
Of er zitten totaal geen swirls in mijn lak.
Of ik doe iets verkeerd!

(ik denk het laatste want in het zonnetje zie ik af en toe wel eens wat swirls voorbij komen!)

Misschien handig om hier eens een richtlijntje voor te schrijven?

Afstand houden (ongeveer een meter) en dan de brinkmann naast je op ooghoogte op de lak schijnen.
hoe dichterbij de lak je staat hoe moelijker het te zien is

Aha, afstand is idd et sleutelwoord.
Het lukt me nog niet zoals op sommige foto's die hier gepost worden maar ik zal vast wat oefening nodig hebben!

Maakt de kleur van de lak nog verschil?
Ik heb een donkerblauwe lak met heel veel metallic flakes erin.

Als je lak goed is onderhouden en gedetailed zal je met de brinkman geen swirls zien, maar dat lijkt mij ook net de bedoeling. De flake pops moet je wel zien natuurlijk. Ander de brinkman stil houden en je lichaam naar boven en beneden bewegen, dan zie je vanzelf wanneer he onder een andere hoek kijkt

Mijn lak is goed onderhouden maar voor zover ik weet nog nooit gepolijst.
Ik heb hem gekocht met 170k op de teller ex lease en nu staat er 190k op.
Lijkt me dat je dan wel aardig wat swirls moet kunnen ontdekken...
Als de zon er op schijnt zie ik af en toe ook wel aardig wat swirls, meer als met de lamp iig.

emiel10 zei:
Als je lak goed is onderhouden en gedetailed zal je met de brinkman geen swirls zien, maar dat lijkt mij ook net de bedoeling.

SMFLK zei:
(ik denk het laatste want in het zonnetje zie ik af en toe wel eens wat swirls voorbij komen!)

Het is mijn inziens dus echt een kwestie van de brinkman ''verkeerd'' gebruiken en niet zozeer van een super strakke lak hebben.
Daarnaast is er op iedere auto / lak wel iets te zien of vinden.

als je met de lamp kijkt op het moment dat je lak al in de glaze en de wax staat...wordt het lastig...

kijk eens op een stukje lakwerk dat je gewassen en gekleid hebt.;)

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben inderdaad.
Hij staat netjes in de purple haze!

Zal eens een andere auto hier in de straat pakken haha.