• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoe kan dat nou weer

Kaosh

Detailing rookie
13 aug 2008
25
0
Gisteren tussen de buien door Rain X op mijn ramen gesmeerd alles goed en aardig niets mis mee. ( wel natuurlijk gewoon van te voeren goed schoon en droog gemaakt :)

En nou wou ik vanmiddag al mijn spullen van zaterdag en zondag in de wasmachine gooien ligt mijn foam applicator van Carclean er zo bij:

IMG_0059.jpg


IMG_0065.jpg


Is het mijn schuld had ik hem eerder in de wasmachine moeten gooien of... iemand tips wat ik nu het beste kan doen ;) deze pad ligt op dit moment gewoon maar lekker in de vuilnisbak.

IMG_0067.jpg


heel jammer :(
 
Rain-X zit volgens mij boordevol oplosmiddelen, als je die pad gebruikt hebt om Rain-X aan te brengen..... dan weet ik wel hoe het komt.
 
jeroentje zei:
Oh, ik Heb ook eens Rain-X op een pad gesmeerd, en vervolgens aan gebracht.
Maar mijn pad is nog steeds heel LoL

hmmmz ok...
maar uuuuhhhh:confused: wat heb ik verkeerd gedaan had ik gelijk moeten gaan wassen oid. volgens mij had ik dan alles uit mijn wasmachine kunnen plukken
 
Kaosh zei:
hmmmz ok...
maar uuuuhhhh:confused: wat had ik dan moeten gebruiken? tis toch een applicator pad ;)

In dit soort gevallen volstaat een aan stukken geknipt T-Shirt.......:ja
Rain-Ex is nogal agressief ( lees de achterkant van het flesje maar eens.... )
 
idd met die rain-x moet je uitkijken, heb net hetzelfde ook al eens voor gehad.
Je mag het gerust aanbrengen met applicator pads, maar na gebruik meteen goed uitspoelen en dan is er gewoon niks aan de hand.
Dus voortaan na gebruik meteen spoelen, al let ik er wel op dat ik steeds dezelfde pad gebruik voor rainx, mochten er toch resten blijven hangen
 
rodders zei:
idd met die rain-x moet je uitkijken, heb net hetzelfde ook al eens voor gehad.
Je mag het gerust aanbrengen met applicator pads, maar na gebruik meteen goed uitspoelen en dan is er gewoon niks aan de hand.
Dus voortaan na gebruik meteen spoelen, al let ik er wel op dat ik steeds dezelfde pad gebruik voor rainx, mochten er toch resten blijven hangen

ik had al wel het idee dat het een naar goedje was want je zag allerlij gassen ervan afkomen en je handen voelen niet zo lekker naderhand...
 
Is een aggresief goedje, ik breng het dan ook altijd met grote voorzichtigheid aan, zodat ik zeker niet knoei op lak of iets dergelijks. Gebruik er zelfs ooit handschoenen voor, vertrouw dat spul niet echt na ik gezien heb wat het met men applicator pad doet. Op glas levert het heel goede resultaten, maar op andere ondergronden is het uitkijken geblazen
 
rodders zei:
Is een aggresief goedje, ik breng het dan ook altijd met grote voorzichtigheid aan, zodat ik zeker niet knoei op lak of iets dergelijks. Gebruik er zelfs ooit handschoenen voor, vertrouw dat spul niet echt na ik gezien heb wat het met men applicator pad doet. Op glas levert het heel goede resultaten, maar op andere ondergronden is het uitkijken geblazen

Dus voor iedereen die RAIN-X gaat gebruiken bescherm je handen pas op voor je lak ed en na het gebruiken goed app pad schoon spoelen... (dit kon ik niet echt goed terugvinden op het forum)
 
Je kan best gewoon keuken rol gebruiken om het uit te smeren..Staat ook op het flesje als ik me niet vergis..:ja
 
Staat vast al een keer of vijf op het forum, maar bij deze nog maar een keer: De platte microvezelsponsjes van de Action zijn hiervoor echt perfect! :cool:

Je kunt er genoeg druk mee zetten, en het komt in alle hoeken en gaten. Ze blijven nog heel ook... Pakje van 5 (IIRC) voor een paar duppies.

Géén applicators voor gebruiken, die kunnen er inderdaad niet tegen (is ook al eerder besproken trouwens) ;)