• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe lang doen jullie over het polijsten?

haha eens, maar wel veel meningen gehoord. Ik voel me in ieder geval geen slak meer. 50%-60% is voor een snelle detail al goed genoeg en een flinke verbetering.

Vandaag wat andere pads binnen gehad en uitgeprobeerd, ging me een stuk sneller af deze keer. Zo zie je maar hoe goed materiaal helpt.
 
volgens mij ontspoort dit topic ene beetje.

Het is ook maar net wat je wensen zijn, als het moet kan ik een auto in 8 uur klaar hebben, buitenzijde wassen, kleien, polijsten en waxen en/of cancoat aanbrengen. De eigenaar is vaak al extreem blij met het resultaat terwijl ik nog vele mogelijkheden qua verbeteringen zien.
Het is maar net wat het formaat is van een auto, de wensen en de tijd die besteed kan worden.

Gemiddeld besteed ik toch wel zon 16- 20 uur voor een auto, als ik echter naar mijn eigen auto kijk, die ik vorig jaar helemaal heb aangepakt daar is wel 40 uur in gegaan, en nog niet perfect.

Momenteel ben ik oriënterende aan het kijken naar een andere auto, vrees dat daar ook heel veel uren in zullen gaan.
Daar heb je helemaal gelijk in @GeBas

Maar eerlijk, die klussen van auto klaar hebben in 8 uur laat ik aan me voorbij gaan. Ga dan maar lekker naar sjaak de beunhaas voor dit resultaat:

IMG_20240728_165221.jpg
 
  • Leuk
  • Grappig
Reactions: Jansen en Zoranurai
ik dacht dat het geen viezigheid is, maar lak die doffer is dan de strak gepolijste lak wat kleurverschil geeft. Ik ga het eens proberen om dit langs de emblemen wat beter te krijgen met kleine stukjes van een pad of wattenstaafjes
 
Tis ook maar net wat het verwachte resultaat mag zijn. Ik heb vaak “1daags” klussen. Niet helemaal 1dag, en flink aanpoten. ‘s avonds wassen en decon. 1 soms 2 staps polijsten, en dan een bescherming. ‘s avonds een uurtje of 3,5, de dag zelf van 7 tot 18. En de rest van de avond in de hangmat. Het liefst neem ik natuurlijk ook 6u de tijd voor 1 stap.
 
@Smotske ik heb laatst een golf gedaan,
Vrijdag avond gewassen en tar/iron gekleid en afgeplakt.
Zaterdag 2 rondes polijsten (cut force pro en 3800) en daarna decon wash en in de coating gezet.
zondag een uurtje of 2 voor hij opgehaald werd tape er af gehaald en een rondje Cure gedaan. (en de trims in de nanolex rejunivator , bandjes gummi, ramen schoon etc..)

Als je bereid bent om een dag op te offeren, kan je echt wel 2 stappen doen. (helaas zijn het dan wel erg lange dagen.)
 
@Zoranurai welke pads heb je nu? Materiaal is erg belangrijk!

@Drifter ik snap je, maar sommige klanten willen dat/vinden dat goed genoeg. En het vult toch de dagen. Ik doe het ook zo'n beetje oud de @Smotske manier, ik heb wel het geluk dat wij in de meeste gevallen met zijn tweetjes zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Smotske
@GeBas

Accu dewalt DA
Shinemate ex620
Flex Pxe80

Voor 125mm 3x van alles monello premium groen, wit en rood en nog wat shinemate pads die ik erbij kreeg maar nooit gebruikt.

Voor de pxe voor 30mm 2x aps 2x blauw(finish), 2x geel (polish), 2x paars (medium cut), 2x scholl medium cut paars, detailpro set (finish/polish/cut/heavy)

50mm 4x zelfde scholl pads, detailpro set

70mm 2x monello premium wit, detailpro set + microfiber

Aps flexibele as, met bijgeleverde cones en 2 stuks flex oranje.

Setje monello handpads polish en finish

Rupes pad brush

Pasta’s:
Carpro ultracut
Scholl s20b
Angelwax regenerate
Carpro reflect
Monello finale

Aardig setje vind ik zelf, voor een uit de klauwen gelopen hobby. Nog niet de moed gehad voor wol pads noch de noodzaak.
 
@Zoranurai welke pads heb je nu? Materiaal is erg belangrijk!

@Drifter ik snap je, maar sommige klanten willen dat/vinden dat goed genoeg. En het vult toch de dagen. Ik doe het ook zo'n beetje oud de @Smotske manier, ik heb wel het geluk dat wij in de meeste gevallen met zijn tweetjes zijn.
Zoals Smotske doe ik het ook vaak plannen. Maar dan moet de auto niet groot zijn en of de klus tegenzitten. Dan ben ik zondagochtend ook nog even bezig.

Met zijn tweeen werkt wel lekker. Bij de klussen voor kennissen hoort vaak ook een gunstigere prijs. Staat wel tegenover dat ze meepoetsen.


Welke pads en polijstmiddelen gebruik jij nu het liefst?
 
  • Leuk
Reactions: Smotske
Eerst kon ik niet goed omgaan mer scholl s20b vanwege het stoffen. Ik kwam er achter dat het best wel warmte gevoelige pasta is, die een warm paneel niet leuk vindt. Regenerate deed dit beter.
Eenmaal onder de knie is het super fijn spul om mee te werken en makkelijk uit te poetsen. Heeft wel wat meer druk in het begin nodig.

Maar dat ik met een medium cut+s20b serieus goed kan finishen, swirls eruit en een groot deel van de krassen weg kan halen ben ik blij mee.
Ook s20b op standje 2 rotary met een 30mm aps geel haalt bijna alles weg. Alleen duurt het even voordat ik een deel heb gedaan.

monello wit met s20b vind ik so-so. Maar vanwege de lakdikte en dat ik de auto nog wel een paar jaar wil hebben, niet de rode pad gepakt.

Cp reflect doe ik als ik de auto gedaan heb nog een rondje mee, maar de keren dat ik het spul heb gebruikt ben ik er een grote fan van geworden. Finale vond ik in dat oogpunt net ff wat minder
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Primer zinde me ook wel, maar gyeon zelf zegt dus het is vooral zinvol als je binnengestald de laag echt de 24u kan laten curen. Buiten is dat geen optie ivm alle rondvliegende stof en zou je dus 24u later als nog alles schoon moeten maken.

Ze zeggen dan ook dat je na een uur wel met prep kan afnemen, maar dat het effect van primer dan nagenoeg weg is en je net zo goed een finishing polish kan gebruiken.

Van daar dat ik deze heb overwogen maar nog niet heb aangeschaft.
 
Ik heb de primer ook, maar nog niet gebruikt. Zie je verschil in finish tussen bijv 3800 en primer? 3800 is nu mijn goto als finish.

Pads heb ik van Monello voor de 125mm. Zijn volgens mij dezelfde als de gyeons. Lijken er iig wel op.
Op de 150mm heb ik ds pads die me goed bevallen. Alleen is de zware cutting pad te stijf om lekker te werken op vlakken met een licht bolling. Misschien wordt hij nog soepeler.
Op de 75mm heb ik rupes pads. Over kunnen nemen van een forumlid. Ook fijne pads. Maar de heavy cutting hebben zo'n open structuur. Die durf ik haast niet te gebruiken. Daar heb ik ook wol en microfiber voor stevige correctie voor. Die zijn ook fijn.
 
Voordeel van de primer is dat deze beter afwerkt, dat wil zeggen: minder residu wat achter blijft als oliën.
In mijn beleving zijn de Monello pads niet gelijk aan de Gyeon pads, maar wellicht komen ze wel uit dezelfde fabriek.
 
@Jansen yes en met een zure shampoo ook nog, inclusief kwasten.

Ik had nog een fles cp spotless 2.0 staan en met de witte monello kwast. Die is echt ideaal voor logo’s. Doek eronder gelegd voor de druip en daarna afnemen met 128:1 absolute om te neutraliseren