• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe lang doen jullie over het polijsten?

Ja werkt als een trein voor die plekjes :blush:

Toch wel vervelend om zonder onderdak over best veel verspreide dagen de auto te moeten doen, ik zie toch al weer wat waterspots, boomhars en andere zooi langzamerhand settelen. Wel wat touchless wasjes tussendoor gedaan.
Ergste is ook dat er dus geen bescherming op zit voor enkele weken, ik hoop dat de blanke lak wel wat kan hebben.

Misschien de horizontale panelen de volgende keer tot het laatste laten..
 
Heb momenteel de Fiat 500 van mijn vrouwtje reeds voorbereid met een grondige wasbeurt/iron/kleien, om te polijsten met de hand.
Vermoed dat dit met de hand een zware klus zal worden en ben eventueel de aankoop van een dap aan het overwegen? Maar heb ook de tijd (1/2 dagen) nog niet gevonden om eraan te beginnen. Moet dit ook wel buiten doen, maar kan wel overdekt. De Fiat is nu 5 jaar en met 38000 km op de teller en steeds met de hand gewassen.

[mod]Vraag verwijderd. Lees aub even de forumregels[/mod]
Alvast bedankt voor de feedback! (Foto’s zijn wel al 2 jaar geleden genomen)
 

Bijlagen

  • IMG_4576.jpeg
    IMG_4576.jpeg
    327 KB · Weergaven: 9
  • IMG_4573.jpeg
    IMG_4573.jpeg
    333,1 KB · Weergaven: 9
  • IMG_4572.jpeg
    IMG_4572.jpeg
    362,8 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt door een moderator:
ik denk dat een dap een uitstekende uitgave is. Vooral als je het verschil hebt gevoeld tussen handmatig polijsten en machinaal. Je kan het zo gek maken als je wil natuurlijk, maar de basissetjes die je via cc kan bestellen kun je zeker mee voorruit.
 
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een Fiat 500 goed te doen is.
Ik denk dat je met Menzerna 3000 al een hele mooie glans kan creëren. Afhankelijk van de hoeveelheid swirls zal je misschien met een medium pasta als Menzerna 2200 aan de slag kunnen.

Je zou kunnen overwegen om de Mini DAP aan te schaffen, een 500 heeft vele randjes en smalle stukjes, dus dat is een goede keuze mij inziens.
Anders wellicht de Monello machine.