• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe lang wachten na spuiter voor te orangepeelen/polijsten

Ja dat is inderdaad zuur. Altijd maar de smoesjes kunstofbumper, lichtval etc. Wat ik dan niet snap als de auto uit de fabriek komt er nauwelijks kleurverschil, helaas dan wel weer orangepeel, maar na een spuiterij er bijna altijd kleurverschil is ondanks scanners, kleurnummers in databases etc. Hoop voor je dat de focwa er anders overdenkt.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Er word echt niet bij elke auto de kleurcode gescant, de kleurcode word opgezocht, gemengd en desnoods bij gekleurd aan de hand van proef staaltjes.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Tja spuiters gebruiken geen opel lak maar gebruiken hun eigen merk, het komt in de buurt maar niet goed genoeg.

ik heb het zelf gehad toen ik dacht de parkeersensoren even in kleur te spuiten met de spuitbus, dure motip gekocht wat volgens motip mijn kleur zou moeten zijn, helaas ook niet hetzelfde(net als wat nu bij de spuiterij is gebeurd) toen heb ik bij de dealer een dure kleine spuitbus van opel gehaald en toen klopte de kleur wel.

het lijkt me meer en meer puur een geld kwestie gewoon zoveel mogelijk winst proberen te maken over de rug van de klant en hopen dat ze niet klagen(en als ze dat wel doen proberen af te schepen) of dat het een leaserijder is die het niet uitmaakt e.d.
 
De meeste mensen zien ook geen kleurverschil! Dus als er een op de honderd of duizend "zeurt". En volgens mij komt het door de verzekeringen alles moet zo goedkoop mogelijk! Dan ga je vanzelf minder kwaliteit leveren anders redt je het niet. Er is genoeg concurrentie in die wereld en als de verzekeringsmaatschappij jouw dan niet kiest omdat je te duur bent raak je veel klanten kwijt, voornamelijk lease rijders.
 
Enig kleurverschil is niet te voorkomen, maar de kwaliteit van het spuitwerk is zeker wel te beheersen.

opelmark;n413546 zei:
Tja spuiters gebruiken geen opel lak maar gebruiken hun eigen merk, het komt in de buurt maar niet goed genoeg.
Dat zou visueel echt niets uit moeten maken. Onze spuiter spuit ook met zijn eigen lakken en daar zie je echt geen verschil. Hij spuit voor ons zelfs delen van Aston Martins die af fabriek geschuurd zijn.
 
Dus dan blijft over gewoon prutswerk van de spuiter in Bladel.
ik had gisteren nog even geprobeerd een foto te maken van de bumper met orangepeel, blijft lastig, maar ik denk dat je het op deze foto wel kan zien, als je naar het grijs kijkt dan denk je dat de camera niet scherpgesteld is, maar kijk je naar de poetsdoek dan besef je dat het wazige wat je ziet een hele bende orangepeel is....

1lzmg.jpg


{edit} de foto wordt verkleind waardoor het niet goe dte zien is, ik zal eens kijken of ik een stukje kan zoomen en plakken

3583nd4.jpg


en deze foto is gemaakt met een GSM.

ik hoop dat ZLM snel de papieren toestuurt zodat ik met de klachtencommissie van focwa aan de gang kan voordat het meeting seizoen weer begint want het kriebelt gewoon om er meteen met de dap overheen te gaan, helaas blijf ik dan wel het kleurverschil houden dus ik hou me nog in.
 
Enig kleurverschil kan je ook niet voorkomen Tim, maar er worden zoveel smoesjes verzonnen door spuiters, dat ik me echt weleens afvraag of ze wel hun vak wel verstaan. Wat mij wel opvalt dat bij spotrepair de kleur wel bijna exact is(op twee verschillende auto's ervaren). Nu maar hopen dat de klachtencommissie aan jouw kant staat!
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Vandaag 29 januari, weken na de reparatie, ineens een brief ontvangen van de spuiter, door hun gedateerd op 26 januari, maar de stempel van het postkantoor laat duidelijk de datum zien van 28 januari, een dag na de e-mail van focwa aan hun over mijn klacht, hier zit ineens het garantiebewijs in en een zoetsappige brief met zaken als ‘als u niet tevreden bent kunt u contact met ons opnemen’ enz enz, lijkt mij duidelijk welke bedoeling ze met deze brief hebben.