• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe lang wachten na spuiter voor te orangepeelen/polijsten

Nou de spuiter heeft me toen al laten weten dat hij het niet beter kon en de orangepeel er niet af gaat halen dus deze brief van hun is er enkel gekomen omdat ik een klacht heb ingediend in een poging de klacht te ondermijnen, ze hebben de datum op de brief terug gedateerd naar de 26'ste zodat lijkt alsof ze het geschreven hebben voordat de focwa de klacht bij hun neergelegd hebben, enkel is duidelijk te zien aan de poststempel dat deze pas de 28'ste verzonden is, een dag na de klacht van de focwa.

ik heb focwa ervan op de hoogte gesteld en wacht het antwoord van focwa af.
 
vandaag een telefoontje gehad van de ZLM, mijn verzekeraar, ze gaan zonder blikken en blozen 1810 euro uitbetalen aan de spuiter voor zijn prutswerk, mijn enige hoop is nog bij de focwa, maar dat loopt nog.
 
Eigenlijk is het van de zotten, klant is zwaar ontevreden en dan toch uitbetalen. Je wordt er triest van! Hopen dat de focwa nog wat anders zegt!
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
En dan ? Een andere verzekeraar gaat dit ook niet oplossen en een andere verzekeringsmaatschappij zal net zo reageren.
Wj hebben hetzelfde gehad met Unive. Die schade was ook niet naar onze zin gerepareerd maar Unive deed hier he-le-maal niks mee, zelfs niet toen we konden aantonen dat ze voor ruim 750 euro waren getild door de schadehersteller.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Overigens is de hele zaak met focwa ook niks geworden, ze vragen maar liefst 125 euro voordat ze er over denken de klacht in behandeling nemen (hun beslissen of ze het uberhaupt in behandeling willen nemen en geld ben je altijd kwijt) en dan moet ik ook nog ergens naar toe reizen voor een hoorzitting wie weet wanneer (in de tussentijd mag ik helemaal niks aan de astra doen) en wie weet wat nog al meer, en de uitkomst, ik verwacht van de focwa dus ook helemaal niks meer, helemaal als je hun voorwaarden leest dat hun oordeel bindend is MAAR als de spuiter zich er niet aan houdt je alsnog naar een gewone rechtbank moet met alle extra kosten van dien.....

vandaar dat ik een lakdikte meter besteld heb.

inmiddels wel een review geplaatst over de waardeloze kwaliteit die ze bij autoschade lauwers in Bladel leveren. http://www.allebedrijvenineindhoven....auwers/reviews
 
Waardeloos!!! Die review is terecht!! Leuk al die keurmerken en instanties, kost alleen maar extra en levert niks op. In het ergste geval kan je hem opnieuw laten spuiten. En een Lakdiktemeter is nooit weg.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Vandaag bezig geweest om te proberen de enorme orangepeel weg te krijgen, tijdens dat ik bezig was zag ik zelfs nog krassen zitten van het schuren van voor het spuiten en stofjes in de lak van tijdens het spuiten.

na 3 1/2 uur werk is het wel verbeterd maar nog niet zoals ik het wil hebben en al helemaal nog niet in de buurt van wat het was voor de spuiter, maar de vrouw moest weg naar haar werk dus moest ik het afronden.

gewassen en gekleid, daar heb ik nog wel even over gedaan om ook alle witte verfspikkels weg te krijgen van de schilder die bij de buren bezig is geweest (hij heeft de rekening van 150 euro aan materiaal bij carclean netjes betaald).

eerst een pass gedaan met grote orangepeel pad en monello mezzo op de dap900, dat gaf weinig resultaat.

4 passes met kleine orangepeelpad en monello veloce op de dap500, dat gaf al wel wat meer effect, daarna nog een pass met grote orangepeel pad en mezzo, vervolgens daarna met dap 500 en kleine pads mezzo op oranje en finale op groen en poorboys polish and wax op rood en een extra laagje col845 aangebracht.

nu moet het er even tegen kunnen tot ik bedenk wat ik het beste kan doen met de orangepeel, het zit namelijk niet overal even dik, en het dan over doen en dan nog blackhole erop gebruiken, voor nu moet het even genoeg zijn de reflectie is een beetje terug.

het stomme is dat het onder de chromen strip beter ging als erboven.

nou zit ik te denken aan wetsanden met 2000, maar dat vind ik wel erg risicovol.

2n8zalc.jpg
 
Ja een CFM dt-156 en ik ben tijdens het polijsten aan het meten geweest, maar met vreemde resultaten, op sommige plekken is er maar 3uM af toen ik klaar was, wat ik vreemd vind en op sommige plekken 30uM af toen ik klaar was, ik vermoed omdat de orangepeel zo erg was dat ik hier en daar behoorlijke toppen heb gehad of dat ik verkeerd gemeten heb.

als ik er de volgende keer mee verder ga hoop ik dat ik wel metingen heb waar ik iets mee kan, en ik hoop dat ik niet door de blanke laklaag heen ga als ik bezig ben, het blijft gokken.
 
Mocht je gaan wetsanden, begin dan net als bij het polijsten met de minst grove korrel, eerst bijv korrel 3500, daarna eventueel met 2500 proberen en dan pas naar 2000 of 1500(Ik heb alleen ervaring met wetsand paper van 3M en niet die van Colad). Je loopt dan weinig risico en aan de hand van het resultaat krijg je wel een indruk of je veel of weinig lak weghaalt. Mocht je bijvoorbeeld korrel 2500 gebruikt hebben dan ook logischerwijs daarna weer schuren met een fijnere korrel. Gebruik een recht blokje waarover het schuurpaper spant en werk kruislings op een klein proefstukje wat op het oog het minst opvalt voordat je alles aanpakt.
 
ik heb enkel ervaring met M3 kleine schuurstickertjes om een klein plekje aan te kunnen pakken, grote stukken heb ik niet gedaan, ik heb wel een kurkblok liggen en grote vellen schuurpapier van flexofit en silverline maar dat is allemaal P1200, hier in de buurt kon ik nergens een fijnere korrel vinden (voor het voorwerk voor het aluminium polijsten was dat ook meer voldoende) dus daar moet ik eerst achteraan als ik wil wetsanden, maar ik ben er wel wat huiverig voor.
 
Ik zou gewoon bij cc dat rubbere schuurblokje van mergs bestellen... En meteen het schuurpapier... Ik vind het fijn werken... Ik denk dat het niet zo spannend voor je is als het lijkt ;)
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Als je bijvoorbeeld achter de nummerplaat een stukje schuurt met korrel 3500, dan kun je daarna meteen weer de glans terugkrijgen door even met de hand met een polijstpasta te polijsten en daarna met een fijner polijstmiddel. Je krijgt dan meteen met weinig risico een idee wat je doet, want echt spannend is het inderdaad niet. Als je maar onthoudt dat alle krassen die je erin schuurt er ook weer uit moet schuren/polijsten, vandaar dat je niet te grof moet beginnen, je weet nl ook nog niet hoe hard je lak is(en voorzichtig bij randen/plooien etc.).
 
Zluytr;n423438 zei:
Ik zou gewoon bij cc dat rubbere schuurblokje van mergs bestellen... En meteen het schuurpapier... Ik vind het fijn werken... Ik denk dat het niet zo spannend voor je is als het lijkt ;)

ik neem aan dat je deze bedoeld ? https://www.Carclean.com/product/Meguiar_s_Professional/Hi_Tech_Sanding_Backing_Pad_E7200_100873