• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe reinigen jullie machinepads?

@Quantoxx
Tijdens het polijst oefen ik niet bijzonder veel druk uit op de machine. Gewoon stand 6 van de Dap900 en regelmatig uitspoelen.

Het frappante is dat ik bij de monello lijn (heb ik alle kleuren van) hier bij geen één hetzelfde probleem ondervind. Deze pads zijn al wel een auto of 7 oud ondertussen.

Verder heb ik ook nog een witte spider pad gehad. Deze heeft zo ingesneden hokjes structuur. Deze slijt echt mega hard. 1 auto is die echt helemaal tot op het bot versleten. Zo'n pad is niet echt rendabel voor een hobby poetser.
 
Hey @ArnoldG,

Jep, ik heb dezelfde ervaring met de Monello Raffini - lijn. Mijn Gele pads gaan al een jaar mee, bijvoorbeeld.

Spiderpads slijten inderdaad als een malle. Maar de correctie is dan ook een stukkie hoger. :p Met name de Scholl - Sandwich Spiderpad (zwart/witte) is behoorlijk hard door de foambasis en de randen slijten ook binnen 2 seconden finaal af als je per ongeluk een randje raakt ofso.

Stel dat je voor een auto een bepaalde prijs vraagt en binnen een goede dag de auto gepolijst moet hebben, op een harde lak, dan kost het je misschien €20,- voor een Spiderpad, maar je bent sneller klaar. Echter, een hobbyist heeft de tijd en als hij haast heeft, pakt hij stiekem tóch een spiderpad. :p



Greetz
 
Wow oke nee ik heb zoals gezegd geen problemen met bovengenoemde manieren met monello pads. Weerhoudt me toch een beetje ervan om de scholl pads uit te gaan proberen.

Mijn gele en oranje pads gaan al een stuk of zes à zeven auto's mee (wissel er wel twee tegen elkaar uit op één auto) en beginnen nu pas eerste slijtage te vertonen.

Heeft er iemand al meer ervaring met bv de Nanolex pads? Heb daar nog maar één review van gelezen.
 
Ik maak ze ook altijd schoon met warm water en alles reiniger.
Dan het polijst middel goed eruit duwen en dan laten opdragen.
Slijtage van de monello pads vindt ik wel meevallen, met gele pad gaat al 10 auto;s mee en de witte nog langer.
De nanolex pads staan nog steeds op mijn wishlist om een keer te proberen en die gaan er zeker een keer aankomen
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Ik heb deze gele pad intensief op een rode auto gebruikt, maar schoner als dit krijg ik hem niet.
Is deze oké genoeg voor een andere kleur te polijsten?
 

Bijlagen

  • IMG_0602.JPG
    IMG_0602.JPG
    205 KB · Weergaven: 204
@Tobasco - Ik kan je aanraden om de gele pad die rood geworden is alleen nog maar op blauwe of zilveren auto's te gebruiken. Was deze gele pad intensief gebruikt op een blauwe auto, dan zou ik je aanraden om deze gele pad die blauw geworden is alleen nog maar op groene en zwarte auto's te gebruiken. Stel dat je deze ele pad die rood geworden is tóch stiekem gaat gebruiken op witte auto's, dan zou ik je aanraden om deze pad eerst een nachtje te laten weken bovenop een oranje pad.
 
@Tobasco - Just kidding! Zorg ervoor dat je de pad goed schoonmaakt met APC en bijvoorbeeld Dreft. Dan kan je hem naar mijn idee weer prima gebruiken voor andere dingen.

Overigens zal deze verkleuring alleen gebeuren bij auto's zonder blanke lak. Althans, kan ook bij auto's mét blanke lak, maar dat zou betekenen dat je dwars door de blanke lak heen bent. :p
 
@Tobasco - Just kidding! Zorg ervoor dat je de pad goed schoonmaakt met APC en bijvoorbeeld Dreft. Dan kan je hem naar mijn idee weer prima gebruiken voor andere dingen.

Overigens zal deze verkleuring alleen gebeuren bij auto's zonder blanke lak. Althans, kan ook bij auto's mét blanke lak, maar dat zou betekenen dat je dwars door de blanke lak heen bent. :p

Had hem na gebruik goed uitgespoeld en met APC behandeld, eenmaal thuis nog met Dreft ingewreven, uitgespoeld en in de wasmachine gestopt.
Met dit als eindresultaat, maar goed om te weten dat ik deze niet hoef weg te gooien :relieved:
 
Het is beter om Pad's niet in de wasmachine te doen.
Het velcro zit verlijmd aan het schuim wat door het slaan en buigen in een wasmachine los gaat laten
 
ik blaas ze eerst uit met perslucht.
Blaas je dan niet juist het vuil de pad in?

Ik was ze ook onder de kraan. Beetje dreft of dasty erop en van binnen naar buiten alles eruit masseren. Ik heb mijn monello pads ook een keer in de wasmachine gedaan in een wasnetje. Ging ook prima, maar dit ga ik niet iedere keer doen.

Tijdens het polijsten spoel ik de pad regelmatig uit in een emmer schoon water. Dit om de werking van de pad niet te verliezen. Even droog draaien op de dap (in een emmer) werkt dan prima..
 
Tijdens het polijsten spoel ik de pad regelmatig uit in een emmer schoon water. Dit om de werking van de pad niet te verliezen. Even droog draaien op de dap (in een emmer) werkt dan prima..

Ik zou de pad niet alleen met water effe snel wassen. Er zal ook genoeg residu IN je pad trekken.

Ik gebruik op mijn Rupes 6 pads en op de DAP een stuk of 4. Deze verbruik ik allemaal en dan was ik ze onder de kraan met Dreft. Mooi afleidingsmomentje van het polijsten.


Greetz
 
Goed punt, @Quantoxx . Ik zit echter nog in de probeerfase qua polijsten, dus doe elke keer een deel van mijn (oude) autootje. Ik spoel de pad na 2/3 hits even snel uit om de ergste oppervlakkige drap eraf te wassen. Ik heb van elke kleur maar 1 pad, en nog nooit een hele auto in één keer gedaan :p
 
@Tarabass - Ah, zit dat zo. :D Ik raad je toch aan om, aangezien je nog maar 1 pad van elke kleur hebt, om regelmatiger te wassen. Ik heb mijn eerst pads uit mei '15 nog steeds in goede staat. Liever wat vaker wassen en overbodige slijtage voorkomen. Ook scheelt het met je correctie.

Ik heb wat makkelijker praten omdat ik van de meeste pads wel 2-3 exemplaren heb. Desondanks doe ik bijv. een halve motorkap met Monello - Geel en wissel dan gewoon.


Greetz
 
Ik kan je alleen maar een padwasher aanraden. Ik heb 1 polijst sessie gedaan zonder, en tussendoor de pads uitgespoeld met dreft. Wat werkte dat waardeloos, de pads worden niet goed schoon en het kost onnodig veel tijd. Ik zou eerst in een padwasher investeren voordat je een dure polijstmachine of wax gaat kopen. Ik kan me ook niet voorstellen dat het goed is voor de pads om ze om de 10min van de machine af te trekken.