• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe swirls verwijderen in record-tijd?

stimpy68 zei:
Ik zou er toch voor gaan kiezen om een machine aan te gaan schaffen en dan SRP of de Paint Reconditioning cream van Meguiar's te gaan gebruiken. Kleine opmerking, je verwijderd op deze manier geen swirls, je verbergt ze ;)
Als je de wagens 1 keer een goede beurt geeft en echt swirlsvrij maakt dan hoef je ze daarna alleen nog maar te wassen of bij weinig vervuiling (stof) een detailerspray te gebruikeen, en dan is de wagen in recordtijd klaar. Dus: of kiezen om iedere keer de boel te maskeren (kost redelijk wat tijd iedere keer), of 1 maal een goede polijstbeurt en daarna wassen/detailerspray (kost 1 maal veel tijd, maar daarna veel minder tijd)

Even tussendoor. Hoezo verwijder je met PRC geen swirls, maar verberg je ze? Ik heb meerdere malen PRC gebruikt en je kan hier een prima correctie mee bereiken. Qua kracht vind ik hem zelfs boven M80 liggen. Ik heb meerdere ipa wipedowns gedaan en er zitten niet aanzienlijk meer fillers in dan andere polijstmiddelen zoals M205 etc.

Tja, das 264 km voor me, anders wilde ik gerust even langs komen.

Hoe dan ook....graag foto's maken van de poets-sessie!!!
Dit is wel bijzonder, dunkt me ;)

dutchcardetailing zei:
Even tussendoor. Hoezo verwijder je met PRC geen swirls, maar verberg je ze? Ik heb meerdere malen PRC gebruikt en je kan hier een prima correctie mee bereiken. Qua kracht vind ik hem zelfs boven M80 liggen. Ik heb meerdere ipa wipedowns gedaan en er zitten niet aanzienlijk meer fillers in dan andere polijstmiddelen zoals M205 etc.

Er zit net als bij SRP van Autoglym een polish in, dus het zorgt voor enige correctie, daarnaast bevat het ook fillers. PRC is namelijk ontwikkeld voor veilinghuizen en grote dealers om in een korte tijd veel auto´s te doen.
Je zegt het al zelf, er zitten niet aanzienlijk meer fillers in dan andere.... Er zitten dus fillers in, dus zullen ze vullen. Ook de M80 heeft fillers. Je verwijderd net als met de M80 wel swirls, maar je zult ook krasjes verbergen, ik had dus KRASJES moeten zeggen en geen SWIRLS.

En ja, ik heb het zelf ook eens gebruikt maar mijn product is het niet... ben sowieso geen liefhebber van All In One producten.

Ik kan je aanraden om als beginner niet voor de record-tijd gaan maar gewoon tijd nemen om elk paneel zo optimaal mogelijk te maken. Wil je dat toch dan kun je liever een product gebruiken dat veel fillers bevat om je krassen/swirls te maskeren :)

Nou jongens als mij dat een aantal limburgse vlaaien met drankjes kost mogen jullie mij op een zondag echt wel alles van het detailen komen leren :party
(zondag blijven ze mooi in de garage staan)

Dat is alleen maar mooi meegenomen als ze een dag allemaal stil blijven staan. Dan kan het in 1x afgewerkt worden, eventueel nog het interieur behandelen met een extractor. Om hoeveel auto's gaat het? Toevallig Walpot Uitvaartzorg? Voor mij is het 280 km enkele rit (als de tunnels op de A73 open zijn) naar Eijsden. Mijn hersenen lieten me even in de steek toen ik mijn eerdere berichtje typte en keek naar de woonplaats :lol Ben benieuwd lijkt mij een interessant 'project' alhoewel ik niet bijzonder veel ervaring heb met de DAP.

erg leuk idee om indd met ze alle eens een aantal van die wagen's te doen.. met ze alle

worden we allemaal wijzer van!

voor mij is het ook 250km enkele reis, maar voor een gezellige detail dag heb ik dat er wel voor over:jippie

Het zijn 3 rouwwagen's: 2 Chevrolet Caprices van ca. 1993 en een oldtimer Chevrolet Impala (waarschijnlijk de laatste van zijn soort in dienst in Nederland volgens mij). Verder 2 Chrysler Grand Voyager overbrengauto's; 1 van 2002 geloof ik en 1 nog nieuw in de verpakking :lol

En inderdaad het goede bedrijf opgezocht!! Stiekem gegoogled????

Heb je ook foto's van de auto's, ik moet me anders suf Googlen en dat wil niet heel erg handig op een smartphone :roll en je krijgen we een beetje een indruk van de wagens qua wat er behandeld moet worden.
Mij lijkt het wel een leuk project wat mogelijk eens uitgedacht kan worden. Op deze manier is het erg leuk om dingen te leren. En een 'taxi des levens' maak je ook niet elke dag mee.
Ik zocht naar uitvaart in Eijsden en kwam wel toen Walpot tegen.

Ga zsm proberen foto's te maken (en dan ff checken hoe ik ze erop zet).. Veel swirls, krasjes (wat een onvoorzichtige mensen heb je toch) en steenslag dat wordt een klus (zeker in m'n uppie)!!

Leuk initiatief om met zn allen iemand uit de brand te helpen.

Leek me erg leuk om eens aan mee te werken.......totdat ik ff keek waar dat nou ligt, en routenet ff aan het werk zette.....8-())
Kon ook niet veel zuidelijker zeker?:lol

Afstand: 348.5 km
Zonder files: 3:13 uur.....

Dagje kriskras NL voor een detailmeet...Leuk, maar ik houd het nog ff onder voorbehoud.

Als jullie eruit zijn dan hoor ik het wel.. Kunnen we misschien na afloop lekker samen ergens 'Limburgsch' gaan eten! Tot die tijd ga ik wel veilig door met maskeren :-b
Enne... zuidelijker kan niet; een beetje voetballer maakt hier internationale doelpunten!!