• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe swirls verwijderen in record-tijd?

Waarom maakt het nu uit of het "een bedrijf" is, het is geen multinational met 30000 werknemers hé ;)


Wat is er allemaal nodig...
Ik kan m'n HD-reiniger en schuimpje wel meenemen en ook m'n DAP en pads.

Dan is er verder nog nodig:
wat mk-us zei eigenlijk
- misschien nog iets voor chroom op te poetsen (want dat hebben die wagens wel)
- goede glasreiniger (glass cleaner concentrate van Meg's ofzo)

Natural Look op de banden is wel een goed idee omdat de wagens toch dikwijls gepoetst worden is het niet nodig om een lang houdend middel te gebruiken :ja
 
Martine zei:
Ik krijg nogal wat berichten toegestuurd over het feit dat de auto's niet van mij zijn maar van een bedrijf en dat mijn baas een professioneel bedrijf zou moeten inhuren.
Even voor de duidelijkheid: mijn baas is al tevreden dat de auto's schoon zijn en blinken (zeker sinds ik Carclean.com ontdekt heb :-b )..
Alleen ben ikzelf weer de auto-gek :p die heel graag die swirls en kleine krasjes eruit zou willen krijgen!!




je bent te goed voor je baas....waar maak je je druk om?
lekker wassen zoals je nu doet want verder interesseert het hem geen reet }:)w
 
Natural Look heb ik ook in bezit (wist niet dat het ook voor de banden kon, dus nu alweer wat geleerd). Ik gebruik het alleen voor het interieur en dan doe je erg lang met een fles van 1 liter.
Voor het chroom heb ik zelf niet echt wat volgens mij, aangezien ik zelf geen chroom op mijn auto heb.
Glass Cleaner heb ik ook, nog een ongebruikte gallon staan, dus een beetje daarvan gebruiken voor de autos vind ik niet erg.
 
Martine, je bent verantwoording aan jezelf verschuldigd, niet aan anderen.....dus doe wat je hart je ingeeft om te doen
 
We slaan gewoon 3 vliegen in 1 klap:

Marine blij met haar als nieuw uitziend wagenpark.:heart_eyes:

Alle aanwezigen blij met een etentje op kosten van Marine's baas.:party:

Martine's baas blij met zijn mooie wagenpark, en een etentje wat hij als "bedrijfsuitje" op kan geven aan de belasting.:rules Toch?
 
Kan je een bedrijfsuitje volledig declareren bij de belasting?


Maar erg leuk om dit te lezen. Goed initiatief om Martine te helpen en leuk dat iedereen zo wat van elkaar kan leren.
 
alteaniels zei:
Alle aanwezigen blij met een etentje op kosten van Marine's baas.:party:

Pas maar op, straks zijn het de overgebleven broodjes met een thermoskannetje lauwe koffie na een crematie... ]d~^
 
Je vergeet nog 1 ding Alteaniels, dat is dat de wagens zo mooi worden dat dit ook nog wel zorgt voor meer 'klanditie'. Een mooie verzorgde wagen is het visitekaartje van je bedrijf! Daar wil menig detailer dan wel in vervoerd worden.
 
Jongens jullie zijn te goed voor deze wereld :schaam !! Ik kom net terug van een zondag hard werken (geen crisis in deze branche) en het is helaas donker dus de camera heb ik maar laten liggen, SORRY!!! De foto's volgen nog, echt waar.. Ik kan jullie zeggen dat de wagens onder de swirls zitten echt erg 8-()) . Er zitten ook diverse krassen/krasjes in van karretjes die erlangs zijn gegaan..
Ik heb diverse handpads, glass cleaner (van Meguiar's zo even uit mijn hoofd), meerdere doeken in verschillende maten, Natural Look en Natty's red (buiten wat ik al opgaf), maar nog niks voor het polijsten..
En als ik straks de fijne kneepjes van jullie heb mogen afkijken kan ik m'n ouwe Passat ook nog eens verwennen :D
 
Zorg dan dat je het volgende in huis hebt.

2x Klikkerdeklik
2x klikkerdeklik
2x klikkerdeklik

1x Klikkerdeklik

1x klikkerdeklik
1x klikkerdeklik

Dan kunnen we aan de slag :)^
 
Persoonlijk zou ik de clay lube van Dodo vervangen door Spray and Wipe van Poorboys. Iets gebruiksvriendelijker in mijn ogen alsmede een stuk breder inzetbaar.

Groet, Peter
 
klinkt als de detail hemel...
ik kan niet slapen.. lekker die herrie makende machine aan, mp3 op.. en een auto transformeren..

klinkt als een droombaan (aleen die auto's netjes houden bedoel ik dan h'e)
 
Het lijstje staat al in het winkelmandje! :grinning: Anything else?? En hoeveel personen moeten er straks gevoederd worden? :-" x-]
Ik neem aan dat het een zondag in Januari gaat worden... Gezellig!!!!!:party:
 
Ik kies ook voor Spray & Wipe, omdat S&W ook voor meer dingen te gebruiken is. De born slippy is erg goedkoop omdat je het 1 op 10 kan verdunnen met water, maar je kan het niet voor meer dingen gebruiken. ALs je een grote auto kleid en je laat het een beetje opdrogen dan moet je de auto eigenlijk na die tijd weer wassen zodat je alle zeepresten kwijt bent.
Zo vaak zullen de auto's denk ik wel niet gekleid worden.

S&W is ook toepasbaar op de ramen om ze te reinigen of om snelle wat vieze plekjes van de auto halen zonder hem helemaal te moeten wassen (ideaal als het druk is).

Januarie lijkt me een goed idee. Misschien is het verstandiger om in het 'meeting' deel van het forum een nieuw topic aan te maken voor deze meeting. Aangezien het nu niet meer echt over swirls verwijderen alleen gaat.
Dan kunnen we ook meteen een opgave lijstje maken en wie wat voor spullen mee kan nemen. Ook belangrijk is om te kijken of er meer dan 1 tuinslang aanwezig is (voor de HD's om te foamen en afspoelen natuurlijk). En voor hoeveel mensen en totaal plek is (kunnen alle auto's in de garage + een groepje mensen er omheen). Een bijeenkomst is leuk maar het moet niet een grote meeting worden met 10 man per auto :D. Dit is zo even mijn gedachte en mening.

Zal ik een nieuw topic hierover openen of doe jij dat Martine?
Wat is eigenlijk een typisch limburgs gerecht? Ben er vorig jaar geweest maar heb me niet al te diep in de culinaire lekkernijen van Limburg kunnen gestoken.
 
born slippy of spray & wipe.. tsjah dat is persoonlijk..
persoonlijk liever born slippy, en dan meg glass clean concentrate ofzo.. dan heb je EN bijna 40 liter glas reiniger, en 2.5 liter claylube..

ik neem aan dat iedereen die komt, ook wel het 1 en ander meeneemt..
pad's / machine's
doeken.
en hoeveel / welke wax is er?

ik vind het persoonlijk niet zo erg om een autotje collinite 845 ofzo te doneren, maar er zullen omgetwijfeld mensen zijn die er anders over denken.
ik heb nog een half potje natty's red staan die eventueel ook gebruikt kan worden.. en anders nog een halve fles turtle:cool: