• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoe vaak was jij je doeken?

madtraxx

Detailing rookie
11 aug 2008
520
0
Vraag me weleens af hoe vaak jullie je doeken wassen?
Zowieso vermindert de kwaliteit als je blijft wassen, ik doe tegenwoordig gewoon de doek in een afsluitbaar zakje met een labeltje erop waarmee het is gebruikt. Dus ik heb een aparte doek voor mijn NXT, GC, Natty's, Polish, Cleaner, enz.
Hetzelfde doe ik met mijn applicator pads, alles apart in zakjes.

Maar moet je de doeken nou eens in de zoveel tijd wassen of kun je ze op deze manier eigenlijk gewoon blijven gebruiken tot ze echt verzadigd zijn?
 
Ik was alles na gebruik. Zo weet ik zeker dat ik voor de volgende keer schone doeken tot mijn beschikking heb.
En ik heb gewoon extra veel doeken. Er is immers geen betere raad, dan voorraad :-b

Wel absoluut ZONDER wasverzachter en op maximaal 60 graden.
Let op! In sommige wasmiddelen kan ook wasverzachter zitten. Leed dus de kleine lettertjes achterop.

Ik gebruik het AH huismerk, voor witte was (blauwe vloeistof).
 
Ik was mijn doeken ook naar iedere beurt (heb wel pas twee full-details gedaan). Maar als ze nog vrij schoon zijn gooi ik ze ook niet in de was.
 
was alles na gebruik; eerst in een emmer met warm water laten weken, dan goed uitspoelen, en hup de wasmachine in met gewoon Dash/eaumeau/AH/etc op 40 graden op 'vlekkenprogramma' en 'extra spoelen'. Droger daarna, maar NIET kurkdroog (strijkdroog is perfect)!
 
Alles na gebruik, dus vrijwel iedere week ;) In de wasmachine met microrestorer en daarna in de wasdroger.
 
Ook gelijk na gebruik......
Anders moet ik twee voorraden in de gaten houden......gebruikt en ongebruikt
 
Poetsdoeken en applicator pads na ieder gebruik.
Droogdoek niet iedere keer.
Ik was de doeken in een emmer warm water met een scheut 1Z Industriereiniger.
Dat is een 'lekker botte' basische reiniger, waar producten, poetsresten en smeer/vuil er goed mee uitgaan.
Spul bevat verder geen siliconen of wasverzachter, dus de doeken doen (na drogen) hun werk weer prima.

Pads in de wasmachine maakt dat m'n onderbroeken en sokken ook naar die zoete snoepgeurtjes van Poorboys en Chemical Guys ruiken :D
(toverballen?)
 
de eerste keer dat ik pads gebruikte heb ik deze zo HUP de machine in gedaan, samen met applicatorpads VOL met paintcleaner/glaze/carnaubawax.... Die trommel na afloop was echt spiegelglad en glom als een gek.

de 1e 2 wasjes daarna roken heerlijk naar mijn detailcollectie, maar m'n vriendin wa er niet zo blij mee...
 
Gewoon zorgen dat je een voorraad hebt..
Dan bedoel ik genoeg voor 3 was en/of wax beurten.
Ik heb een aantal washmits en droogdoeken..Duw het in een mand ,na alles gebruikt te hebben (week of 3) gaat alles in de machine.
Kost wat in aankoop ,maar je spaart op wassen en levensduur van de doeken..:)^
 
Ik heb inprincipe genoeg voorraad, maar mijn meisje word helemaal gek als ik elke keer met zo'n klein wasje kom binnen lopen.
Toch zelf maar eens gaan uitvogelen hoe de wasmachine werkt:rules :schaam
 
stimpy68 zei:
Alles na gebruik, dus vrijwel iedere week ;) In de wasmachine met microrestorer en daarna in de wasdroger.

Daar was ik dus ook naar opzoek maar is dat nou deze of heb ik dan deze nodig? :weetniet
 
Ik heb geen van beide :weetniet ik kan het ook niet meer vinden in de shop, het heet Microfiber Restore en is een vloeibaar wasmiddel voor Microfiber doeken e.d.
 
tinus zei:
de 1e 2 wasjes daarna roken heerlijk naar mijn detailcollectie, maar m'n vriendin wa er niet zo blij mee...

Ik stond stond pas ook nog ergens in een disco aan de bar, toen een maat van me zei: "wat heb jij nou weer voor een geurtje op?"
Ik zo: "nou, gewoon zoals altijd, armani!" zegt ie: "nee man, je ruikt hetzelfde als de achterbak van je auto!" nou bedankt voor je compiment :0

Ja en bedankt he... Ik heb daar vaak alle spullen in staan... En had idd voor ik me kleren waste alle poetsdoeken en pads gewassen. Dat doe ik volgende keer in een andere volgorde. :cool:

En inderdaad, het spul ruikt lekker, maar niet als het in je kleren gaat zitten, dat vind ik wat minder.
 
stimpy68 zei:
Ik heb geen van beide :weetniet ik kan het ook niet meer vinden in de shop, het heet Microfiber Restore en is een vloeibaar wasmiddel voor Microfiber doeken e.d.


die heb ik ook, super spul! en man als je ziet wat er dan nog uit je doeken komt NA-dat je ze hebt gewassen is echt ongelovenlijk8o