• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe wax resten en vage randen om logo en teksten verwijderen

Berugie

Detailing trainee
29 aug 2011
8
47
hallo

ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik kom vaak aut's tegen die ik poets waar ik met pijn en moeite rond om de logo's en teksten op de auto oude wax resten vind en vervaagde randje vind.
dat duurt lang kost tijd en tijd is geld, al zou iemand mij kunnen helpen !? Graag :D

Meguiars Triple Duty Detail Brush
Meguiars Re-usable Detailing Swabs
Dodo Juice Supernatural Detailing Sticks
Detail borstel paardehaar
Mothers Wax/Detail Brushes

...

De keuze is reuze :-d

Hallo,

Indien renaults : vraag of je ze mag verwijderen???(gaat niet bij alle merken ,maar er is veel mogelijk indien enkel"geplakt" )

1 = mooier
2 = sneller gekuist
3 = sneller in de wax gezet
4 = sneller opgepoetst
5 = sneller klaar (om foto's te nemen en te laten zien aan ons :jippie )

Danny

Die borsteltjes van Mothers zijn idd een aanrader :ja

Voorzichtig daarmee, want soms krijg je kleurverschil dat je er niet weg kunt krijgen. :)_[]

Inderdaad, bij Volvo zeiden ze ook dat je daar best mee uitkijkt omdat de logo's vaak snel na het spuiten erop worden gekleefd. En dat de lakt dus nog niet helemaal uitgehard kan zijn ....

nicknameless zei:
Meguiar's Triple Duty Detail Brush
Meguiar's Re-usable Detailing Swabs
Dodo Juice Supernatural Detailing Sticks
Detail borstel paardehaar
Mothers Wax/Detail Brushes

...

De keuze is reuze :-d

Let op! Deze borsteltjes zijn er inderdaad voor bedoeld, tenminste zo worden ze verkocht, maar mijn constatering is dat ze met heel veel beleid gebruikt moeten worden op lakken. Ik vind ze meer geschikt voor kunststoffen. Lak is zo kwestbaar, het kan krassen!

Zelf gebruiken wij een detailing sticks van Dodo, normale MF doeken én professional polish om aanslag en residu weg te halen.