• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hogedrukreiniger advies

Gieljaam

Detailing addict
31 jul 2020
44
50
Brugge
Goedenavond.

Ik ben momenteel op zoek naar een HDreiniger. En op detailsites kom ik nu veelal de Bigboi washR FLO tegen. Deze verkopen blijkbaar heel vlot en iedereen is hier tevreden van. Komt ook met 4 nozzle's en een foamgun. Dus ideaal voor wagen. Is dit dan ook effectief iets? Want review van lang gebruik zijn er nog niet. En 279€ is nu ook niet overdreven. Ik keek ook al eens 2ehands naar Nilfisk en daarnaast ken ik zoals iedereen het merk Kärcher. Maar lees dat deze vanbinnen momenteel geen aluminium behuizing meer hhebben.En bij deze moet je nog een foamgun 50€ rekenen.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Tja, dan zal je jezelf even goed moeten verdiepen in deze machine. Wat ik zo snel even kon zien toen ik ging Googlen vond ik redelijk wat gehypte reviews.

Voor het genoemde bedrag heb je ook al Nilfisks uit het hogere segment, zoals €260 voor een E150. (Zelfde of meer wattage, zelfde pompen en onderdelen, langere slang met staalinleg, etc) Daarnaast natuurlijk de bewezen kwaliteit, 5 jaar garantie en service.

De QR-nozzles heb je dan inderdaad niet, maar die setjes kosten ook de wereld niet. (+ QR voor je foamgun)
 
Ik ken het niet, maar ik was ook niet bekend met Kranzle totdat ik hier ging rondneuzen, dus de onbekendheid vanuit mijn kant zeggen niet zo veel.

Ik lees dat de werkdruk 180 bar is en dat hij tot 420 liter per uur levert.

Met name het debiet is niet bijzonder en daar gaat een Nilfisk het al winnen. Gecombineerd met de feiten die @Quantoxx al aangeeft, zou ik dan gaan voor een Nilfisk.

Ik heb overigens een Kärcher K3 en daar kan ik prima mee uit de voeten, maar ik verwacht daar ook geen wonderen van.

Kortom, als basic HD lijk je er mee uit de voeten te kunnen, maar er is een beter alternatief.
 
Tja, dan zal je jezelf even goed moeten verdiepen in deze machine. Wat ik zo snel even kon zien toen ik ging Googlen vond ik redelijk wat gehypte reviews.

Voor het genoemde bedrag heb je ook al Nilfisks uit het hogere segment, zoals €260 voor een E150. (Zelfde of meer wattage, zelfde pompen en onderdelen, langere slang met staalinleg, etc) Daarnaast natuurlijk de bewezen kwaliteit, 5 jaar garantie en service.

De QR-nozzles heb je dan inderdaad niet, maar die setjes kosten ook de wereld niet. (+ QR voor je foamgun)
Ja dat vond ik inderdaad ook dat dit redelijk gehypet wordt als toestel. Op YouTube wel positieve reacties lees ik. Maar ben nieuw hierin en ken dus van de toestellen nagenoeg niks. Vandaar is een dergelijk forum wel een meerwaarde. Ik kan bijvoorbeeld wel een 2ehands Nilfisk C110.2 kopen in goeie conditie 2ehands. Dit is dan natuurlijk wel lager segment. Vandaar dat ik richting big boi keek. Omdat daar nozzle's en foamgun bij zitten en ik bij dit 2eHands dit erbij moet kopen. Er is voor mij gewoon een groot aanbod om wat door te kijken.
 
Als je budget wil foamen kun je kiezen voor een exemplaar van de Lidl en een foamlance uit het land van de witte lijst ;)
Budget hoeft daarom niet direct. Woon nu ook samen in ons eigen huis. En een deftige HD die jaren meegaat is leuk meegenomen als terras eens moet. Of ramen mee te kuisen.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Ik ken het niet, maar ik was ook niet bekend met Kranzle totdat ik hier ging rondneuzen, dus de onbekendheid vanuit mijn kant zeggen niet zo veel.

Ik lees dat de werkdruk 180 bar is en dat hij tot 420 liter per uur levert.

Met name het debiet is niet bijzonder en daar gaat een Nilfisk het al winnen. Gecombineerd met de feiten die @Quantoxx al aangeeft, zou ik dan gaan voor een Nilfisk.

Ik heb overigens een Kärcher K3 en daar kan ik prima mee uit de voeten, maar ik verwacht daar ook geen wonderen van.

Kortom, als basic HD lijk je er mee uit de voeten te kunnen, maar er is een beter alternatief.
Welk segment Nilfisk zou u aanraden. Zoals ik reeds antwoorden kan ik goedkoop een C110.2 krijgen die praktisch nieuw is. Of besteed ik dan beter 100 of misschien 200€ meer voor betere statistieken?
 
Voor het genoemde bedrag heb je ook al Nilfisks uit het hogere segment, zoals €260 voor een E150.

De E150 is echt een hele goede. De C110 is het betere alternatief voor een Kärcher K2 of K3, dus kijk dan eerder naar een C135 of gewoon de E150. Het is al aangehaald in zekere zin, maar kijk bij de Nilfisk naar de 10 meter slang, op een haspel en een metalen mantel. Voor de rest doet het precieze segment dan niet meer toe voor het huis-tuin-keuken-detail-werk.

Kranzle is ongetwijfeld fantastisch, maar ga eerst deze hobby maar eens uitdiepen voordat je een HD koopt van 1000+
 
Ik wil echt zo'n QR nozzles hebben, maar op het moment heb ik een K2 en wilde eigenlijk pas een nieuwe kopen als deze kapot gaat, dan word het zowiezo een nilfisk e150. Ik ben alleen bang dat de K2 het ook nog wel een hele tijd gaat uithouden. Ben vooral niet zo te spreken over de waaier straal wat eruit komt.
 
  • Leuk
Reactions: Gieljaam
De E150 is echt een hele goede. De C110 is het betere alternatief voor een Kärcher K2 of K3, dus kijk dan eerder naar een C135 of gewoon de E150. Het is al aangehaald in zekere zin, maar kijk bij de Nilfisk naar de 10 meter slang, op een haspel en een metalen mantel. Voor de rest doet het precieze segment dan niet meer toe voor het huis-tuin-keuken-detail-werk.

Kranzle is ongetwijfeld fantastisch, maar ga eerst deze hobby maar eens uitdiepen voordat je een HD koopt van 1000+
Ja een HD van 1000+ is ook niet iets wat ik nodig heb. Het segment die u opsomt is zeker voldoende. Ik zal beide van Nilfisk eens opzoeken. Bedankt voor uw antwoord ook.
 
ik ben ooit ook begonnen met de k2 maar die deed het niet voor mij.

Alle onderdelen van de lijn onder k4 van Kärcher zijn kunststof en de motor hiervan is gemaakt om maximaal 40 uur te draaien (plus min) voor de gemiddelde gebruiker meer dan voldoende om er een paar jaar mee te doen. Voor de regelmatige autowasser al snel te kort.

Ikzelf heb de k2 uiteindelijk nog aardig kunnen verkopen en ben toen een stapje hoger gegaan.
 
  • Leuk
Reactions: Gieljaam
Ik heb jaaaaren de Nilfisk - C120 gebruikt. Deze had mijn vader ook al jaaaren staan.

Hij staat momenteel nog steeds stof te happen in schuur omdat ik er een langere/betere slang op wilde en dit kostte bijna net zoveel als een nieuwe C120. (Simpele ding werkt nog steeds)

Dus... Zag toen de E145 op KoudBlauw voor zo'n €260,- en dat had alles wat ik wilde: Goede onderdelen zoals pomp en motor, lange niet-stugge-k*t-slang op haspel, vrij compact om mee te nemen, etc.
 
  • Leuk
Reactions: Gieljaam
Ik heb jaaaaren de Nilfisk - C120 gebruikt. Deze had mijn vader ook al jaaaren staan.

Hij staat momenteel nog steeds stof te happen in schuur omdat ik er een langere/betere slang op wilde en dit kostte bijna net zoveel als een nieuwe C120. (Simpele ding werkt nog steeds)

Dus... Zag toen de E145 op KoudBlauw voor zo'n €260,- en dat had alles wat ik wilde: Goede onderdelen zoals pomp en motor, lange niet-stugge-k*t-slang op haspel, vrij compact om mee te nemen, etc.
Super dan kijk ik wel uit naar deze range van modellen.
 
+1 voor Kranzle. Net als Leo overgestapt, in mijn geval van Nilfisk naar de 1152. Via een Duitse webshop voor een scherpe prijs. Wel een stukje duurder maar ga er vanuit dat hij 20 jaar mee gaat en zichzelf terugverdient. Daarnaast gewoon zoveel beter. Hij weegt >30 kilo je voelt de kwaliteit aan alles af echt een enorm verschil met de goekopere broeders. Zeer lange flexibele slang, grote waterverplaatsing, druk, enz.
 
hd.png

Zelf na een beetje research voor deze gegaan, nog niet heel uitgebreid kunnen testen, maar druk heeft hij meer dan voldoende.
 
Let bij een aantal Kranzle hogedrukreinigers er wel op dat je ze niet rechtop gebruikt maar plat legt.. anders komt er water bij de olie (kijkglas wordt dan wit) en kan je pomphuisrevisie doen.