• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hogedrukreiniger advies

Heb al jaren de Nilfisk C110 voor 7 tientjes geloof ik. Hij doet het heel goed en gebruik hem gemiddeld 2x per maand voor de auto. En ook vaker voor het schoonmaken van het terras, oprit, tuinmeubels etc.
Druk is gewoon goed. Super ding!
 
  • Leuk
Reactions: Mace
Ik kom zowel de kranzle's als de Nilfisk C reeksen elke dag tegen op het werk.
Verschil van prijs zit hem ergens natuurlijk.

Materiaal van Kranzle is degelijk, afgewerkt en kwaliteit. Reserve-onderdelen goedkoop en zelfs machines van 20 j oud zijn nog steeds voor een schappelijk budget te herstellen.
Nilfisk C , P reeks is in kwaliteit en afwerking minder, onderdelen zijn duurder maar in aankoop goedkoper.
 
Ik wil echt zo'n QR nozzles hebben, maar op het moment heb ik een K2 en wilde eigenlijk pas een nieuwe kopen als deze kapot gaat, dan word het zowiezo een nilfisk e150. Ik ben alleen bang dat de K2 het ook nog wel een hele tijd gaat uithouden. Ben vooral niet zo te spreken over de waaier straal wat eruit komt.
Off topic noob vraag: wat zijn QR nozzles precies? De zoekfunctie van Tapatalk levert niets op.
 
Off topic noob vraag: wat zijn QR nozzles precies? De zoekfunctie van Tapatalk levert niets op.
Dit is een monding als sproeikop die de hoek bepaald van je straal die er uit komt.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200804-075630_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20200804-075630_Samsung Internet.jpg
    85,9 KB · Weergaven: 0
  • Leuk
Reactions: nova_niek
Ik heb een Nilfisk 120.7 gekocht. Opzicht prima voor de auto maar de slang krult wel extreem. 3 jaar sporadisch ingezet (<40 keer).
Sinds vorige week is mijn spuitpistool kapot! Contact gehad met Nilfisk reparatie. Zeggen ze: ja meneer die modellen zijn maar sporadisch te gebruiken(paar keer per jaar). Het is normaal dat die kapot gaat als je hem 40 keer in 3 jaar tijd gebruikt!

lekker is dat! Eigenlijk is €100 dan nog te veel geld als je er maar zo kort mee doet. Nieuw spuitpistool kost €25...een vierde van een nieuwe machine.. beter nieuwe kopen?
 
Dat komt voornamelijk door de materialen wat ze gebruiken, de modellen van rond de 100 euro zijn niet gemaakt om lang mee te gaan inderdaad. Ik zit er daarom ernstig over te twijfelen als mijn K2 kapot gaat om een kranzle te pakken, kost wat maar dan heb je ook wat.
 
  • Leuk
Reactions: GuidoA
Denk dat dit ook willekeurig is. Mijn C120 is flink misbruikt, minstens een paar keer per week voor het autowassen en soms straten schoonspuiten, een paar jaar lang. Het enige wat het begaf was de aansluiting op het pistool en ik meen te herinneren de slang. (Kort en stug)
 
+1 voor Kranzle. Net als Leo overgestapt, in mijn geval van Nilfisk naar de 1152. Via een Duitse webshop voor een scherpe prijs. Wel een stukje duurder maar ga er vanuit dat hij 20 jaar mee gaat en zichzelf terugverdient. Daarnaast gewoon zoveel beter. Hij weegt >30 kilo je voelt de kwaliteit aan alles af echt een enorm verschil met de goekopere broeders. Zeer lange flexibele slang, grote waterverplaatsing, druk, enz.
Welke Kranzle heb je gekocht?
 
Ik heb hem niet specifiek gekocht voor het warme water maar mn voor de zware kwaliteit en de specificaties waaronder de zeer lange en flexibele slang, liters per minuut, variabele druk, etc. En toch nog een beetje rekening houden met budget, want je kan het eventueel nog veel gekker maken.
Zie ook mijn post hier: https://forum.carclean.com/threads/...e-kranzle-hogedrukreiniger.23342/#post-420441
En bijvoorbeeld dit filmpje:
 
  • Leuk
Reactions: Innocamper
haha idd niks verstellen, nieuwe bestellen oude verkopen via MP (aangeven dat je die met minimaal verlies hebt kunnen verkopen) mocht ze vragen stellen dan aangeven dat de nieuwe ipv 2 jaar 10 jaar meegaat en het dus eigenlijk een koopje is :p
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek en Timm
Vertel dat mijn vriendin maar dat de hogedruk van 3 maanden oud alweer weg moet o_O
LOL, ik heb precies dat gedaan toen ik na een paar maanden mijn Nilfisk verving voor een Kranzle.
Ik heb het overleeft. Sterker nog toen mijn vrouw pas het terras met de Kranzle aan het schoonmaken was zij ze zelf, "je merkt wel het verschil met de vorige (Nilfisk) HD" :D