• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hollogrammen verwijderen met de hand?

stapper

Detailing rookie
26 okt 2011
5
0
hallo,

ik heb een pasat van 2006, ne zwarte

en heb hem een tijdje terug laten polijsten...
nu staat hij volledig vol met hollogrammen, om te janken

dit moet natuurlijk verdwijnen
en omdat ik nog nooit een polijst machine heb gebruikt zou ik dit met de hand willen doen
(ik heb hier geen ervaring mee en ik wil niet "oefenen" op de lak van mijne passat)

ik dacht hem eerst goed te wassen met dreft dan met dodo juice lime prime er over
en dan als wax super natural 2.0 of de double wax kit van dodo ( hier ben ik nog niet uit)

ik kies voor dodo omdat ik super content ben van de born to be mild shampoo...
(heb wel alleen turtlewax om mee te vergelijken maar toch)

maar gaat dit nut hebben?
is de lime prime een geschikt product hier voor of moet op zoek naar iets straffer?

ook heb ik het front (motorkap,spatborden, bumper en spiegels)
vier maand geleden laten spuiten
moet ik hier rekening mee houden?
(op de kap zit een dof plekje/hollogram waar eerst een stofje zat)

alle uitleg is welkom want ik ben nog echt ne noob

alvast bedankt en de groeten!!
pascal

Aangezien je handmatig wilt werken en het een VAG lak betreft zou ik gaan voor Ultimate compound van Meguiars.