• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hologrammen in door Sol Andalucia te Rotterdam aangebrachte Diamondbrite verzegeling?

Markoesl

Detailing rookie
25 mrt 2015
14
0
Ik bezit sinds een jaar deze bmw 530i uit 2003 (e39). Half jaar geleden heb ik de auto 'professioneel' laten poetsen en sealen met een coating. Echter als de auto in de volle zon staat ziet ie er niet uit. 'In' de lak lijken een soort hologrammen te zitten die je alleen ziet als de zon op de auto staat en onder bepaalde kijkhoeken. Zijn dit nou poetsbanen van een rotary zover jullie kunnen beoordelen? En zoja zijn die met excentrische poetsmachine weg te krijgen zoals ik ergens las? Hopelijk kan iemand me op weg helpen om van dit probleem af te komen. De auto is ondertussen al een keer teruggeweest naar dit poetsbedrijf maar nadat ik de auto afgelopen zondag in de zon stond te wassen met een milde shampoo was dit het resultaat:
conv_1708.jpg





conv_1709.jpg
 
Volgens mij een combi van zoals goed te zien is op foto 1 Swirls en idd hologrammen. Dit is inderdaad op te lossen met een DA (excentrische) machine. Zonde, maar wel op te lossen.
 
Denk dat je eerst de coating moet verwijderen voor je aan de hologrammen kunt beginnen, En sommige coatings zijn heel hard en niet makkelijk te verwijderen.
 
Ik zou weer terug gaan en mijn geld terug vragen aangezien het een professioneel bedrijf is..
Dit zou niet mogen gebeuren als ze het goed doen lijkt mij ;)
 
Helaas is dit niet uitzonderlijk voor "professionele" bedrijven, aangezien ze het daar het belangrijkste vinden zoveel mogelijk auto's op een dag te "poetsen". Ik zou er zelf geen vertrouwen hebben het bedrijf dit te laten oplossen, als ze de tweede keer de auto weer zo afleveren krijg ik het vermoeden dat ze echt niet beter kunnen.

Ik denk dat je het beste kunt kijken of er iemand van het forum met een DAP in de buurt woont en dat die je helpt, of dat je zelf een DAP samen met andere benodigdheden aanschaft.
 
Markoesl;n419575 zei:
Het is een diamondbrite coating
Ik krijg al jeuk als ik die naam alleen maar lees. Met hun '6 jaar garantie' nou hoppekee, dat is dus makkelijk voor je in dit geval. Dit is geen coating, maar een sealant trouwens.

Terug naar die 'professional' en herbehandeling vragen. Of beter: je geld terugvragen en een fatsoenlijke coating aan laten brengen.

Wat je trouwens ziet is 'marring' meestal veroorzaakt door inferieure doeken.

Edit: ik zie ook hologrammen door de marring heen nu ik beter kijk. Prutswerk eersteklas dit!
 
Tonie vandaar mijn opmerking prutswerk eersteklas en die constatering doe ik volkomen ontspannen haha.

Markoesl Dat is pas échte onzin! Dit heeft werkelijk niets te maken met slechte lakkwaliteit. Deze professional heeft duidelijk geen verstand van zaken. Helaas is onze constatering dat dit voor het overgrote deel van de 'professionals' geldt, onze inschatting is dat meer dan 80% van de professionals eigenlijk geen idee heeft wat ze aan het doen is.

Waar kom je vandaan trouwens? Als je in de gelegenheid bent om bij ons langs te komen, dan polijsten we gratis de bovenkant van je achterklep en dan zetten we hem nog in een echte coating ook. Dan kan je daarmee terug naar dat bedrijf. ;)
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Ik heb me opnieuw geregistreerd maar was vroeger kind aan huis bij carclean met mijn eerste auto. Door tijdsgebrek heb ik deze auto kort na aanschaf naar een poetsbedrijf gebracht. Op loopafstand van mijn huis, ideaal dacht ik. Voor 500 euro zouden ze de rooklucht verwijderen (oa ozonbehandeling), de auto polijsten, wat krasjes verwijderen en de diamondbrite sealant aanbrengen. Wellicht hebben ze middeltjes gebruikt om de marring en hologrammen te maskeren?
Mijn ruitensproeiers zaten in ieder geval verstopt en in moeilijke plekjes zoals de kieren rond het embleem zitten nog poetsmiddelresten (wit).
 
Amateurs heet dat gewoon... Al na 2 tutorials hier te lezen weet je al dat je alles moet afplakken om dit te voorkomen. Voor die 500 euro zou je het zelf kunnen doen (apparaten en spullen etc. kunnen kopen) of eentje hier op het forum kunnen vragen om het te doen dan krijg je het 100x beter (denk ik zelf).

Ik blijf bij mijn punt ga terug. Vraag het geld terug en doe het lekker zelf :-D
 
Als je er goed over nadenkt... je bent je auto een tijd kwijt geweest, 500 euro lichter en daarvoor heb je terug gekregen??? Schade.
Weliswaar herstelbaar zoals het zich nu laat voorzien maar dan nog. Ik kan me zo storen aan dat soort lui.
Ik zou zeggen neem Tim zijn aanbod ter harte. Ik had je hetzelfde aanbod best willen doen maar als je de keuze hebt om het bij Diventa Bella te laten doen lijkt me dat een no brainer.

EDIT: ik irriteer me zo erg dat ik nog even iets toe wilde voegen... Het argument dat gegeven wordt dat de kwaliteit van je lak slecht is... :sob:
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Hij wil het zaterdag voor me gaan oplossen maar ik heb er een slecht gevoel over. Ik heb hem uitgebreide mails met foto's gestuurd en wat de oorzaak van de schade is. enige reactie die ik krijg is 'geen probleem kom maar langs'. Maar aangezien ik er al een keer eerder voor terug ben geweest en het toen ook niet is verholpen heb ik er een zwaar hoofd in.
 
Dit oplossen met 1 man op 1 zaterdag? Wij zijn zeker twee dagen bezig om dit normaal te polijsten en dan nog zonder coating. Als we de coating erbij rekenen hebben we minimaal 3 dagen nodig.
 
Markoesl;n419642 zei:
Hij wil het zaterdag voor me gaan oplossen maar ik heb er een slecht gevoel over. Ik heb hem uitgebreide mails met foto's gestuurd en wat de oorzaak van de schade is. enige reactie die ik krijg is 'geen probleem kom maar langs'. Maar aangezien ik er al een keer eerder voor terug ben geweest en het toen ook niet is verholpen heb ik er een zwaar hoofd in.


Ik zou dat langsgaan en nog iets eraan laten doen maar laten.. dadelijk is er helemaal niks meer van te maken en dan mag je de hele auto over laten spuiten..
Lekker naar carclean gaan als het in de buurt zit, daar laten zien en laten adviseren hoe te werk te gaan en met welke middelen en zeker weten nooit meer terug naar dat *frikandelle-bedrijfje* want een betere naam is er niet echt voor :-"
 
Lekker een DAP900 set kopen op kosten van dat prutsbedrijf en zelf je wagen behandelen.
Na behandeling zeker nog even langsgaan om te laten zien hoe het óók kan!
 
Tim;n419645 zei:
Dit oplossen met 1 man op 1 zaterdag? Wij zijn zeker twee dagen bezig om dit normaal te polijsten en dan nog zonder coating. Als we de coating erbij rekenen hebben we minimaal 3 dagen nodig.

Hij kan dit veel sneller joh ;) Hij liet me zijn geheime wapen een keer zien.. de föhn. Normaal moet de sealant lang curen, maar door de föhn erop te zetten was het zo voor elkaar.
 
Dat je een auto wegbrengt om te laten poetsen terwijl je al langere tijd op het CarClean forum zit geeft denk ik al aan dat Markoesl er zelf geen tijd voor heeft.
De opties van lekker zelf doen begrijp ik wel maar daar kan Markoesl weinig mee anders had ze het zelf al wel gedaan ?


Markoesl;n419642 zei:
Hij wil het zaterdag voor me gaan oplossen maar ik heb er een slecht gevoel over.

Als je er geen goed gevoel over hebt dan zou ik het zeker niet doen. Ik ken alleen maar methodes om lak weg te halen, niet om erbij te poetsen.
De foto's geven al aan dat het allemaal veel te snel moet en dat er niet tijd genoeg voor genomen wordt. Nu het (alweer) een garantie klusje wordt kost iedere minuut geld en ook daar wordt het niet beter van.
Ze zijn nu al 2x met een (aan de foto's te zien) redelijk forse combinatie over je lak gegaan en als het aan die prutsers ligt stras ook nog een derde keer.
Straks heb je helemaal geen correctieruimte meer. De volgende keer moet de auto gewoon netjes en strak zijn en dat lukt alleen maar met aandacht, kennis en de juiste spullen.

Probeer zsm via Carclean je kofferbak strak te krijgen en eis je geld en onkosten terug bij het poetsbedrijf. Weet niet of dat poetsbedrijf ook ergens bij is aangesloten maar ik zou zeker dreigen om er een zaak van te maken. Alles wat je terug krijgt is mooi meegenomen en er is vast wel een detailer op het forum die jou wil helpen om van je BMW weer een nette verschijning te maken en eventueel te voorzien van een mooie Gyeon coating.

Heel veel succes met de afhandeling en houd ons op de hoogte !
 
Het is inderdaad een tijdskwestie Wilma, ik heb thuis een DAP en tas met middelen liggen die ik bij Carclean heb gehaald en toch mooie resultaten mee had geboekt destijds. Maar nu dacht ik, ik laat het door een professional doen. Niet wetende dat dat zo dramatisch kan uitpakken :(

conv_1722.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Tim