• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hondenlucht blijft in mijn auto hangen.

Haha bedankt, ik kon dit autootje goedkoper krijgen dus vandaar ik dacht ff schoonmaken en het is weg, maar ben er achter gekomen dat het toch niet zo makkelijk is als ik had gedacht :(
 
Probeer dit eens :
carpro sopure sprayer

Heb dit al in huis gebruikt in de slaapkamers en bij de hondenkennel. Werkt echt, en je hebt er maar weinig van nodig.
Als je het gebruikt moet je wel je auto laten buitenstaan want het product reageert met het zonlicht.
 
ik adviseer ook even je compleete hemel te shamponeeren.
daar zit ook vaak veel geur en rommel in.
goed nat maken, en daarna met een doek,handdoek,theedoek oid goed poetsen/boenen
een nachtje laten drogen en weer schoon !
ik spreek uit ervaring, doe het bijna dagelijks
 
Het goed nat maken en boenen van de dakhemel zou ik niet doen. Hierdoor kan namelijk de dakhemel loskomen en dan heb je een tweede probleem. Lees deze topic eens voor een goede aanpak: KLIK

Ik denk dat je zeker de Carpro SoPure Sprayer eens moet proberen. In mijn zoektocht naar een goed middel tegen rooklucht kom ik dit product telkens tegen met goede gebruikerservaringen. Naar het schijnt werkt het erg goed tegen allerlei luchtjes en dan met name tegen de oorzaak. Heb het zelf overigens nog niet geprobeerd, dus het is "hear-say".
 
Had er ook last van toen ik mijn auto kocht, maar heb er een nieuw interieur ingezet en ook de vloerbekleding vervangen.
Maar deze bij het er opnieuw erin zetten toch effe schoongemaakt met extractor.
Ik zou zeggen met een extractor en alles wat je los kan maken maak het los want bij mij zaten zelfs hondenhaar onder de middenconsole, vloerbedekking, achterbank, etc, etc.
Kost wel effe tijd, maar bent zeker van de geur verlost.
Je weet niet wat je tegenkomt :-& .
Alleen zoals al aangegeven de hemel niet doen met extractor kan los laten is mij dus gebeurd ]-0 .
 
Hallo Tanoesha

Vorig jaar zomer (2011) een Renault Twingo van de buurvrouw behandelt. Buurvrouw past wel eens op de honden van haar inmiddels uit huis wonende dochters.

Kolere zeg! Leek wel of er aan het haar te zien een complete hond uit het interieur kwam!
Eerst met DE STOFZUIGER VAN DE BUURVROUW (hoe lief ook, ik wil geen hond in mijn stofzuiger) alle haren uit het interieur verwijderd door grondig zuigen en ook met een vochtige latex handschoen over het interieur wrijven om de haren los te krijgen. Vaak ook het haar uit de bekleding trekken/plukken.
Daarna het hele interieur met Meguiars APC verdund ingespoten en dit met de hand (in latex handschoen) ingemasseerd en een minuut of tien laten intrekken.
Daarna met de Extractor verschillende malen gespoeld (met schoon water injecteren en zuigen tegelijk). Denk wel een keer of drie achter elkaar, soms meer. Net zo lang tot alle meuk eruit was.
Als laatste met drie hits het interieur droog gezogen.

Een Extractor injecteert vocht in het materiaal (bekleding) en zuigt het er met voldoende kracht ook weer uit.
Door dit een paar maal achter elkaar te herhalen, spoel je het vuil uit de bekleding.

De volgende dag heb ik de auto even gelucht, omdat door de zon de ramen beslagen raakten van het verdampte restvocht uit het interieur.
De auto heeft daarna in de zomermaanden twee weken potdicht in de zon gestaan, wachtende totdat de buurvrouw terug zou komen van zomervakantie. Dag voordat zij arriveerde heb ik de auto geopend en viel mij op dat de geur weg was.

Je moet dit echt zeer zorgvuldig doen Tanoesha en kunt je dan niet veroorloven iets over te slaan.
Zijn de deurpanelen ook bekleed met stof?
Heb je ook de bekleding van de kofferruimte behandeld?
Is de achterzijde van de achterbank ook bekleed met stof en heb je die ook gerenigd?
Heb je behalve de (losse) matten ook de vaste bekleding eronder behandeld?

Ik zou zeker het hele interieur goed afnemen en het interieurfilter (laten) vervangen, want die laatste is ook een verzamelaar van fijne geurtjes.

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is de hond verschillende malen daadwerkelijk nat geweest tijdens het transport. Dat vocht trekt onder de oppervlakte bekleding en moet je er serieus uit proberen te spoelen.

Om wat voor een auto gaat het hier eigenlijk?
 
Ik heb een fiat punto. Ik heb alle stoffen delen behandeld met de tapijtreiniger de kofferbak, grond, zijkanten en de stoelen. De losse matten heb ik weg gegooit ik haal wel nieuwe. Vandaag krijg ik mijn APC binnen en hiermee ga ik dan weer aan de slag. Gisteren heeft mijn buurman de stoelen verwijderd van de achterbank en hieronder lag ook nog een complete hond dus die haren zijn nu ook verwijderd tevens stofzuig ik de auto elke dag omdat die hondenharen spontaan elke dag weer aanwezig zijn. Ik heb mijn hoop gevestigd op de APC en valet pro odour of zoiets. Bedankt voor de omschrijving ik ga het precies doen hoe jij het hier omschreven hebt.
 
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Niet vergeten de Meguiars All Purpose Cleaner (APC) in eerste instantie te verdunnen met water en in een sprayfles te doen. Met zo een sprayfles kun je eenvoudig de bekleding inspuiten met het product. Op de APC-verpakking staat als het goed is een advies voor de mogelijke verdunningen. Liever eerst veilig beginnen (voor je bekleding) en ruim verdunnen, dan een te sterk mengsel, met risico van aantasting/verkleuring van je bekleding. Al zal verkleuring wel meevallen.
In jouw geval zul je maximaal de bekleding dienen te ‘spoelen’ met behulp van de Extractor. De APC zal helpen het vuil los te weken en de ergste geur bestrijden.
Mogelijk dien je zo een cyclus van ‘insprayen en spoelen’ meerdere malen te herhalen. Dit omdat je aan geeft dat het echt verschrikkelijk is.

De latex handschoentjes zijn fijn voor je handen, want sommige mensen krijgen zeer droge handen door het gebruik van APC.

Trek er gerust een uur of drie voor uit. Hoe zorgvuldiger en nauwgezetter je werkt, hoe beter het resultaat zal zijn.

En nu je toch over APC beschikt, spuit met je sprayfles een beetje van het mengsel op een schone microvezeldoek en neem daarmee alle andere delen van het interieur en de hemel af. Doe dat deel voor deel, dus dashboard volledig behandelen, daarna deurpaneel links, hemeltje in twee delen, enzovoort.
Na een deel gereinigd te hebben de APC-doek, deze uitspoelen en daarna dat deel afnemen met een met water vochtig gemaakte microvezeldoek.

Je hemeltje absoluut NIET met de extractor behandelen, want bij veel auto’s zal de hemel loslaten, wanneer deze te vochtig wordt.

Zeer benieuwd naar je resultaten en we leven met je mee. Wens je bijzonder veel voorspoed toe daarbij. Koppel a.u.b. ook even terug wat je resultaten zijn. Anders helpen we weer verder.

Aficior
 
Ik zal zeker het resultaat terug koppelen, ik ben gisteren begonnen met het reinigen, ik heb eerst de achterbank gedaan, dit omdat het daar het meest stinkt. Ik heb een week een tapijtreiniger tot mijn beschikking. Vandaag ga ik de voorkant behandelen. Doordat ik vorig jaar mijn pols heb gebroken heb ik minder kracht in 1 hand en hier door kan ik dus minder kracht zetten waardoor de bank wat natter achter blijft. De vorige keer dat ik hem behandeld had kwam de geur terug toen de bank droog was dus ik moet ff wachten tot de bank droog is om zeker te weten dat de APC werk. Weet iemand hoe ik de enzyme odour eater moet gebruiken? Moet ik deze er in spuiten en daarna weer behandelen met de tapijtreiniger of er in spuiten en niet meer behandelen? Ik vind het echt heel tof dat iedereen zo behulpzaam is met het geven van advies zonder jullie had ik mijn autootje allang weer in de verkoop gegooid
 
ValetPro zei:
... Enzyme Odour Eater werkt door het vrijkomen van enzymen in de vloeistof, die de voedingsbodem voor bacteriën weghalen, zodat het luchtje verdwijnt. ...

Geef het de tijd om in te werken, de enzymen moeten even hun werk kunnen doen.
Ik zou tussen het opspuiten en het verwijderen met de extractor toch zeker 1 uur aanhouden
Bedenk dat enzymen beter hun werk doen op kamertemperatuur. Koud duurt het langer.
 
Ze verkopen bij de Action ook een bekledingsreiniger. Deze kost bijna niks. Het is een witte fles met roze labeltje. Ik denk dat er textielreiniger op de fles staat. Deze werkt goed ( ruikt naar stomerij)
 
Het is gelukt de honden geur is uit mijn auto verdwenen. In de achterbak ruik je nog een hele lichte geur maar het meeste is verdwenen. Iedereen bedankt voor jullie hulp. Nu het volgende probleem mijn ruiten bevriezen aan de binnenkant denk dat dit komt omdat ik veel water heb gebruikt met het schoonmaken van de auto :s
 
Logisch gevolg, kun je momenteel weinig aan doen, behalve goed ventileren.

Je kunt ook een vochtvretertje aanschaffen bij de lokale bouwmarkt oid, deze halen ook altijd wel flink water uit de lucht kan ik bevestigen.
Wel even in een emmer oid plaatsen als je gaat rijden, anders heb je kant dat hij omvalt en alle water weer op de vloer ligt..

Kijk ook even hier, misschien heb je er iets aan: https://forum.Carclean.com/cc_postst8243/Auto-van-binnen-drogen.aspx
 
Toevallig dit weekend geprobeerd met de Mercedes van m'n ouders, deze had ook last van een hondengeur en lichte rookgeur. Heel de auto grondig gestofzuigd (zelfs de voorstoelen eruit gehaald om ook hier onder te kunnen gaan, daarna met de extractor er doorheen, daarna nog de leren bekleding met de stoomreiniger schoongemaakt, en nu komt het: "Twee bakjes koffiebonen 2 nachten in de auto gezet".

Ik moet zeggen, de geur is er echt wel bijna helemaal uit, en het gekke is ook, dat als je aan de bonen rook ze inderdaad naar de geur in de auto rook. Na de nachten nog even Cartec autoparfum op de matten gespoten en heel de auto is weer in nieuwstaat.