• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To: Verwijderen tape van plaklood

Burp

Detailing trainee
22 dec 2013
14
47
56
Een zeer vervelende klus is het verwijderen van de resten van de plakloodjes op je velgen. Schrapen, borstelen, agressieve producten, rollen met je vingers. Niets lijkt echt goed te helpen. Ik ben eens op zoek gegaan en een product gekocht en was met vier wielen die echt vol zaten met enorm veel resten van het plaklood binnen 15 helemaal klaar. Ik heb een filmpje gemaakt hoe je het gebruikt.



Later kwam ik er achter dat het nog sneller gaat als je het toerental verder omhoog schroeft.

Mijn velgen zijn weer netjes, nu nog even opnieuw laten balanceren.
 
Erg handig zo'n caramelschijf. Kijk wel uit met het opvoeren van het toerental. Voordat je het weet ga je door de lak.
 
Zowel op wat lager als wat hoger toerental geen enkel probleem. Je zou zeggen dat je de lak van je velgen haalt maar niets is minder waar. De disk rult het plakspul gewoon weg maar slijt wel redelijk snel. Met e vier wielen ben ik zeker de helft van mijn schijf kwijt.
 
Misschien dit: https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Tarmalade_panel_pot_30ml_DJTMP30_102627
 
Als ik dit zo zie ben ik met tar-x en/of wasbenzine sneller klaar en heb ik minder risico op beschadiging van de lak. Want als er ook maar een paar zandkorreltjes tussen je schijf en de lak komen:confused:
 
En toch opletten met zo'n hoog toerental op je caramelschijf, het warmt snel op en dan ga je pats door de lak.
 
Wil je door de lak gaan moet je goed je best doen. Werk er dagelijks mee om stickers te verwijderen. Mij is het nog nooit gelukt de lak te beschadigen
 
@Anton

Ik heb op meerdere set velgen plaklood verwijderd met een caramelschijf. En de lak op velgen is erg dun!!!
Ik ben er ook 2x doorheen gegeaan. Gelukkig wel aan de binnenkant. Maar toch...
 
Ik snap de negatieve reacties over een caramel schijf ook niet zo goed.

Voor mij is dit verweg de veiligste manier om dit soort dingen te verwijderen.