• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hulp bij keuze gevraagd

edition100

Detailing rookie
30 dec 2010
143
0
Gister aangemeld op het forum en vandaag gelijk mijn eerste vraag.

door de ruime keuze weet ik even niet meer waar ik voor moet kiezen, en hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen.

Mijn huidige wax is op ( tech wax van mequiars ) en ben opzoek naar een nieuwe.
word het natty blue, dodo PH, dodo BV of toch misschien collinite of wolfgang?

heb voor kerst een DAP500 gehad met Monello en een proef verpakking van poorboys met super slick,prof polish,black hole en exp.
ben wel van plan deze te gebruiken maar omdat het 120 ml zijn zit er nog niet jaren aan vast.

ik heb liever een wax die makkelijk verwerkt dan een lange stand heid want poets liever 1x per maand met gemak dan 1x in de 3 maanden met een hoop zweet en spierkracht.
ben er wel uit dat het een vaste wax word maar in geval van dodo de harde of zachte versie?
of zeggen jullie nou dodo gaat niet zo samen met poorboys,maar is wel beter dus neem ook nog eens de lime en dark proefversie eerst.
of is misschien collinite beter? ik weet het niet.
hoor graag jullie mening, ik geloof wel dat welke keuze ik ook maak ik een goed product heb maar wat is het best voor mij.
o ja vind zelf de SN van dodo en double wax wat prijzig.

de auto is zwart mica lak maar dat hij donker is hadden jullie waarschijnlijk al begrepen.

alvast bedankt

Ik vind persoonlijk de harde waxen van DJ erg fijn werken, maar dat is persoonlijk. Ik zou gaan voor de Blue Haze of de Blue Velvet. De laatse heb ik zelf en geeft een mooie afwerking en een lange standtijd. PB en DJ gaan goed samen, gebruik zelf ook PB producten samen met DJ. Mooie combo: LP of LPL met BH of BV. Bij een goede voorbehandeling is het aanbrengen en uitbuffen van de DJ wax erg gemakkelijk. NIET in de zon gebruiken!

Zoveel mensen, zoveel wensen.

Ik werk ook met Dodo Juice, en heb de Rainforest Rub staan (Softwax)

Ik vind de zachte waxen dus weer erg fijn. Harde wax is net niet mijn ding...

Hij moet lekker en makkelijk werken, en dat heb ik in deze dodo wax gevonden.

Gebruik het samen met Lime Prime (light) en heel veel andere dodo spulletjes.

Ook in het verleden Poorboy's gehad. en Meguiar's en wat vreemde namen tussendoor.

Nu heb ik gewoon lekker mijn merkje gevonden. En hier ben ik erg blij mee, tenslotte gebruik ik het alleen voor mijn eigen auto.
En ook makkelijk is dat dodo ook 250ml flesjes heeft staan! Dan heb je niet teveel, maar ook niet te weinig én genoeg
om er een tijdje mee door te kunnen gaan 8d

Voor een donkere kleur en een makkelijke wax is de Dodo Juice Purple Haze een hele goede keuze. Eventueel de Hybrid edition voor extra duurzaamheid maar de gewone is al erg goed.

Ik zou zeggen , snuffel is rond op dit forum... bestel dan is een klein potje van een wax die u iets lijkt.
Der zijn zoveel show off's en testen geplaatst door mensen mét veel ervaring.
Neem rustig je tijd, zelf ben ik in september begonnen, heb me dan een fles collinite 845 besteld.
Daar ben ik zéér tevreden over, maar wou nét iets meer, dus voor m'n nieuwjaar een pot Fuzion van Wolfgang in de collectie, maar die heb ik helaas nog niet kunnen proberen.
De 845 werkt met dit weer trouwens zeer goed, je hoeft hem enkel effe in warm water te leggen om hem vloeibaar te maken.
Succes met je keuze en welkom hier !
Mini.

Ik wil je wel een proefmonster van de vloeibare Collinite 845 opsturen. Hoef ik niks voor te hebben hoor.

Danielle zei:
Ik wil je wel een proefmonster van de vloeibare Collinite 845 opsturen. Hoef ik niks voor te hebben hoor.
kijk dat vind ik nou nog eens aardig, waar vind je tegenwoordig nog zulke mensen? ik denk alleen dat ik geen gebruik ga maken van je aanbod want wil graag een vaste wax gaan gebruiken maar bedankt voor je aanbod TOP

andere mensen allemaal bedankt voor de snelle reactie zie dat het toch meer de kant van dodo op gaat denk ik

edition100 zei:
... waar vind je tegenwoordig nog zulke mensen? ...

Op dit forum :-)^ maar let op, elk sample bevat een sterke nieuwe versie van het detailvirus
Dus met handschoenen oppakken. Geldt ook voor katjes met hoofdtelefoons ;)

Hans