• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp bij producten en materiaal nodig. Afwerking Stappenplan.

Lagoyaz

Detailing rookie
5 jul 2014
34
0
Binnekort neem ik mijn wagen is onder handen en heb hier nog wat hulp bij nodig aangezien dit de eerste keer is.
Hoop hier nog wat laatste details te horen na de vele antwoorden die ik al gekregen bij bij Projecten*.
De vragen op de verkeerde plaats stellen en noch zo goed antwoord krijgen :D
Link naar foto van de wagen en 2 andere nog uit projecten onderaan!

Stappenplan BMW E92


Interieur:

Materiaal:
Paardenhaarborstel 2x (Leer – Vloerbekleding)
Microvezeldoeken 4x (Leer – Vloerbekleding ) (Action)
Microvezeldoek Monello 1x (Dashboard – Pianolak)
Monello Vintro (Ramen)

Producten:
Meguiars Leather Cleaner
Meguiars Leather Conditioner
Meguiars Quick Interior Detailer
TAPIJTEN REINIGER
RUITEN REINIGER


Exterieur:

Voorbehandelen:

Materiaal:
Hoge Drukreiniger Karcher
Monello - Lancia Foam Kit for Karcher

Prodcuten:
Monello Magico SnowFoam (In Foamkit)
A.F. - Citrus Power Bug and Grime Remover VS Poorboys World - Bug Squash

Velgen Reinigen + Beschermen:

Materiaal:
Mothers Wax - Wheel Brush (Voorkant Velg)
EZ Detail Brush (In de Velg)
High Tech Wheel Brush (Dezelfde ong.)

Prodcuten:
Monello Non Ferro (Op velgen zonder waxlaag)
PoorBoy’s World Wheel Sealant VS Q2
TireGel


Wassen:

Materiaal:
Monello MicroFiber WashMitt
Monello MicroFiber Sponge
Monello Senza Acqua Drying Towel
Monello Vintro (Ramen)
2 Emmers + Gritguards

Producten:
Meguiars Ultimate Wash & Wax (Weekly shampoo)
Shampoo zonder Wax voor het polijsten.
Ruitenreiniger
Ruiten Sealant


Kleien;
Monello - Dolce Verder Klei Set

Polijsten:

Polishing Power –DAP900 V3 Raffini Starterskit –Lite Edition
Extra Polijst pads (Hoeveel & Welke?)
Microvezeldoekken Monello
Afplaktape
Controle/reinigings spray


Glaze:

Materiaal:
Pads Machinaal (grote oppervlakten)
Pads Handmatig (voor waar machine niet komt)
Microvezeldoekken Monello

Producten:
Poorboys World – White Diamond


Sealant:

Materiaal:
Pads Machinaal (Grote Oppervlakten)
Pads Handmatig ( voor waar machine niet komt)
Microvezeldoekken Monello

Producten:
Poorboys World EP-X


Wax:

Materiaal:
Pads Handmatig
Microvezeldoekken Monello

Producten:
Poorboys World Natty’s Paste Wax

Vragen:
Welke doek te gebruiken bij mijn Dashboard & Pianolak van Monello?
Welke Tapijten reiniger?
Welke Ruiten reiniger?
Jullie voorkeur van A.F. - Citrus Power Bug and Grime Remover VS Poorboys World - Bug Squash?
(Heb oranje stipjes op achterbumper waarvoor A.F. mss beter werkt?)
Jullie voorkeur van PoorBoy’s World Wheel Sealant VS Gyeon - Q² Rim?
Shampoo die enkel gebruikt wordt voor het groot onderhoud?
Welke RuitenSealant?
De Power Pack van DAP900 is momenteel uitverkocht dus wordt het de Starterskit - Lite Edition welke aanvullende pads en producten zijn een goeie aanvulling hierop?
Hoeveel extra pads en welke op DAP900 voor Polijsten, Glaze & Sealant op te zetten.
Hoeveel en welke handmatige Pads voor Polijsten, Glaze, Sealant & Wax op te zetten.
Welke microvezel doek voor welk residu af te reinigen en hoeveel ongeveer nodig?
Ik heb nog AutoGlym Super Resin Polish & Meguiars Light wax hoe zouden jullie deze verwerken (Opwerken in dit stappenplan?)

Foto's van de auto & de 2 andere die nog gedaan worden:
https://forum.Carclean.com/threads/bmw-e92-e60-e46-mercedes.13665/

Grtz Lagoyaz :D
 
Shampoo zou ik born to be mild kopen.Aanvullende pads zou zijn een zwarte monello voor de glaze en bv een rode voor de exp.Wellicht is een flesje gyeon prep handig om het polijstwerk te controleren/af te nemen.ruitenreiniger zou ik die van dodo bestellen en als je een paste wax wil aanbrengen een monello pad.voor een vloeibare wax zou je een monello rode pad kunnen pakken voor op je dap.
 
Hallo,
Je stelt een heleboel vragen. Ik zal trachten ze in volgorde te beantwoorden.
Welke doek voor dashboard en pianolak? Allereerst een opmerking over de mate van viesheid, vlekken, etc. Bij het weghalen van erge vlekken is het gebruik van een eenvoudige doek aan te bevelen. Als het om het afvegen of weghalen van residu gaat, is een goede micro vezeldoek van welk merk dan ook aan te raden.
Welke tapijtreiniger? Ga je vlekken met een extractor weghalen of met een borstel met de hand? Erge vlekken met een machine gaat goed met de speciale APC van Meguair's ( deze schuimt nl vrijwel niet, en is dus zeer makkelijk weer weg te halen). Met de hand is APC ook een goed middel, maar let wel goed op dat je de juiste verdunning gebruikt. Het kan alleen bij erge vervuiling behoorlijk lang duren voordat alles weer droog is!! Mocht bekleding erg vies zijn en je geen machine hebt, is huren een erg goed alternatief.
Welke ruitenreiniger? Dit is geheel en al gebaseerd op wat voor jou het beste en fijnste werkt. En uiteraard ook wat heb je er voor over. Lees op het forum de ervaringen en mogelijk wordt je hierdoor een stuk wijzer.
De vraag over de voorkeur kan ik niet beantwoorden omdat ik het 1e genoemde artikel niet ken. Ik weet wel dat PB - Bug Squash goed werkt. Dus ... ?
Ok de volgende voorkeursvraag kan ik alleen beantwoorden gebaseerd op het gebruik van PB World Wheel Sealant. Een pracht product wat een erg goed resultaat geeft. Het middel van Gyeon ken ik ( nog) niet.
Aanvullende pads bij de Starterskit DAP900. Dit is een moeilijk te beantwoorden vraag, daar e.e.a. sterk afhankelijk is van de werkzaamheden die je gaat doen. Is het alleen voor eigen auto "s of ga je ook voor anderen aan de slag. Wil je goed voorzien zijn dan zou ik in ieder geval een pad per kleur nemen en een paars wolletje. Dan ben je in principe voor vrijwel alle zaken die met polijsten te maken hebben uitgerust.
Voor verwerken van sealants, glaze en waxen zijn zwarte, witte en rode pads goed inzetbaar. Zij zijn ergelijkbaar en ontlopen elkaar vrijwel niet. Het is daarom makkelijk als je nog een extra setje van genoemde kleuren beschikbaar hebt.
Hoeveel en welke doeken? Men zegt vrijwel altijd dat je nooit doeken genoeg hebt. Dat je voor het uitpoetsen, afnemen van residu goede doeken moet gebruiken is wel duidelijk. Als je daarnaast bedenkt dat voor elke klus een aparte doek een must is, is 10 / 20 goede doeken prachtig. Daarnaast zijn er ook andere goedkope microvezeldoeken in de markt, die je bijv. voor het reinigen van banden, vieze deurstijlen, etc. te koop, Daar ze ook wasbaar zijn, zijn deze ook meerdere malen te gebruiken.
Je laatste vraag over de Autoglym Super Resin etc. wax verwerken in een stappenplan kan uiteraard altijd, maar is wel erg afhankelijk van de andere hierbij in te zetten middelen. Ik weet haast wel zeker dat bij verder zoeken op het forum je antwoorden gaat vinden.

Een laatste goede raad is, probeer niet vooraf alles tot in de puntjes te weten, want .. iedere keer zal je er achter komen dat er weer een rits vragen boven komt dwarrelen. Ga verder met lezen op het forum, probeer je vragen daar allereerst beantwoord te krijgen. Ga het in de praktijk uit proberen en stel met je opgedane ervaringen opnieuw vragen. Als je stap voor stap doet blijft het leuk om te ervaren dat deze verslaving niet alleen van vandaag is, maar dat deze morgen, overmorgen , volgende week en volgend jaar ook nog steeds leuk zal zijn.
NB Je hebt nog niet aangegeven wat je woonplaats is, want mogelijk zijn er wel collega forummers die bij je in de buurt wonen en ervaringen kunnen en willen delen??
Veel succes met al je plannen.
Groet,
Jan
 
Je zou de White Diamond kunnen vervangen door de Autoglym Super Resin Polish. Het zijn niet dezelfde soort producten, want de SRP heeft een hele lichte polijstfunctie, maar er zit ook veel fillers in. Als ik het goed heb dan heeft White Diamond geen polijstmiddel, maar puur en alleen fillers.

Als ruitensealant gebruik ik RainClear, dat bevalt me wel, je hebt toch beter zicht met zware regenbuien, maar ik weet niet hoe het staat tegenover echte sealants zoals die van Gyeon en Nanolex
 
@Ric325i
Shampoo Born to be mild klinkt leuk en zal ik eens proberen :D
Die pads ben ik nu ook wijs aan uit juist hoeveel per paneel ik nodig heb op machine en handmatig ben ik nog niet aan uit maar kom ik desnoods nog wel tegen op het forum.
Welke ik moet gebruiken snap ik nu wel helemaal stond er mooi bij vermeld maar had de tijd nog niet gehad voor daar langs te gaan op de webshop :p.
Dodo Juice - Clearly Menthol Glass Cleaner Spray is ook besteld dat muntgeurtje staat me beter aan dan alcoholgeur!
De Gyeon - Q²M Prep is ook toegevoegd aan het lijstje.

Thx voor het advies en de hulp!


@Kanjer100
Ga de Monello Piccolo Nero - 35x35cm houden voor mijn dashboard en interieur dan.
Interieur is heel netjes en zou enkel een specifieke tapijten reiniger gebruiken i.p.v. apc.
Wordt gedaan met Paardenhaarborstel met de hand en zou het meer zien als onderhouden dan reinigen.
Als ik ooit een andere auto zou doen, enkel exterieur dus moet ik ook niet naar kijken. APC kan ik ook voor niets anders gebruiken aan de wagens dus ga ik het prijslijstje nog wat inkorten ;)
De ruitenreiniger is besteld Dodo Juice - Clearly Menthol Glass Cleaner Spray op aanbeven van Ric325i & positieve reacties.
Auto Finesse - Citrus Power Bug and Grime Remover gisteren avond ook al besteld en ga later spray & wipe ook nog is testen.
De PB Wheel wax en de Q² sealant ga ik mss ook nog is zelf testen of nog wat reviews over lezen. Deze 2 doen duidelijk alle 2 wat ze moetten doen volgens wat ik lees.
De pads ben ik aan uit en wil goed voorzien zijn,
maar dat kan met verloop van tijd!
Beginnen met de pads die in het pakket zitten en die bijkopen voor een hele wagen te kunnen doen zonder een pad te reinigen tussendoor. Daarna koop ik wel nog andere kleuren en polijstmiddel bij.
Doeken hoe meer hoe beter en toch proberen een stuk of 10 als minimum houden maar liefst wat meer :D en wat goedkope voor het vuilere werk waar geen schade aan komt.
Hoe ik die 2 producten in combinatie met deze andere producten gebruik vind ik onmogelijk met de tijd die ik maar heb momenteel.
Die super resin polish is meer dan een polish en die light wax is meer dan een wax,
de combinaties welke waar tegen kan en welke geen nut meer heeft in die volgorde graak ik nog niet aan uit.
Vandaar de vraag en wordt ze niet beantwoord zal ik het inderdaad wel zelf nog tegen komen.

De wagens waar ik aan werk zijn 2 BMW's van net geen 3 en 4 jaar oud en een prachtige Mercedes coupé van 23 jaar oud, ik MOET alles weten met zekerheid voor ik er aan begin. De E46 Cabrio steekt wat minder nauw maar is ook nog een pracht van een auto en de vragen zijn aan het opraken voor perfect het stappenplan te kunnen uitvoeren. Elk werkt natuurlijk op zijn eigen manier maar ik durf niets zonder 100% zekerheid aan iets doen als het mij dierbaar is.
Begrijp dat er minder is voor bij te leren uiteindelijk er minder nieuws is en de interesse zakt maar zo zit ik bij alles in elkaar :p
Ben zelf van naast Wetteren in oost vl maar hulp zal ik niet echt meer nodig hebben veronderstel ik na dit forum te vinden :D

Thx voor het advies en de hulp!

@Jorisb
Dan heb ik toch geen glaze meer onder mijn sealant & wax? Of wordt dit product niet gebruikt als Polish? Dacht deze te gebruiken vervangend van Raffini Mezzo op groene pad voor Raffini Finale met witte pad? Die Lightwax nog geen flauw idee voor goeiekopere witte auto xP ?
RainClear, Gyeon en Nanolex gaan we is bekijken op het forum dan :D

Thx voor het advies en de hulp!



De vragen die nog overblijven dan:

DE POWER PACK IS TERUG BESCHIKBAAR :D

Hoeveel extra polijstpads en welke op DAP900? Gelezen per paneel, propere pad gebruiken tijdens polijsten dus heb je er wat nodig dus zeker 6 per kleur :s?? Ook blij glaze, sealant & wax per paneel verse pad??

Jullie voorkeur van PoorBoy’s World Wheel Sealant VS Gyeon - Q² Rim? (Zou ze mss alle 2 durven testen met de tijd)

Welke RuitenSealant (Nog niet aan beginnen lezen maar al vermeld zien worden)

Hoeveel en welke handmatige Pads hebben jullie voorkeur voor Glaze, Sealant & Wax op te zetten. (Er zijn van elk merk, vorm, type veel verschillende te bekijken microvezel, foam, met zo bol er vanboven op…)

Ik heb nog AutoGlym Super Resin Polish & Meguiars Light wax hoe zouden jullie deze verwerken (Opwerken in dit stappenplan als extra stap of vervangend van product) De werking van deze 2 staat overal anders op vermeld en ben verward en nieuw.
 
Glaze is niet per se nodig op een lak en er zijn voor en tegenstanders van .Ik persoonlijk gebruik voor nu wel een glaze .ik hou zelf een aparte pad per product (glaze/sealent/wax). Mequais light wax bevat cleaners dus deze bovenop de white diamond zou zonde zijn men zegt dat de cleaners de glaze weer verwijderen.het is een soort LSP last step product met korrel,cleaner en wax in 1 als ik dat goed begrijp. 6 polijstpads per kleur lijkt mij wat overdreven. Voor je belangrijkste pads zou 2 stuks handig zijn.Hou er rekening mee dat de lak van een BMW nogal hard kan zijn maar een testspot zal dat moeten uitwijzen.mocht je in de toekomst nog een goede makkelijk te vErwerken wax zoeken zou je de collinite 845 kunnen nemen deze heeft ook nog een lange standtijd!
 
Die lightwax ga ik proberen ruilen in die winkel voor whatever ze nog hebben dat ik kan gebruiken. Denk dat alles zowat beantwoord is van vragen dat ik had. Nu is het kopen en beginnen aan de praktijk. Al kleine bestelling gedaan zodat ik met terug wat nieuw grief en foamgun aan de slag kan dat het kuisen al wat minder werk is tegen dan :-D Iedereen nogmaals bedankt voor de hulp. Fotos hoe het lukt komt bij projecten te staan bij de andere fotos. Zondag dat topic is up to date brengen! Grtz
 
Heb zelf zowel PBW wheelsealent en Gyeon Q2M Rim.. PBW wheelsealent is vrij makkelijk aan te brengen, maar ikzelf heb elke keer het idee dat het vrij weinig doet. Waarschijnlijk komt dit doordat ik nog nooit met 'kale' velgen heb gereden. Gyeon Rim is wat meer werk om aan te brengen en in begin was ik vooral bang dat ik te weinig aanbracht, maar kennelijk maken veel mensen die denkfout. Bij Gyeon Rim coating merk ik wel dat er iets speciaals op mn velgen zit, het is makkelijker schoonmaken. Omdat dit spul erg duurzaam zou zijn tov de wheelsealant, heb ik de velgen allemaal van mn auto gehaalt en ook de binnekant behandeld nadat ik deze grondig heb schoongemaakt. Moet zeggen dat vuil eigenlijk net zo gauw vastkoekt aan mn velgen, maar je haalt het er zo veel makkelijker vanaf met wat water en een borstel.
 
Thx EviShu Had ik ook al zitten denken voor de wielen er even af te halen, voor het grondig reinigen al veel makkelijker alleen al :p Ga ze met verloop van tijd ook een alle 2 aanschaffen. Lijkt handig voor de PBW als ik iemand anders zen velgen doe.