• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp gevraagd van de ervaren detailers aub.

Leder bekleding: Gliptone cleaner en conditioner
Polijsten: Inizio met orange of gele pad (zware combo)
Ramen: Provision
Klei: DJ Gentle Grey of Purposeful Purple klei met PB Spray & Wipe.
 
Voor
Leer: Gliptone producten
Chroom: Meguiars NXT Generation All Metal Polysh

Als Mezzo niet voldoet, dan de Monello Raffini Inizio Compound. Bedenk wel, soms moet je tevreden zijn met het behaalde resultaat. Je kunt niet altijd alles weg polijsten. En daar waar geen lak meer zit....houdt het op. Ga niet te ver!

Om glas te reinigen voor je aan de slag gaat met rain-x is het volgende product goed
Pro Vision Glass Scrub Cream Cleanser

Wat betreft klei ben ik wel te spreken over Poorboys World Poly - Elastic Clay in samenwerking met Spray and Wipe van poor Boys.

Als sealant is EXP Pure Sealant van poor Boy's goed.

Ik denk dat in feite iedere shampoo je wax laag in feite aantast. Je moet alleen de juiste dosering gebruiken en detailer na het wassen om de wax laag te onderhouden.
 
Heren bedankt voor de reactie ik zal mij eens inlezen op de genoemde producten, wellicht kunnen in de tussentijd anderen ook hun mening geven over deze producten of andere producten aanbevelen.

@Cor707 die EXP Pure Sealant van PB is dat te gebruiken met de producten die ik al in mijn bezit heb ?

Wat zou de mengverhouding moeten zijn van de shampoo voor de wekelijkse was als ik niet wil dat deze mijn waxlaag aantast ?
 
Poorboy's EXP kan over volgens mij prima ClearKote Red Moose Machine Glaze heen gezet worden. Denk alleen dat Poorboys producten wellicht beter op elkaar zijn afgestemd. Misschien kun je eens de Poorboys World Black Hole aanschaffen.

Als je wekelijks wast zou ik de aangegeven mengverhouding van shampoo aanhouden of misschien wel iets minder. Born to be mild is volgens mij wel een goede milde shampoo. Ook een kwestie van proberen denk ik. Is de auto niet echt vuil volstaat misschien wel de helft van de dosering? Je kunt nooit voorkomen dat je wax laag niet wordt aangetast. Wassen en weersinvloeden laten hun sporen na, dat kun je echt niet voorkomen.

Verder zou je na het wassen een detailer product kunnen gebruiken waar ook een carnauba in is verwerkt. Een Quick Detailer Plus van Poor Boy's of Chemical Guys Speed Wipe Spray Wax & Quick Detailer.
Of je kunt voor wat extra bescherming kiezen van de wax laag door een synthetische detailer te gebruiken als Meguiar's Professional Synthetic Spray Detailer of Chemical Guys Synthetic Quick Detailer & Clay Lube. De Red Mist van Dodo Juice geeft ook een heel mooi resultaat, heerlijk spul om mee te werken, alleen jammer dat het wel een beetje prijzig is. Maar het is wel heerlijk spul om te verwerken.

Je kunt ook een spray wax gebruiken als Poorboys World QW+ Quick Wax Plus. Ik heb het ook gebruikt en werkt goed om de waxlaag te onderhouden. Wel spul dat je iedere keer goed moet schudden als je gaat spuiten of het op een pad doet i.v.m. de carnauba die naar de bodem zinkt.

Ik gebruik een beetje van alles qua producten, moet alleen leren denk ik om wat zuiniger te werken. Ik heb zelf ook nog een hoop te leren hoor! :grinning:
 
Wow Cor dat zijn weer heelwat product namen, was al blij dat ik dat wat ik heb een beetje begon te leren :-"
Desondanks zal ik deze produkten eens opzoeken en bekijken wat voor mij nou geschikte produkten zouden kunnen zijn, top bedankt voor de uitgebreide reactie:)^
 
Berkant zei:
Leder bekleding.
Uitlaten meestal de chromen opzetstukjes.
Polijstmiddel voor het zwaardere werk dat met de Mezzo niet lukt (heb ik hier dan ook een andere pad voor nodig)
Iets zoals Rain X om de ramen een behandeling te geven na het wassen.
Leder = Gliptone, maar wees er wel bewust van dat velen het de eerste dagen gewoon vindt stinken. Ik ook. De ledergeur is de eerste paar dagen wel HEEL erg sterk aanwezig. Soms ruikt het, als je tijdens het aanbrengen dicht aan het leer gaat ruiken, zelfs naar iets wat lijkt op bedorven vis. Gelukkig is de visgeur weg na 1 dag, en de erg indringende ledergeur na ongeveer 3 dagen. Dan blijft er een fijne ledergeur achter, met mat en zacht leer.
Als alternatief kun je de conditioner van Chemical Guys gebruiken, dezelfde indringende ledergeur die pas weggaat na 3 dagen, maar dan zonder de visgeur. Ook deze laat uiteindelijk een lekkere ledergeur achter.

Chroom: Mothers Wax Mag & Aluminum Polish . Wordt volgens mij ook altijd door Tim aangeraden.
Sterk polijstmiddel: Monello Inizio of Meg's 105. Dit is wel al vrij grof hoor, soms moet je gewoon erkennen dat de grens bereikt is, voordat je schade aanbrengt.

"Iets als Rain X": Turtle Wax Clearvue Rain Kleer. Jazeker een Turtle product. Doet exact hetzelfde als Rain X of die andere middelen, is goedkoper (!) en blijft ook maandenlang zitten. Er is ook een positieve recensie te vinden hier op het forum in het 'reviews' gedeelte.

Klei: Als je nog geen MF doek hebt of detailerspray die je als glijmiddel kan gebruiken, dan is de Mothers kit aan te raden. Als je al een doek voor het kleien hebt, dan kan ik de klei van Bilt Hamber (medium of soft) aanraden, die is namelijk te gebruiken met water ipv detailerspray.

Wekelijks wassen / detailer: elke toegewijde auto shampoo van een betrouwbaar merk is wax-vriendelijk als de dosering niet te hoog is. Gebruik dus de voorgeschreven dosering, of als de auto niet zo vies is 70% van deze dosering.
Als detailer spray kan ik Spray en Wipe aanraden. Wil je een detailer die de waxlaag een beetje 'boost': Mother's Wax FX Spray Wax.. gebruik deze tijdens het drogen: FX Spray Wax opsprayen, met je droogdoek het water afnemen en tegelijkertijd de Spray Wax verspreiden. Daarna eventueel residu gemakkelijk en snel afnemen met een MF doek.

Sealant: als beschermingslaag vind ik dat je eigenlijk al genoeg hebt aan je Dodo Juice Wax (natuurlijke wax). Maar wil je hiervoor nog een sealant (synthetische wax) erop zetten, dan zijn PB's EXP of Wolfgang's Sealant populaire keuzes. Ik heb deze zelf niet (heb alleen jetseal als sealant). Let er wel op: een sealant kan niet na een wax worden opgebracht. De polymeren in een sealant kunnen zich dan niet goed hechten, dus gebruik een sealant na het polijsten/glazen en voor een wax. Een wax kan wel na een sealant worden aangebracht.