• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp wat betreft nieuwe auto en juiste producten

mhermans

Detailing chief
31 aug 2018
100
85
Roermond
Hey boys,
Ik ben niet alleen nieuw op het forum maar nieuw in het hele detailing.
Mijn eerste auto was een Toyota Avensis uit 2001 die ik van mijn ouders over mocht nemen, waar al de nodige krassen op zaten. Al met al niet echt een auto waarbij ik de neiging had om het heel erg bij te houden wat betreft "looks".
Hier is nu verandering in gekomen, afgelopen maandag heb ik de nieuwe Mercedes A200 AMG lijn (W177) in het digitaal wit opgehaald, bij het eerste beetje vuil dat er op zat wilde ik hem al meteen schoonmaken, maar nu wist ik zelf dat ik er totaal geen verstand van heb en dat we thuis nooit heel erg bezig zijn geweest met dit soort dingen.

Om deze reden ben ik mezelf een beetje gaan inlezen en gaan uitzoeken wat ik nu om te beginnen al eens wil gaan aanschaffen om zo verder uit te bereiden waar nodig. Hieronder een lijstje met producten die ik momenteel in mijn winkelwagentje heb staan, ben heel erg benieuwd naar jullie advies. Uiteraard zal ik op een later moment ook nog even een foto van de auto posten hoe die er op dit moment uitziet.

 
Welkom op het forum. Wat een toffe auto!


Ik mis nog een shampoo en eventueel een wax. ;)
Wacht overigens even tot morgen, dan is de Summer Super Sale met veel kortingen!
 
Welkom op het forum. Wat een toffe auto!


Ik mis nog een shampoo en eventueel een wax. ;)
Wacht overigens even tot morgen, dan is de Summer Super Sale met veel kortingen!


Thanks!

Zal even kijken naar de doeken die je genoemd hebt.
Mitt al ik inderdaad een tweede van meegestellen.
Wat betreft de grit guard koop nu 1 emmer en set voor de guard voor de 2 emmer methode als schone emmer was ik van plan gewoon een emmer te pakken die ik al heb staan of is het het beste om hier ook een grit guard in te doen?

Ja er missen inderdaad nog wat dingen, zo ook wat spullen voor in de auto (behandelen van stoelen, stuur dashboard). Dus als je suggesties hebt hoor ik het graag

Wacht overigens even tot morgen, dan is de Summer Super Sale met veel kortingen!
Dit is de reden waarom ik dacht snel even een post maken tijdens werk:yum
 
Wat betreft de grit guard koop nu 1 emmer en set voor de guard voor de 2 emmer methode als schone emmer was ik van plan gewoon een emmer te pakken die ik al heb staan of is het het beste om hier ook een grit guard in te doen?
In de sop emmer hoeft niet persé een grid-guard, al is dat wel aangeraden. Zolang je in de spoel emmer er wel een hebt zitten en je mitt goed uitspoelt kan het er wel evne mee door.

Ja er missen inderdaad nog wat dingen, zo ook wat spullen voor in de auto (behandelen van stoelen, stuur dashboard). Dus als je suggesties hebt hoor ik het graag
Voor het dashboard zou ik eens kijken naar Natural Look van Poorboy's World. Het behandelen van leer heb ik geen ervaring mee. Een tip die ik je wel kan geven is het stuur niet behandelen met vettige dingen. Je wilt niet dat je van je stuur afslipt. Zou zonde zijn van je mooie auto ;)

Dit is de reden waarom ik dacht snel even een post maken tijdens werk:yum
:p
 
Nog even een vraag, zouden jullie aanraden om een andere mitt te pakken zodat ik ten alle tijden kan onderscheiden welke ik voor de bovenste en welke ik voor de onderste panelen gebruik. Zo ja welke 2 raden jullie dan aan en welke kan ik het beste waarvoor gebruiken.
 
welkom op het forum! :d

de eerste stap is het belangrijkst. (goed wassen) tevens komt deze stap elke keer weer terug, hoeveel andere stappen je ook maakt. ;)

  • 2 x emmer (waarom besparen op de 2de emmer? kost je iets meer als een tientje, maar dan heb je twee dezelfde emmers + past een eventuele 2de grit guard in + de inhoud is groter dan normale emmers en dus blijft je water langer schoon / vuil kan dieper wegzakken)
  • 1-2 x grit guard (mijn persoonlijke mening is dat één grit guard in de spoel-emmer genoeg is, maar idealiter ook in je sop-emmer)
  • 1 x washboard
  • 1 x foamlans + foamshampoo
  • 1 x insectenverwijderaar
  • 2 x washmitt (de incredimitt is een populaire, dikke, zachte handschoen. deze is er in het grijs en blauw en dus makkelijk om onderscheid te maken tussen de handschoen die je gebruikt om de hogere delen mee te doen en de lagere meer vervuilde delen. + je hebt een reserve)
  • 1 x ph-neutrale shampoo (een populaire keus is de dodo juice - born to be mild in een literfles. goede shampoo die goed glijdt én zeer voordelig is. met een literfles kan je makkelijk 50x wassen en dat is dus een jaar lang elke week)
  • velgenreiniger (een product als monello - nonferro is in feite een ijzerverwijderaar die je remstof oplost. dit is waar je vuil hoofdzakelijk uit zal bestaan. dit product heeft daarbij als bonus dat het ook een goede reinigende kracht heeft)
  • droogdoek

valet pro - doeken ken ik niet goed genoeg, maar lijken in eerste instantie prima doeken. de genoemde monello - peluche verde's zijn inderdaad veelgebruikt hier op het forum, maar de doeken lijken vergelijkbaar. ik kan alleen niet zien of de valet pro doeken een lange en een korte vezel hebben, zoals de peluche verde's. (lange vezels = product afnemen // korte vezels = opwrijven)

piccolo nero doeken vind ik persoonlijk nogal weinig doek, zeg maar. kleine dunne doekjes. ik zou deze vervangen voor ''meer doek'' zoals de eerder genoemde peluche verde's of zijn grotere broertje peluche bianco. beide zijn goede all-round doeken.

mf-wasmiddel is altijd een goede zet. na het wassen klop ik elke doek even uit en hang ze dan te drogen. blijven lekker fluffy. ;d

voor het ongelakte kunststof en rubber in het interieur kan je een dressing gebruiken zoals de poorboys world - natural look. deze kan je aanbrengen met bijv. een monello - disco rosso (rood) of disco nero (zwart) foampad. vervolgens lekker laten intrekken en het residu weer goed afnemen. dit product laat geen vette bende achter en glimt niet.

stoelbekleding - je zal even moeten uitzoeken met welk materiaal je te maken hebt. leer is te behandelen met bijv. de reiniger + conditioner van gliptone waarbij je een paardenhaar-borstel gebruikt om te boenen en bijv. eveneens een foampad om de conditioner aan te brengen. het andere materiaal moet je dus even checken.
 
Laatst bewerkt:
@Quantoxx allereerst thanks voor je reactie!

2 x Emmer (Waarom besparen op de 2de emmer? Kost je iets meer als een tientje, maar dan heb je twee dezelfde emmers + past een eventuele 2de Grit Guard in + de inhoud is groter dan normale emmers en dus blijft je water langer schoon / vuil kan dieper wegzakken)
Goed punt kan er inderdaad net zo goed meteen 2 bestellen.


  • (De Incredimitt is een populaire, dikke, zachte handschoen. Deze is er in het Grijs en Blauw en dus makkelijk om onderscheid te maken tussen de handschoen die je gebruikt om de hogere delen mee te doen en de lagere meer vervuilde delen. + je hebt een reserve)

  • 1 x pH-neutrale shampoo (Een populaire keus is de Dodo Juice - Born to be Mild in een literfles. Goede shampoo die goed glijdt én zeer voordelig is. Met een literfles kan je makkelijk 50x wassen en dat is dus een jaar lang elke week)
Thanks voor de tip hier ga ik even naar kijken en zal ze waarschijnlijk toevoegen aan mijn lijstje.

(Een product als Monello - NonFerro is in feite een ijzerverwijderaar die je remstof oplost. Dit is waar je vuil hoofdzakelijk uit zal bestaan. Dit product heeft daarbij als bonus dat het ook een goede reinigende kracht heeft)
Ook deze zal ik even bekijken. Is het nog verstandig om ook een dressing voor de banden zelf te pakken? Al is dit denk ik ook iets wat ik wel op een later moment kan aanschaffen.

vind ik persoonlijk nogal weinig doek, zeg maar. Kleine dunne doekjes. Ik zou deze vervangen voor ''meer doek'' zoals de eerder genoemde Peluche Verde's of zijn grotere broertje Peluche Bianco. Beide zijn goede all-round doeken.
Deze heb ik alleen besteld om in de auto te leggen om snel vogelpoep weg te halen zodra ik het zie zitten in combinatie met de Bird Sh#t Remover uiteraard.

in het interieur kan je een dressing gebruiken zoals de Poorboys World - Natural Look. Deze kan je aanbrengen met bijv. een Monello - Disco Rosso (rood) of Disco Nero (zwart) foampad. Vervolgens lekker laten intrekken en het residu weer goed afnemen. Dit product laat geen vette bende achter en glimt niet.
Deze had ik al toegevoegd inderdaad, de applicators is wel nog een goed punt thanks!

Je zal even moeten uitzoeken met welk materiaal je te maken hebt. Leer is te behandelen met bijv. de reiniger + conditioner van Gliptone waarbij je een paardenhaar-borstel gebruikt om te boenen en bijv. eveneens een foampad om de conditioner aan te brengen. Het andere materiaal moet je dus even checken.

Ik heb even gekeken mercedes noemt het zelf als volgt; Lederlook ARTICO/microvezel DINAMICA zwart.

En tevens voor het dashboard ik zit natuurlijk met 2 10" schermen waarvan 1 touchscreen is. is hier nog een ideaal middel voor?
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Geen probleem! :D

Is het nog verstandig om ook een dressing voor de banden zelf te pakken? Al is dit denk ik ook iets wat ik wel op een later moment kan aanschaffen.
Je zal er achter gaan komen dat je nog veel dingen later wilt gaan bestellen, haha! ;) Maar inderdaad, een banden-dressing is wel mooi.

De Gyeon - Tire is wederom een populaire keus. Ik gebruik deze ook omdat deze mij goed bevalt. Rijkelijk aanbrengen, met wederom bijv. de eerder genoemde foampads of iets vergelijkbaars, en dan kun je het laten intrekken. De band is nu nogal glimmend, maar na meestal is dat de volgende dag weg en houdt je een zijdeglans over. Je kan ook na het aanbrengen en inwerken de band afnemen met een doek.

Deze heb ik alleen besteld om in de auto te leggen om snel vogelpoep weg te halen zodra ik het zie zitten in combinatie met de Bird Sh#t Remover uiteraard.
De Piccolo Nero heeft alleen korte vezels. Mijn voorkeur is om vogelpoep in te sprayen met bijv. een detailerspray als Spray & Wipe 1:1 en dan met een doek met lange vezels rustig af te nemen. (Doeken zoals de genoemde Verde / Bianco)

Deze had ik al toegevoegd inderdaad, de applicators is wel nog een goed punt thanks!
Ik gebruik deze foampads voor glazen/waxen/dressings/conditioners/etc. Erg fijne pads! :D Ze zijn er dus in rood en zwart, maar ook in een iets groter formaat en een dubbele-versie. (Doppio)

Ik heb even gekeken mercedes noemt het zelf als volgt; Lederlook ARTICO/microvezel DINAMICA zwart.
Poef... LederLOOK zegt mij dat het misschien niet echt leer is? En microvezel bekleding? :p Dat word even erin verdiepen.

En tevens voor het dashboard ik zit natuurlijk met 2 10" schermen waarvan 1 touchscreen is. is hier nog een ideaal middel voor?
Ook voor dit zou ik de eerder genoemde Spray & Wipe 1:1 gebruiken i.c.m. een zachte doek. Ook hier zou ik de Verde / Bianco voor gebruiken.
 
De Piccolo Nero heeft alleen korte vezels. Mijn voorkeur is om vogelpoep in te sprayen met bijv. een detailerspray als Spray & Wipe 1:1 en dan met een doek met lange vezels rustig af te nemen. (Doeken zoals de genoemde Verde / Bianco)
heb ze nu al besteld, misschien toch even een extra doek van de verde meebestellen dan en die ervoor gebruiken. Op basis van de reviews leek de Bird Sh#t Remover me hier ook wel geschikt voor, ga ervan uit dat dit geen kwaad kan?

Poef... LederLOOK zegt mij dat het misschien niet echt leer is? En microvezel bekleding? :p Dat word even erin verdiepen.
Het zal wel een soort skai leer zijn schat ik zo. Kan er zo niet veel meer informatie over vinden. Misschien toch maar even uitvragen bij mercedes.

Ook voor dit zou ik de eerder genoemde Spray & Wipe 1:1 gebruiken i.c.m. een zachte doek. Ook hier zou ik de Verde / Bianco voor gebruiken.
Er zijn ook van die speciale doekjes voor je schermen zou de spray & wipe zich beter lenen dan deze doekjes? Dan afnemen met een zachte doek en vervolgens drogen om strepen te voorkomen neem ik aan?

@Quantoxx nog een andere vraag, heb je toevallig ervaring met de Metropolitan vac 'n blo die ik in mijn eerste bericht noemde? Las er goede dingen over op internet voor het drogen van de auto zowel als stofzuiger zijnde. Heb het besluit al redelijk genomen om hem mee te bestellen maar altijd fijn om nog wat extra bevestiging te krijgen uiteraard.
 
heb ze nu al besteld, misschien toch even een extra doek van de verde meebestellen dan en die ervoor gebruiken. Op basis van de reviews leek de Bird Sh#t Remover me hier ook wel geschikt voor, ga ervan uit dat dit geen kwaad kan?
Bird Sh#t remover is een prima product, gebruik 'm zelf vaker!

Er zijn ook van die speciale doekjes voor je schermen zou de spray & wipe zich beter lenen dan deze doekjes? Dan afnemen met een zachte doek en vervolgens drogen om strepen te voorkomen neem ik aan?

Afhankelijk van hoe vuil je scherm is/wordt kan je ook met een doekje even oppoetsen. Dat heeft bij mij de voorkeur ipv spray.
 
EDIT - ''Met de als optie leverbare, met leder beklede stoelen – naar keuze in zwart of notenbruin – en stoelen in lederlook ARTICO/microvezel DINAMICA legt de X-Klasse ook met betrekking tot het materiaalgebruik nieuwe maatstaven aan''

Ik heb zojuist ook online gechat met iemand van MB. Het duurde effe, maar uiteindelijk leverde het ook niets op, haha! :p
In het kort;


Waarmee kan ik u helpen?

Ik had een vraag wat betreft het interieur van een Mercedes A200 AMG lijn (W177).
Kunt u mij vertellen van welk materiaal de ''Leder look'' precies is?


Ik was benieuwd of dit met producten voor leer behandeld kan worden (Reinigen/Voeden) En daarbij is de rest van de stoel van microvezel-stof?

Dat is een goede vraag. Ik zal dit even moeten navragen.

Mag ik uw naam en e-mail adres? De technische dienst zal dit voor u beantwoorden binnen 5 werkdagen.

Geen probleem. U ook een heel fijne dag gewenst. Het is erg jammer dat ik u niet kon helpen.

U kunt uw klant vertellen de klantenservice van Mercedes-Benz te bellen. Waarschijnlijk krijgt hij het antwoord dan sneller.



Uiteraard is de Birdshit Remover een prima product om de birdshit te removen. :p Dit zal i.c.m. met de Piccolo Nero's ook prima gaan. Het zijn geen slechte doeken.

De Spray & Wipe is zeer veelzijdig. In mijn ervaring ging het prima om schermen in auto's af te nemen, maar er zijn ook mensen die het binnenshuis gebruiken om bijv. de TV af te nemen en dergelijke.

De Vac&Blo heb ik zelf nog nooit gebruikt. Ik meen dat @Zluytr hem wel heeft? Zo niet, misschien dat iemand anders je er meer over kan vertellen.
 
  • Leuk
Reactions: mhermans
Bird Sh#t remover is een prima product, gebruik 'm zelf vaker!
Goed om te horen


Afhankelijk van hoe vuil je scherm is/wordt kan je ook met een doekje even oppoetsen. Dat heeft bij mij de voorkeur ipv spray.
Ik ben zelf software engineer dus we hebben die doekjes hier op kantoor liggen maar moet zeggen dat ze echt heftig strepen achterlaten als je het niet droogt. waar ze dan natuurlijk weer niks voor hebben:eyes:

Waarmee kan ik u helpen?

Ik had een vraag wat betreft het interieur van een Mercedes A200 AMG lijn (W177).
Kunt u mij vertellen van welk materiaal de ''Leder look'' precies is?


Ik was benieuwd of dit met producten voor leer behandeld kan worden (Reinigen/Voeden) En daarbij is de rest van de stoel van microvezel-stof?

Dat is een goede vraag. Ik zal dit even moeten navragen.

Mag ik uw naam en e-mail adres? De technische dienst zal dit voor u beantwoorden binnen 5 werkdagen.

Geen probleem. U ook een heel fijne dag gewenst. Het is erg jammer dat ik u niet kon helpen.

U kunt uw klant vertellen de klantenservice van Mercedes-Benz te bellen. Waarschijnlijk krijgt hij het antwoord dan sneller.
Hahah dit is ongeveer vergelijkbaar met de ervaring die ik heb met de online chat van mercedes. Ik stuur van het weekend wel even mijn contactpersoon binnen mercedes een bericht die hebben wat meer kennis en zetten het direct door als ze het zelf niet weten. Ben wel benieuwd hoe snel jij nu op je mail antwoord gaat krijgen hierover.

Uiteraard is de Birdshit Remover een prima product om de birdshit te removen. :p Dit zal i.c.m. met de Piccolo Nero's ook prima gaan. Het zijn geen slechte doeken.

De Spray & Wipe is zeer veelzijdig. In mijn ervaring ging het prima om schermen in auto's af te nemen, maar er zijn ook mensen die het binnenshuis gebruiken om bijv. de TV af te nemen en dergelijke.

De Vac&Blo heb ik zelf nog nooit gebruikt. Ik meen dat @Zluytr hem wel heeft? Zo niet, misschien dat iemand anders je er meer over kan vertellen.
dan hou ik het voor nu even op deze producten kijken hoe dat gaat.
Ahh thanks hopen dat iemand me er wat informatie over kan geven nog voor ik hem bestel voor die prijs:p
 
Op de schermen is het belangrijk om goed na te wrijven met een zachte doek. Een product kan vervuiling los maken en dan smeer je het in de rondte, met vegen als gevolg. :D

Wat is je voornaamste reden om de Vac&Blo aan te schaffen? (Stofzuigen, auto droogblazen?)

@Giltix - Kijk eens naast je... ---> Hermans zit naast je, jouw collega. :p (Hah!)
 
  • Leuk
Reactions: Giltix
Oh wat grappig, software engineer dus... ik ook! In welke regio? Je achternaam komt me bekend voor :p
Tegenwoordig in Amsterdam maar kom oorspronkelijk uit omgeving Roermond (Afstudeerstage 2 jaar geleden in Amsterdam gedaan en blijven hangen)

Op de schermen is het belangrijk om goed na te wrijven met een zachte doek. Een product kan vervuiling los maken en dan smeer je het in de rondte, met vegen als gevolg. :D

Wat is je voornaamste reden om de Vac&Blo aan te schaffen? (Stofzuigen, auto droogblazen?)
Ja dit zei ik ook al meteen maar intussen veegt iedereen 2x met zo'n doekje over het scherm en zitten ze dan raar te kijken dat er strepen op zitten...:joy:
Eigenlijk voor beide, om de auto te zuigen en droog te blazen.

@Giltix - Kijk eens naast je... ---> Hermans zit naast je, jouw collega. :p (Hah!)
:joy::joy:


On a serious note, bedenk me nu net is er nog iets speciaals waar ik aan zou kunnen denken wat goed helpt bij hondenharen? Heb een Mechelse herder die in de kofferbak zit in een speciale kunstleren mand die op maat gemaakt is voor de auto dus in principe blijft de meeste rotzooi daar.
dogstyler-kofferraum-earl-slider_en.jpg

Om een idee te geven wat voor mand het is
 
egenwoordig in Amsterdam maar kom oorspronkelijk uit omgeving Roermond (Afstudeerstage 2 jaar geleden in Amsterdam gedaan en blijven hangen)

Dan ben je niet de persoon die ik in gedachten had :p

On a serious note, bedenk me nu net is er nog iets speciaals waar ik aan zou kunnen denken wat goed helpt bij hondenharen? Heb een Mechelse herder die in de kofferbak zit in een speciale kunstleren mand die op maat gemaakt is voor de auto dus in principe blijft de meeste rotzooi daar.

Een extractor helpt bij mij al enorm veel tegen hondenharen!
 
welke richting doe je zelf dan? Wel even interessant om te weten.
Ik ben momenteel 3e jaars student, software engineer. Ook uit Limburg ;). Werk wel al binnen de ICT, dus heb nu n klein jaar ervaring. Je achternaam en eerste letter waren precies die van een van mijn docenten dus ik was even nieuwsgierig :p.

Welke gebruik je hiervoor?
Ik ben momenteel 3e jaars student, software engineer. Ook uit Limburg ;). Werk wel al binnen de ICT, dus heb nu n klein jaar ervaring. Je achternaam en eerste letter waren precies die van een van mijn docenten dus ik was even nieuwsgierig :p.

De Kärcher SE4001 is mijn extractor
 
Ik ben momenteel 3e jaars student, software engineer. Ook uit Limburg ;). Werk wel al binnen de ICT, dus heb nu n klein jaar ervaring. Je achternaam en eerste letter waren precies die van een van mijn docenten dus ik was even nieuwsgierig :p.
Fontys Eindhoven toevallig?

Ik denk dat ik de extractor voor nu nog even niet mee bestel anders wordt het allemaal wel erg duur hahah
 
Je zou de extractor ook wel kunnen bestellen i.p.v. die dure stofzuiger. Volgens mij is de werking hetzelfde als ik me niet vergis?

Hahaha, maar nee, niet op Fontys