• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iemand ervaring met Kranzle HD

suby555

Detailing addict
21 jul 2009
122
65
49
België
Ik wil binnenkort een nieuwe HD aanschaffen want mijn Karcher is zo goed als versleten:p

Ik heb mijn oog laten vallen op de Kranzle 145 T of de 1150 T.
Heeft iemand deze type's al gebruikt?

Eventueel om de prijs wat te drukken komt de Karcher K7.85MD ook in aanmerking,ook heb je in die prijsklasse de Karcher K 855HS (warmwater)

Zijn dit aanraders?

De HD's worden echt niet alleen voor de wagens gebruikt maar ook regelmatig het terras enzovoort...
 
Heb zelf geen Kranzle ,maar dit moeten zeer degelijke machine's zijn. De prijs is er anders ook naar.

Als je toch een nieuwe koopt zou ik dan ook voor Kranzle gaan en geen Karcher ,dat beetje meer geld zijn ze toch waard volgens mij.
Deze machines moeten wel nu en dan onderhoud hebben (olie wissel) of dat bij Karcher ook is weet ik niet.

Maar daarintegen is een warmwater HD natuurlijk ook geweldig. En de pompen in de hogere Karcher serie hebben ook geen plastieke onderdelen dus deze gaan ook veel langer mee.

Wat een luxe om te kunnen kiezen in die prijsklasse ;)
 
Kranzle behoort tot de top van hoge drukreingers :!
Het 'instapmodel' heeft al 130 bar 8o

- super degelijk
- messing pomphuis
- keramische plunjers
- gewapende slang

Klik hier

Let op! Als je er eentje koopt, de machine absoluut plat neerleggen :!
Doe je dit niet, dan loopt ie vast en is het over met de machine en garantie ... :-"

Gr. Patrick
 
Langs de andere kant heb je voor de auto geen 130 bar nodig (voor terras misschien dan wel).
Weet niet niet hoe het zit als je een foam-kit wil, is er eentje die past?

edit: ok, ze bestaan dus :)

succes met kiezen!
 
Ik heb eveneens een Kranzle (150bar) en ben er heel tevreden over. Tim heeft mij de gepaste
foam module bezorgd en ook dat werkt perfect.
 
Hoewel ik liefst een Kranzle wou heb ik toch een Karcher in huis gehaald.

Ik kon een K855hs verkrijgen via promotie in de Colruyt voor 599 euro,normaal 1000 euro:grinning:

Voor die prijs wou ik hem wel eens proberen!

Karcher heeft mij nog nooit in de steek gelaten,heb nu dus een 621M en die draait al 14 jaar goed mee, enkel het interne shampoo-reservoir heeft maar een jaar of 3 meegegaan.

Als ik hem na mijn vakantie uitgetest heb ,post ik hier mijn bevindingen wel.

Voor een warmwater HD is het dus niet zo duur vond ik.
Bij Karcher zelf zeiden ze wel zelf dat hij na 10 min de temperatuur niet meer kan aanhouden,maar voor een auto is 10 min spuiten zonder stoppen wel lang genoeg,^^