• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik krijg niet alle krasjes uit een VW Golf4, tips?

frankv6

Detailing addict
26 mei 2009
152
62
ik ben sinds kort in bezit van een prachtige golf 4 gti 20vt van 99
deze auto bezorgd me poets nachtmerry's
zitten veel kleine krasjes in de lak die ik er niet uit krijg

combi's die ik geprobeerd heb met zo wel de dap als de pro

mezzo op wit
mezzo op geel
mezzo op oranje
mezzo op groen

maar na veel zweten zit het er nog steeds is
kan het zijn dat de middellen kapot gevroren zijn afgelopen winter
heb ook de ssr lijn geprobeerd maar ook geen succes

wie heeft de gouden tip ik weet het niet meer
het zijn gewoon kleine gerbruiks krasjes geen diepe

IMGP1388.jpg


IMGP1387.jpg

IMGP1395.jpg
 
Als het zelfs met de Pro niet lukt dan lijkt het aan je techniek te liggen. Zelfs al zouden je polijstmiddelen bevroren zijn geweest, dan zou de pad sowieso iets moeten doen omdat deze ook een cuttingfactor heeft.
 
probeer eens wat foto's te maken. Met de combi's die je gebruikt moet er toch correctie te krijgen zijn...anders is een extra pas of nog een zwaarder produkt zoals Inizio nog een optie.
 
Hoi Frank, weet niet waar je vandaan komt, maar evt kijken of een forumlid je een handje toe kan steken/tips kan geven...?
Via een schermpje is het altijd lastig inschatten... ;)
 
het WTF momentje van de dag..... :)_[]
Was weer vroeg vanmorgen zullen we maar zeggen............
 
Die kleine krasjes. Blijft je nagel erin steken? Zijn ze erg diep?

Met de door jou gebruikte middelen in verschillende combinaties.
- Heb je überhaupt correctie weten te bereiken op jouw auto?
- Zou het kunnen zijn dat je (helaas) verkeerd/te snel werkt?

Mezzo in combinatie met Oranje moet zeker resultaat geven. Desnoods meerdere hits.

Let op. Niet verkeerd bedoeld. Iedereen hier wil je helpen.
 
Wat zal ik zeggen, heb van het weekend een golf 4 met parelmoer lak gedaan, ook zo een nachtmerrie met kneppel harde lak. Zelfs inizio met oranje pad gaf bijna geen correctie en helaas geen zwaardere pads ter beschikking, dus het recept werd:

2x oranje icm inizio
1x wit icm mezzo
1x zwart met finale (een paar delen twee keer)

Wel veel weg gekregen maar geen top correctie. Ik zou zeggen probeer een zwaardere combi?
 
het is geworden 3 hits inizio op oranje
}:)w
2x mezzo op wit

1x finale zwart
daarna black hole
en xp sealer en toen wolffgang er op

de ergste krassen heb ik maar gewedsand
maar deze lak is kneiter hard nog niet eerder op een vw gehad zo hard
3weken geen sportschool meer nodig


bedankt


ps er zit nog wel wat inmaar daar moet ik me maar niet aan storen bij een auto van 13 jaar oud haha:party: :D

IMGP1438.jpg

IMGP1437.jpg

IMGP1435.jpg

IMGP1435.jpg

IMGP1431.jpg
 
Goed om te lezen dat je tervreden met het resultaat bent. Vanaf hier op foto ziet het er in ieder geval strak uit. Anders had je nog paar stapjes zwaarder gemoeten. Geel of desnoods wol. Wetsanden is een allerlaatste redmiddel vind ik.
 
voilà, iemand die tevreden is :heart_eyes: Hij ziet er in elk geval strak uit met een hele mooie glans en reflectie :)^
 
Frogs zei:
Wetsanden is een allerlaatste redmiddel vind ik.

Ik vind dit niet , soms kan je beter eerst sanden om SNELLER op diepte te komen en dan pas polijsten . Maar wie ben ik.....
Op deze foto zie je een stukje dat gewetsand is . Na het machinaal sanden waren de (redelijk diepe) krassen verdwenen en had ik een fijn schuurbeeld (P2000 machinaal = P4000 manueel ) . Na 1 run rotary + wollen pad en D300 (meguiars) was er niks meer van te zien en is er nabewerkt op heel de motorkap.
IMG_6507.jpg


Uiteraard kan je dit niet zomaar doen zonder een lakdiktemeter .

Zonder sanden gaat het ook , maar ben je veel langer aan het polijsten en maak je de lak onnodig (te) warm .
 
heb toen bij tim de set besteld met schuurpadjes en blokjes en nooit gebruikt en vandaag toch maar geprobeerd wel voorzichtig eerst
 
@frankv6 :je moet er eens mee beginnen , bedoel je dat schuurblokje van 3M ?

Met de P2500-pads kan je al eens wat oefenen , zoveel doen die niet hoor. :cool:
 
frankv6 zei:



Volgens mij zie ik een erg veruilde oranje pad op je machine zitten8o

Wat vaker schoonmaken is zekers aan te raden.Want met een pad die vol zit zal je niet veel doen dan alleen vuil verspreiden;)