• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik stel me even voor......

paverber

Detailing rookie
19 jun 2011
24
0
Hoi,

Mijn naam is Paverber en ik ben 38 jaren jong en ook ik ben gevat door het "autopoets-virus".
Ik rijd zelf een blauwe Mitsubishi Carisma uit 2001 130.000 km en mijn vrouw een zwarte Punto Classic uit 2008 21.000 km.
Ik heb een tijd geleden mijn carisma weggebracht naar een autopoetsbedrijf, maar was toch niet tevreden met het resultaat.
Interieur was perfect gedaan, maar de buitenkant, mwa.... Blinken deed ie wel, maar in de zon.........aiaiaiai.

Dus, als het in mijn kop zit, zit het in mijn kont :-" (spreekwoordelijk dan hé) en heb ik toen het volgende aangeschaft, aangevuld met wat er daarna is bijgekomen.

Aangezien ik redelijk nieuw ben binnen deze hobby, hoor ik graag van jullie of ik in de goede richting zit met de producten die ik inmiddels heb, en hoor graag adviezen!!!

Oja, heb me ook aangemeld bij de groupsbuy voor de extractor..... Altijd gemakkelijk, zeker met 3 kinderen in de leeftijd van 8, 6 en 2.

Komt ie:rules :
2 x M3 Afplaktape
1 x Poorboys SSR-2
1 x Monello Finale
1 x Meguairs NXT Carwash
1 x Meguiars NXT Techwax 2.0
1 x Meguairs Ultimate pre-wax glaze
1 x Meguiars Gold Class Trim Detailer
1 x Meguiars Carpet & Interiour cleaner
1 x Meguiars Tech Protect Interiour Protectant
1 x Meguiars Speed Detailer
1 x Meguiars Deep crystal Piant cleaner
1 x Meguiars PlastX
1 x DAP 500
1 x Monello CCS foam pad Geel (0)
1 x Monello CCS foam pad Zwart (0)
1 x Monello CCS foam pad Oranje (4)
1 x Monello CCS foam pad Wit (2)
1 x Monello Handpad geel
3 x Meguiars MF supreme Shine towel
1 x Meguiars Wash Mitt
1 x Meguiars water magnet MF Drying towel
2 x Meguiars Even coat soft appl pads
1 x Monello soft foam app pad
2 x Clearkote Ultra soft MF towels
4 x MF Zeeman doekjes

Nou ben ik nog op zoek naar een praktische trolley om e.e.a. uit te stallen en bij de auto te zetten. Ik heb zelf zitten denken aan deze:

http://www.datona.nl/verrijdbare-werkplaatstrolley-3-opbergvakken-blauw.html#

Zou dat iets zijn? Iemand anders nog suggesties?

Nou, voor een openingspost lijkt me dit wel genoeg......:schaam

We komen elkaar nog wel tegen op 't forum.

Groeten Paverber

Oja, ik heb ook nog een motor (Yamaha Fazer 600 uit 2000 met 24.000 km). Die ga ik binnenkort ook effe "aanpakken"......
 
Welkom!

Zelf gebruik ik Protool systainers voor het opslaan van de deailgear. Super ideaal. Sterk, stapelbaar, waterdicht, netjes en veel ruimte.
 
Hallo paverber,
Welkom op dit forum!$$)
Je vroeg "advies" ,wel ik geef enkel mijn mening en dat is puur persoonlijk hoor :
Ik denk dat er op de meeste produkten van "jouw" lijstje niets op aan te merken is,enkel valt het me op dat er toch veel megs opstaat.
Die keuze is bij mij snel weggevallen,vermits er andere merken zijn die zeker evengoed,zoniet beter zijn.(Mothers Wax en een stuk goedkoper vooral!!))
Ik lees ook dat je een dap500 hebt aangeschaft,zeker niet slecht maar.......
had je dan niet beter een starterssetje van de dap 900 genomen en deze aangevuld met extra pads en ssr van pb's ?
Misschien ook nog wat extra doeken kopen voor als je echt gaat beginnen polijsten,die heb je nooit genoeg!!
De zeemandoekjes zou ik zeker nooit voor de lak gebruiken,enkel voor de ramen of velgen(ramen zijn zo hard dat er niet snel krassen op komen door een goedkoper doekje hoor)
De doeken die je voor de velgen gebruikt,liefst appart bewaren en voor niets anders gebruiken eens je er de velgen mee gedaan hebt.
Heb je al een velgenborstel?? De ez -brush is zeker de moeite!
Spray en wipe heb ikzelf ook in mijn collectie,misschien ook iets voor in de toekomst??
Als je gaat polijsten,zal je ook vuile pads krijgen,ik heb voor mijn pads een selfmade padwasher gemaakt en deze werkt hoor,totaalprijs:25 euro:-" . (staat bij apparaten, en is heel makkelijk na te maken)
btw:als het in je kop zit , zit het NIET in je kont ff voor de duidelijkheid :D
Wat die trolley betreft:leg ff alles bij elkaar of neem het desnoods mee naar de winkel en probeer het ff uit ,anders is het wel spijtig dat je er niet alles opkrijgt.
Dit zal ook wel volstaan zeker als eerste reactie :cool:

Groeten Danny
Veel succes met het detailen!!!
 
grandscenicman zei:
Hallo paverber,
Welkom op dit forum!$$)
Je vroeg "advies" ,wel ik geef enkel mijn mening en dat is puur persoonlijk hoor :
Ik denk dat er op de meeste produkten van "jouw" lijstje niets op aan te merken is,enkel valt het me op dat er toch veel megs opstaat.
Die keuze is bij mij snel weggevallen,vermits er andere merken zijn die zeker evengoed,zoniet beter zijn.(Mothers Wax en een stuk goedkoper vooral!!))
Ik lees ook dat je een dap500 hebt aangeschaft,zeker niet slecht maar.......
had je dan niet beter een starterssetje van de dap 900 genomen en deze aangevuld met extra pads en ssr van pb's ?
Misschien ook nog wat extra doeken kopen voor als je echt gaat beginnen polijsten,die heb je nooit genoeg!!
De zeemandoekjes zou ik zeker nooit voor de lak gebruiken,enkel voor de ramen of velgen(ramen zijn zo hard dat er niet snel krassen op komen door een goedkoper doekje hoor)
De doeken die je voor de velgen gebruikt,liefst appart bewaren en voor niets anders gebruiken eens je er de velgen mee gedaan hebt.
Heb je al een velgenborstel?? De ez -brush is zeker de moeite!
Spray en wipe heb ikzelf ook in mijn collectie,misschien ook iets voor in de toekomst??
Als je gaat polijsten,zal je ook vuile pads krijgen,ik heb voor mijn pads een selfmade padwasher gemaakt en deze werkt hoor,totaalprijs:25 euro:-" . (staat bij apparaten, en is heel makkelijk na te maken)
btw:als het in je kop zit , zit het NIET in je kont ff voor de duidelijkheid :D
Wat die trolley betreft:leg ff alles bij elkaar of neem het desnoods mee naar de winkel en probeer het ff uit ,anders is het wel spijtig dat je er niet alles opkrijgt.
Dit zal ook wel volstaan zeker als eerste reactie :cool:

Groeten Danny
Veel succes met het detailen!!!

Hoi Danny,

Dat komt voornamelijk omdat we hier ARC Reinders hebben die alleen Meg in het assortie hebben. En ja, je moet ergens mee beginnen..... Heb wel gedacht aan wat meer "Poorboys" (o.a. Natty wax) omdat ik daar goede recenties over lees bij de producten in de shop. Wellicht de volgende keer.
Maar ik stond in de winkel en kon de verleiding niet weerstaan.........
Spray & Whipe heb ik inmiddels en ook een Clay-set gekocht van raad eens...Meg!
Zeemandoekjes zijn idd alleen voor ramen en interieur.
Ez-brush is een goede tip. Zal ik de volgende keer aan denken.
Nogmaals bedankt voor de tips. Zal ze in gedachten houden.

Mvg Paverber
 
Vandaag nog even een trolley met 3 laden bij de blokker gekocht voor 15,- (voor wash mitt, drying towel, CCS pads, mf doeken, pads etc.) en een opberg box, om wat spullen in te zetten.
Ook nog een stofmop bij Halfords aangeschaft voor de ventilatieroosters en andere lastige plekken en om stof af te nemen.

Wat is dit VERSLAVEND!!!!!
 
Vandaag wéér op pad geweest.

Lijstje is nu als volgt:

2 x M3 Afplaktape
1 x Poorboys SSR-2
1 x Monello Finale
1 x Meguairs NXT Carwash
1 x Meguiar's NXT Techwax 2.0
1 x Meguairs Ultimate pre-wax glaze
1 x Meguiar's Gold Class Trim Detailer
1 x Meguiar's Carpet & Interiour cleaner
1 x Meguiar's Tech Protect Interiour Protectant
1 x Meguiar's Speed Detailer
1 x Meguiar's Deep crystal Piant cleaner
1 x Meguiar's PlastX
1 x DAP 500
1 x Monello CCS foam pad Geel (0)
1 x Monello CCS foam pad Zwart (0)
1 x Monello CCS foam pad Oranje (4)
1 x Monello CCS foam pad Wit (2)
1 x Monello Handpad geel
3 x Meguiar's MF supreme Shine towel
1 x Meguiar's Wash Mitt
1 x Meguiar's water magnet MF Drying towel
2 x Meguiar's Even coat soft appl pads
1 x Monello soft foam app pad
2 x Clearkote Ultra soft MF towels
4 x MF Zeeman doekjes
1 x zachte interieur borstel Halfords
1 x Meguiars Interiour brush
1 x Meguiars Velgen borstel
1 x Meguiars NXT All metal Polysh
1 x Meguiars Smooth sufface Clay kit (Clay 2 x 50 gr, Quick detailer, supreme shine MF & Cleaner wax)
1 x Meguiars Endurance tire spray
En in bestelling:
1 x Meguiars APC plus
1 x Meguiars APC plus spuitfles met standaard sprayer
1 x Meguiars APC plus spuitfles met Foaming sprayer
2 x Poorboys world Mega Plush groen 39x39
1 x Poorboys world Work towel 39x39 (cadeautje van Carclean, waarvoor dank!)

Zo kom ik al een heel eindje....