• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik zie door de bomen het bos niet meer

En de 845 brengt heel gemakkelijk aan en is goed uit te poetsen.


Alles is relatief natuurlijk maar als beginnerswax wil ik de Collinite niet omschrijven. Ik denk dan eerder aan een Natty's Paste wax. Wel is hij erg duurzaam.

Koen, je woont trouwens erg kortbij, als je een een product wilt uitproberen ben je van harte welkom... Mijn collectie is inmiddels wel redelijk uitgebreid te noemen..:D
 
McShine;306614 zei:
Alles is relatief natuurlijk maar als beginnerswax wil ik de Collinite niet omschrijven. Ik denk dan eerder aan een Natty's Paste wax. Wel is hij erg duurzaam.

Waarom eigenlijk? Voor mij is het ook mijn eerste "serieuze" was. De allereerste keer moest ik hem opwarmen om het spul vloeibaar te krijgen, daarna volstond goed schudden.
Hoe lang je het ook laat curen, volgens mij blijft het altijd goed uit te buffen. De eerste keer heb ik het bij RST-smurf op mijn auto gebruikt, volgens mij was hij ook wel over de 845 te spreken qua gebruiksgemakt (Iwan: correct me if I'm wrong).
 
Mijn eigen ervaring:

Als je de Collinite te dik aanbrengt , en dat is al snel, kan hij wat moeilijk uit te buffen zijn.
Als je hem niet lang genoeg laat curen zul je waxhologrammen krijgen.

Hou je hier rekening mee is het zeker geen lastige wax, maar je hebt iets meer "handleiding" nodig als bij een Natty's.

De RS Turbo smurf is in ieder geval geen beginner...:D
 
McShine;306619 zei:
Als je de Collinite te dik aanbrengt , en dat is al snel, kan hij wat moeilijk uit te buffen zijn.
Ah zo, dan heb ik gewoon een goede leermeester ("less is more" ) gehad aan RST-Smurf!

Als je hem niet lang genoeg laat curen zul je waxhologrammen krijgen.
A swipe test does the thing :)

De RS Turbo smurf is in ieder geval geen beginner...:D
Dat is een ding wat zeker is :D
Toch vond hij het volgens mij meevallen dat het een relatief gemakkelijk te verwerken spulletje is, die 845. Bij de Collinite 476 en 915 komt het volgens mij allemaal wat nauwer.

Ik had er inderdaad onvoldoende bij stilgestaan dat ik die ene dag best een hoop geleerd heb. Zo in real life ervaren wat een "dun laagje" is, is heel wat anders dan informatie van internet/fora halen.
 
Het was mijn eerste wax en het beviel me erg goed. Ik had een beetje schrik van dingen die ik op het forum las voordat ik eraan begon (te koud is niet goed, de dikke laag poetst moeilijk op, ...) maar uiteindelijk vond ik het super gemakkelijk gaan.
Ok, in het begin gebruikte ik veel te veel, maar dat zorgde er gewoon voor dat ik langer moest wachten om op te poetsen. Akkoord, oppoetsen ging niet zo gemakkelijk dan op panelen waar het wel dun was aangebracht, maar om het oppoetsen moeilijk te noemen vond ik het nu ook weer niet...
Dus ofwel heb ik nog geen ervaring met een wax die echt gemakkelijk oppoetst, ofwel wordt er soms wel wat overdreven hier :D
Of ik ben gewoon zo sterk dat ik het niet merk dat het wat moeilijker uitpoetst, 't zal dat wel zijn :-"

Maar soit, ik vertrouw op jouw ervaring dat er makkelijkere waxen zijn dan de 845.
En voor het probleem van curen bestaat de swipetest hé...



En ik vond jouw locatie al zo bekend voorkomen, maar nu herinner ik me weer dat het erg dicht in de buurt is (aan de andere kant van de grens dan Rekem, niet?)
Ik zal je zeker eens contacteren om wat bij te leren dan!
 
Ik heb alle (auto) Collinites geprobeerd en 845 is de enige die ik heb overgehouden. De reden is inderdaad de aanzienlijk makkelijkere verwerking. 845 verspreid echt vele malen makkelijker dan 476 of 915 en neemt ook vele malen makkelijker af. Vooral over het opbrengen ben ik zeer positief, een erwtendruppel op je pad en je blijft maar gaan. In de schaduw bij een temp van ongeveer 18 graden kan je de 845 3 kwartier lang laten zitten en deze neemt hierna toch nog vrij makkelijk af. Als je in zo'n situatie 476 of 915 even dik (of dun) aanbrengt moet je dat echt niet proberen.
 
oke het ging hierboven eigenlijk alleen maar over de 845.
Maar een black hole kan daar niet onder toch? las ik volgens mij ergens op het forum.
Is een glaze nodig om die aan te brengen? Het resultaat wordt wel mooier toch?
Dus jullie raden de 476 niet aan omdat deze moeilijk te verwerken is?
Welke wax raden jullie dan wel aan?
Of is dit niet aan te raden?! want ik lees zoveel meningen!
Kan ik met dit weer m'n auto nog wel in de glaze en wax zetten of in het te koud? want ik doe het onder een carport.
 
Gewoon dun ( nee dunner dan je nu en straks denkt ) en op tijd afnemen, doe je dit niet dan sta je te vloeken en te zweten om het weer toonbaar te krijgen.
Geld ook bv voor de Meg's M16, is een topper maar o zo klooi als je het 'verkeerd' doet.
Zou het in elk geval niet laten vanwege deze aandachtspunten: onzin om iets tekort te doen .... betere leermomenten zijn er niet
 
Hetgeen ik gelezen heb is dat een glaze onder je wax de standtijd zou verkorten.
En dat de 845 wat oplosmiddelen heeft die misschien de glaze weer deels verwijderen, maar niemand heeft dat echt getest (stond in datzelfde topic) dus er is enige discussie over.

Er is heel veel keuze en er zijn nog meer meningen, want het is allemaal een kwestie van smaak.
Persoonlijk hoeft mijn auto niet super hard te blinken, na 1 dagje werken (200km rijden) is hij in de winter toch weer heel vuil (en ja dat vind ik heel erg, maar ik ga niet elke dag de auto wassen, daar heb ik momenteel de plaats en uitrusting niet voor...)
Dus ik heb geen glaze aangebracht en ben voor de 845 gegaan omdat die lang blijft zitten en goed beschermt (volgens alle andere detailers die er veel meer van kennen dan ik als beginner).
Maar voor de zomer wil ik het wel eens proberen, gewoon om het effect te zien... Misschien dat ik dan verkocht ben?

Mijn ervaring is dat de 845 gemakkelijk is om aan te brengen en de glans wat verhoogt (maar niet overdreven).