Het is hier even stil geweest, maar dat betekent niet dat het werk heeft stilgelegen! Vanwege een druk bezette spuitcabine kon de 607 nog niet gespoten worden. Wel heb ik bij de schadehersteller, thuis in zijn schuur, de 607 op de brug gereden. Dan kon hij alvast beginnen met het strak maken van alle panelen.
Ook is de Volvo ondertussen verkocht, veel sneller dan ik had verwacht. Daarom was het de afgelopen tijd even puzzelen hoe ik overal moest komen, omdat ik nu natuurlijk nog niet mijn 607 kan gaan rijden. Na een week mijn vader zijn auto te hebben geleend rijd ik nu nog rond in de Lexus IS200 van mijn broertje, die zijn rijbewijs nog moet halen. De 106 heb ik weggedaan nadat bleek dat daar nog heel veel extra geld en tijd in zou gaan zitten. Dat investeer ik liever in deze voiture.
Afijn, de Peugeot is behoorlijk aangepakt.
Daar is de gehele rechter zijkant grondig onder handen genomen. De foto's spreken voor zich:
Hij zou ook de stootstrips en het spiegelglas nieuw bestellen, totdat ik na een paar dagen door hem werd opgebeld. Het spiegelglas van een 607 is niet meer leverbaar en kostte destijds €280
.
Via onderdelenlijn heb ik gelukkig tegen een zacht prijsje een mooie complete spiegel kunnen vinden, hetzelfde bouwjaar en ook nog dezelfde kleur. Na een paar dagen deze netjes ontvangen en deze zit er nu op.
Afgelopen woensdagavond was het dan eindelijk zo ver, de spuitcabine was een paar uurtjes beschikbaar:
Donderdag en vrijdag is alles weer netjes afgemaakt en dus zag ik vrijdagavond voor het eerst mijn 'nieuwe' Peugeot 607
_eyes:
Vandaag heb ik de rest van het interieur nog aangepakt. Alles is nu lekker schoon van binnen. Ook heb ik de dashcams kunnen plaatsen die ik uit de Volvo heb gehaald:
Maandag breng ik Inès naar de garage, daar staat voor dinsdag gepland om de technische puntjes aan te pakken:
- Automaatbak preventief spoelen
- Olielekkage verhelpen
- Storing parkeersensoren verhelpen
- Kapotte mistlampen weer laten werken en vochtvrij maken
- 2 kapotte lampjes vervangen
Daarna ga ik nog de laatste delen aanpakken voordat ik de
Gyeon Pure erop zet. Het gespoten deel verdiend op sommige plekken nog een rondje ultrafijne polish:
Ook moet ik aan de rechterkant de deurlijsten nog doen, de rechterhelft van het dak, nog een deel van de voorbumper, het rechter achterlicht en ik was nog nog niet tevreden over de achterklep. De chromen sierlijsten moeten ook nog even behandeld worden en zo zijn er nog wel een paar dingen die nog 'even' gedaan moeten worden haha.
Wat betreft de dashcams: zijn er hier wat mensen met wat meer kennis hierover? Ik krijg het niet voor elkaar om de dashcam aan te sluiten op constante stroom vanuit de zekeringkast. Bij de S40 was dit vrij eenvoudig, maar ik kan geen goede zekering vinden en heb geen 'schroevendraaierlampje' om te zien of er spanning opstaat. ik krijg de dashcams wel aan het werk op de schakelstroom (zekering 5), maar als ik de auto uitzet is er geen zekering die voor de constante stroom (parkeerstand) kan zorgen. Ik denk dat ik iets over het hoofd zie.
Mocht ik er morgen nog niet uitkomen leg ik het bij de garage neer.
Edit: ik had de boel wel goed aangesloten, maar de parkeerstand werd niet ingeschakeld omdat de spanning van de accu onder de 12V ligt vanwege het vele stilstaan. Dan schakelt het systeem zichzelf uit.
Ik hou jullie op de hoogte! Ik kan niet wachten om de uiteindelijke voor- en nafoto's onder elkaar te kunnen zetten en eindelijk kilometers met deze bolide te kunnen maken.