• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Inès: Peugeot 607 3.0 V6 AUT Full Option - Full Detail

Ben ergens wel blij als deze binnenkort helemaal klaar is, heb nog andere projecten die nu in de wacht staan
200.gif
:p
 
Wat ook wel eens wilt helpen voor rooklucht is een potje azijn. Dit neutraliseert de slechte geuren. Potje azijn in de wagen voor 2 dagen en dan laten verlichten voor een paar uur
 
  • Leuk
Reactions: RobinT
Of een volledige reiniging van het aircosysteem, en dan uiteraard ook het interieurfilter vervangen.

Als dat allemaal niet helpt, dan kun je natuurlijk ook gewoon een ozongenerator huren. Dan is het (bijna) zeker weg.
 
  • Leuk
Reactions: RobinT
Gisteren en vandaag heb ik her en der een beetje tijd gevonden om nog wat verder te gaan. De kofferklep en de achterlichten zijn nu aangepakt en de achterbumper moet alleen nog een rondje polish zien. De schadehersteller is net langsgeweest om de boel te bekijken en zoals het nu lijkt wordt alles binnenkort netjes gerepareerd en wordt de gehele rechterkant opnieuw gespoten. Dat betekent dat het polijstwerk er ook bijna opzit. Vanavond maak ik de achterbumper af. Ik wilde de afneembare trekhaak demonteren, voor de looks en om er beter bij te kunnen met polijsten, maar ik mis helaas het sleuteltje
200.gif
 
@dennisdennis-12 Hij weet hoe precies ik ben, zoals de meesten hier. Ik heb ook wel zijn spuitwerk mogen 'finishen', dus dat komt goed.

Moest de 607 andersom in de krappe garage hebben staan om nog een stukje voorbumper en de rechterkant van het dak te polijsten. Ik had een extra paar ogen moeten vragen. Teveel gefocust om met de voorbumper links de muur niet te raken, stukje achteruit en met de rechterspiegel tegen de andere muur aan. Ben er goed misselijk van.

'Gelukkig' is het de 'slechte' kant en wordt dat nu ook netjes meegenomen, de kap had toch al een paar veel te diepe krassen.
Mijn eerste schade is nu wel een feit :/
Glaasje stuk en het kapje zit een beetje los. Mechanisme werkt nog wel.

Positieve noot, de Peugeot kan waarschijnlijk over twee weken al aangepakt worden. De complete rechterkant wordt volledig hersteld en gespoten tegen een relatief zacht prijsje.
20210209_192610.jpg
 
Voor het reinigen vind ik zelf dr Leather erg fijn, een/twee sprays op een vochtige microfiber pad maakt het leer erg goed en makkelijk schoon.

Vandaag binnengekregen en vanavond meteen geprobeerd. Die groene zeep kan de kast wel weer in haha!
Veel makkelijker te gebruiken en alles is minstens 3 keer zo snel schoon, bizar. De passagiersstoel, armsteun, achterbank en deurpanelen zijn nu allemaal lekker schoon. Alleen de bestuurdersstoel nog even een keer met deze cleaner en dan in de conditioner.
IMG_20210210_225157.jpg
 
Het is hier even stil geweest, maar dat betekent niet dat het werk heeft stilgelegen! Vanwege een druk bezette spuitcabine kon de 607 nog niet gespoten worden. Wel heb ik bij de schadehersteller, thuis in zijn schuur, de 607 op de brug gereden. Dan kon hij alvast beginnen met het strak maken van alle panelen.

Ook is de Volvo ondertussen verkocht, veel sneller dan ik had verwacht. Daarom was het de afgelopen tijd even puzzelen hoe ik overal moest komen, omdat ik nu natuurlijk nog niet mijn 607 kan gaan rijden. Na een week mijn vader zijn auto te hebben geleend rijd ik nu nog rond in de Lexus IS200 van mijn broertje, die zijn rijbewijs nog moet halen. De 106 heb ik weggedaan nadat bleek dat daar nog heel veel extra geld en tijd in zou gaan zitten. Dat investeer ik liever in deze voiture.

Afijn, de Peugeot is behoorlijk aangepakt.
Daar is de gehele rechter zijkant grondig onder handen genomen. De foto's spreken voor zich:
IMG-20210303-WA0001.jpg
IMG-20210303-WA0002.jpg
IMG-20210306-WA0016.jpg
IMG-20210306-WA0017.jpg
IMG-20210306-WA0018.jpg

Hij zou ook de stootstrips en het spiegelglas nieuw bestellen, totdat ik na een paar dagen door hem werd opgebeld. Het spiegelglas van een 607 is niet meer leverbaar en kostte destijds €280:scream:.

Via onderdelenlijn heb ik gelukkig tegen een zacht prijsje een mooie complete spiegel kunnen vinden, hetzelfde bouwjaar en ook nog dezelfde kleur. Na een paar dagen deze netjes ontvangen en deze zit er nu op.
IMG-20210308-WA0004.jpeg


Afgelopen woensdagavond was het dan eindelijk zo ver, de spuitcabine was een paar uurtjes beschikbaar:
IMG-20210310-WA0016.jpg
IMG-20210310-WA0017.jpg


Donderdag en vrijdag is alles weer netjes afgemaakt en dus zag ik vrijdagavond voor het eerst mijn 'nieuwe' Peugeot 607_eyes:
20210313_095905.jpg
20210313_095921.jpg
20210313_095930.jpg


Vandaag heb ik de rest van het interieur nog aangepakt. Alles is nu lekker schoon van binnen. Ook heb ik de dashcams kunnen plaatsen die ik uit de Volvo heb gehaald:
20210313_123012.jpg
20210313_173413.jpg
IMG-20210313-WA0012.jpeg

20210313_173435.jpg


Maandag breng ik Inès naar de garage, daar staat voor dinsdag gepland om de technische puntjes aan te pakken:
- Automaatbak preventief spoelen
- Olielekkage verhelpen
- Storing parkeersensoren verhelpen
- Kapotte mistlampen weer laten werken en vochtvrij maken
- 2 kapotte lampjes vervangen

Daarna ga ik nog de laatste delen aanpakken voordat ik de Gyeon Pure erop zet. Het gespoten deel verdiend op sommige plekken nog een rondje ultrafijne polish:
IMG-20210312-WA0037.jpeg

Ook moet ik aan de rechterkant de deurlijsten nog doen, de rechterhelft van het dak, nog een deel van de voorbumper, het rechter achterlicht en ik was nog nog niet tevreden over de achterklep. De chromen sierlijsten moeten ook nog even behandeld worden en zo zijn er nog wel een paar dingen die nog 'even' gedaan moeten worden haha.

Wat betreft de dashcams: zijn er hier wat mensen met wat meer kennis hierover? Ik krijg het niet voor elkaar om de dashcam aan te sluiten op constante stroom vanuit de zekeringkast. Bij de S40 was dit vrij eenvoudig, maar ik kan geen goede zekering vinden en heb geen 'schroevendraaierlampje' om te zien of er spanning opstaat. ik krijg de dashcams wel aan het werk op de schakelstroom (zekering 5), maar als ik de auto uitzet is er geen zekering die voor de constante stroom (parkeerstand) kan zorgen. Ik denk dat ik iets over het hoofd zie.
IMG-20210313-WA0010.jpeg

Mocht ik er morgen nog niet uitkomen leg ik het bij de garage neer.
Edit: ik had de boel wel goed aangesloten, maar de parkeerstand werd niet ingeschakeld omdat de spanning van de accu onder de 12V ligt vanwege het vele stilstaan. Dan schakelt het systeem zichzelf uit.

Ik hou jullie op de hoogte! Ik kan niet wachten om de uiteindelijke voor- en nafoto's onder elkaar te kunnen zetten en eindelijk kilometers met deze bolide te kunnen maken.
 
Laatst bewerkt:
Wauw.... Ze is eindelijk klaar! Na bijna twee maanden rijd ik nu eindelijk in mijn Franse bolide. De behandeling bij de garage liep een week uit vanwege vastzittende remmen en onderdelen die besteld moesten worden etc..
Nog niet alles is op dat gebied naar wens, maar daar rijdt 'ie natuurlijk niet minder om. Ik kon nu niet wachten om 'm af te maken zodat ik er eindelijk in kon gaan rijden.
Donderdag 25 maart kon ik d'r dan eindelijk ophalen. Ze hadden proefgereden dus ik kon de 607 eerst wel weer wassen.
Ik moest nog de rechterhelft van het dak polijsten, een deel van de voorbumper en de hele wagen nog behandelen met een rondje Gyeon Primer. Ik ontdekte wat spuitnevel op delen als de bumpers, dus die heb ik opnieuw gepolijst.
20210326_125914.jpg
20210326_130249.jpg

Ook was ik nog niet tevreden over de koplampen. Ze hadden nog last van een sinaasappelhuidje. Dus toch besloten om alsnog de koplampen geheel op te schuren en opnieuw te polijsten:
20210326_130644.jpg

20210326_150812.jpg

20210326_151019.jpg
20210326_164841.jpg


Aan de rechterkant moesten de o zo verschrikkelijk gevoelige pianolak deurstijlen ook nog aangepakt worden:
20210327_131715.jpg
20210327_133056.jpg

Ook aan de bestuurderskant kon ik de lijsten opnieuw een keer behandelen met Gyeon Polish op een oranje Lake Country pad. Ik had ze perfect geleverd bij de spuiter, maar na het verblijf bij de spuiter en de garage kreeg ik ze zo terug:
20210327_155532.jpg

Afgelopen zondag was het zover: de Gyeon Pure aanbrengen. Toen was eindelijk al het polijstwerk klaar en heb ik de 607 verplaatst van de schuur naar de garage, vanwege de betere isolatie tijdens het slechte weer en de hogere temperatuur. Ik heb de Peugeot helemaal alsnog een rondje Gyeon Prep gegeven, waarna ik alle middelen erbij heb gepakt om voor het eerst een coating aan te brengen. Hier heb ik geen foto's van, omdat het lastig is om dit proces goed vast te leggen.
Ik moet zeggen dat het aanbrengen mij echt alles meeviel. Ik heb in drie uur de hele wagen voorzien van de coating, op twee deuren en een voorscherm na. Die heb ik de maandagochtend gedaan, net als daarna al het kunststof inclusief verlichting te voorzien van Gyeon Trim. Rond 12:30u was dat allemaal klaar.

Dinsdag kon 'ie dan eindelijk naar buiten. Vlak voordat de 24 uur verstreken waren heb ik de 607 nog voorzien van een laagje Gyeon Cure. Het prachtige weer paste er perfect bij. Mijn broertje is hobbymatig autofotograaf, dus die heb ik na het nemen van de standaard na-foto's meegenomen naar Harlingen om een paar mooie plaatjes te schieten.

Aanschouw, een Peugeot 607, teruggebracht in z'n ware glorie:
IMG-20210330-WA0061.jpg
IMG-20210330-WA0068.jpg
IMG-20210330-WA0076.jpg
IMG-20210330-WA0080.jpg
IMG-20210330-WA0078.jpg
IMG-20210330-WA0077.jpg
IMG-20210330-WA0072.jpg
IMG-20210330-WA0071.jpg
IMG-20210330-WA0067.jpg


Ik heb een uitgebreid filmpje in elkaar geknutseld van het hele proces. Ik ben onwijs trots op deze auto en ben er nu natuurlijk verschrikkelijk voorzichtig mee. Ik hoop dat ik hier het filmpje met jullie mag delen:
 

Bijlagen

  • IMG-20210330-WA0062.jpg
    IMG-20210330-WA0062.jpg
    182,4 KB · Weergaven: 79
Laatst bewerkt:
Dit is denk ik wel het mooiste wat ik tot nu toe op het forum heb gezien!
Echt super gaaf!!!

Die vlekken die onder op je ruit zitten. Kun je makkelijk weg halen met een glass polish.
En misschien kun je wat interieur delen nog polijsten?
 
  • Leuk
Reactions: RobinT
@RoyR Dat is echt super leuk om te horen, dankjewel!!:innocent:

Die vlekken bij het derde remlicht bedoel je zeker? Dat zit aan de binnenkant geloof ik en daar kan ik dus niet bij komen vanwege dat remlicht:laughing:
Interieurdelen wil ik binnenkort inderdaad nog polijsten en zo ben ik nog wel een hele poos zoet om d'r te verbeteren (velgen opnieuw spuiten en daarna coaten etc.). Eerst mag ze zichzelf bewijzen op het asfalt. Als ze net zo goed voor mij zorgt als dat ik voor haar gezorgd heb de afgelopen twee maanden, blijft ze nog héééél lang:blush:
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Dit is echt een detailerwaardig resultaat, mooie auto, mooi resultaat, je mag hier met recht trots op zijn. Veel plezier met haar.
 
  • Leuk
Reactions: RobinT