• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Inizio verwerkt lastig

dani

Detailing rookie
21 mrt 2010
63
0
Ik heb bij het polijsten met de inizio (dap 500 standje 5) altijd dat de inizio zo snel korrelt / cq uitdroogd. Mijn pad loopt zeg maar ook vol met harde uitgedroogde resten. Ik krijg iedere keer de neiging om hem te verdunnen? De mezzo en finale hebben dit niet. Doe ik iets fout?

pad van te voren vochtig maken scheelt
tussendoor de pad goed schoonmaken
niet te lang doorgaan met het middel

gisteren voor het eerste met Inizio gewerkt... ging best goed eigenlijk. Ik herken dat probleem eigenlijk niet. Werkte met een gele pad overigens.

ben wel benieuwd naar de tips dien nu binnen rollen... :idee

Hoeveel product gebruik je?
3-4-5 "erwten" is meestal wel afdoende voor een stuk van 50x50 ongeveer.
Pad regelmatig uitspoelen voorkomt ook aankoeken van je product op de pad.
Als je pad helemaal volgekoekt is, verliest hij ook een aanzienlijk deel van zijn polijstende werking.

Heb hem in de zon gebruikt? Of werk je binnen (garage oid)?
Welke pad gebruik je?

Tip met bronvermelding!

Ik doe eigenlijk wat Tim van Carclean ook altijd doet, namelijk mijn pad een pietsie in sprayen met een detailer-spray.

Verder onderschrijf ik bovenstaande, namelijk regelmatig je pads reinigen. Ik zelf doe meestal na twee vlakken even in de padwasher hangen.

Bedankt voor de reactie's jongens. Kan ik wat mee. Het zit hem duidelijk in regelmatig reinigen. Ik deed dat bij 1 auto niet 1 keer. Beetje detailerspray of vochtig maken vind ik ook bruikbaar. Thanks!