• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Inox lip aangetast door weersinvloeden

misschien dat een flesje blue-b-gone van smartwax wat resultaat kan geven.
grof geschut inzetten of de velgen wegbrengen kan inderdaad altijd nog.
een ander tipje, rij s`winters met een setje wielen waar je geen waarde aan hecht, dit is echt zonde, die henny huisman :D velgen zijn niet de goedkoopste lijkt me....
 
Nou niet bepaald nee.... maar zoals al eerder vermeld konden we even helaas niet anders. We zijn inderdaad wel op zoek naar een setje velgen voor de winter, maar ook daarin zijn we weer veel te kieskeurig en moeten ze wel bij de auto passen. :-"
 
Vandaag de unicone gehaald en een grote pot Meguiars Marine metal polish. Zaterdag gaan we alles onder handen nemen en dan zal ik wel wat foto's maken van het resultaat.
 
We hebben het helaas niet gered om ook de velgen onder handen te nemen, dus deze komen een andere keer aan de beurt. Overigens hebben we ze natuurlijk wel schoon gemaakt, eerst met shampoo en daarna met een beetje APC. Wat een bende kwam er even goed nog vanaf. We kwamen alleen wel het volgende probleem tegen.

Het gepoedercoate hart van de velg is door het gebruik van de wheelsealent van PB de vorige keer wit uitgeslagen. Hebben jullie nog tips om het hart weer mooi diepzwart te krijgen?
 
Tsja ik kan er ook niks aan doen, maar heeft niemand een idee hoe we het gepoedercoate gedeelte weer mooi zwart kunnen krijgen??
 
nicknameless zei:
ABSOLUUT NIET de Dremel gebruiken :!

Waarom zou je op RVS geen dremel kunnen gebruiken?? Ik heb het al meerdere keren gedaan zonder enige problemen. Je moet inderdaad wel van de gelakte delen wegblijven anders gaat het mis..
 
Nog even terugkomen op de mogelijke vervuiling op de velgen.
Vond onderstaande op een andere website, maar die mag ik volgens mij niet hier vermelden.
Ik zond jullie van de week een een PM bericht met die website.

De inhoud die ik hier vond is wellicht leerzaam voor jullie?
QUOTE
Regular, thorough wheel cleaning is imperative for all vehicles. Brake dust is highly corrosive to wheel finishes, and it is generated each and every time you apply the brakes. Brake dust is made of brake pad dust and red hot metal filings from the rotor. This volatile mixture eats through protective wheel finishes and pits the metal, permanently eliminating that bright metallic shine.
UNQUOTE

Ik zeg weer, polijsten die randen.

Succes,
Aficior
 
Wij hebben eerlijk gezegd nog niets gedaan, omdat ik nog steeds een beetje huiverig ben om de cone erop te zetten. Het blijkt namelijk dat de inox dus het glimlaagje zeg maar is van de rand en ik ben bang om deze eraf te polijsten met de cone waardoor je onbehandeld RVS hebt. Ik weet niet of dit mooi glimmend te houden is of dat dit juist dof zal worden. Maar aan de andere kant hebben we ook al met de hand gepolijst, dus in principe is die inox laag er waarschijnlijk al af... Moeilijk, moeilijk. :|

Maar de 15e hebben we een poetsmeeting van het audi forum, dus misschien onder begeleiding van een paar anderen durf ik het wel aan hihi.
 
Ik heb ook nog even op de website van die velgen fabrikant gekeken, maar behalve wat foto's van hun veschillende velgen lijkt het niet echt mogelijk om vragen aan ze te stellen, zoals hoe die rand op te leuken. Wel bijzonder eigenlijk, dat je als fabrikant van een product zo slecht bereikbaar bent voor klantvragen, maar dat hadden jullie natuurlijk zelf al geconstateerd.

Veel succes maar en hoop nog eens te lezen dat het weer prachtig en als nieuw is geworden.

Met vriendelijke groet,
Aficior
 
Even een kleine update weer:

Na mijn laatste mail naar de importeur dat wij zeker wel de juiste schoonmaakmiddelen gebruiken, heb ik niets meer van hen gehoord. Eigenlijk hadden we het daarom maar opgegeven en wilden we zelf aan de slag met de velgen, maar gisteren heb ik me even zo boos gemaakt dat ik nog een mail de deur uit gedaan heb naar de importeur.

Ik heb ze even verteld dat we het eigenlijk compleet zat zijn met de velgen en dat we absoluut veilige schoonmaakmiddelen gebruiken. Verder heb ik verteld dat we al eerder 1 lekke velg hebben gehad en dat zijn banden rondom weer steeds leeglopen (banden en ventielen zijn goed). Ook kwam ik erachter dat de velgen nu gedumpt zijn voor ruim de helft minder dan we er vorig jaar voor betaald hebben (ze zijn vorig jaar pas geïntroduceerd).

Ik kreeg nu al wel vrij snel een mail terug dat ze alle gegevens nodig hebben en foto's en dat ze er dan weer achteraan gaan bij de fabrikant. Zij hadden namelijk niets gehoord van de fabrikant en waren het toen gewoonweg vergeten...

Nu dus maar hopen dat we onder garantie alle 4 de velgen kunnen terugsturen of dat we ons geld kunnen terug krijgen, ik heb namelijk niet echt vertrouwen meer in deze velgen...
 
Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen...

Hopelijk nog geen slapeloze nachten van gehad?
Zulke dingen trek ik me persoonlijk altijd erg aan!
 
Inmiddels behoorlijk slapeloze nachten van gehad, maar we hebben eindelijk antwoord van de fabrikant.

Zoals jullie al dachten, komen de roestpuntjes van de remschijven/klauwen af. Kleine remdeeltjes zijn ingebrand in de rand en deze deeltjes roesten, de rand zelf roest niet. Op de witte aanslag hebben we helaas geen antwoord gekregen.

Volgens de fabrikant valt dit probleem niet onder garantie, omdat het veroorzaakt wordt door normaal gebruik van de velgen. Verder kreeg ik als antwoord op hun goedkope aanbieding dat zij ruimte moeten maken voor nieuwe producten en dat het niet ligt aan de kwaliteit van de velgen.

We hebben nu een aanbod gekregen om een nieuwe set inclusief btw en verzendkosten aan te schaffen voor een prijs onder de kostprijs. Daar zijn we nu even over aan het nadenken, omdat het toch weer extra geld is. Ik zie het wel als een redelijke oplossing waarbij we de huidige velgen als "normale" set kunnen gebruiken en de nieuwe set kunnen bewaren voor op de shows. De huidige set kunnen we dan ook gerust zelf gaan polijsten.
 
Eindelijk een update.

De nieuwe set velgen is binnen en blijft in de opslag voor de shows. Op de audi poetsmeeting hebben we geprobeerd de aanslag te verwijderen met behulp van een doekje om een meg's detailbrush en dit werkt perfect. De grote oppervlakken kunnen we dan polijsten met de cone en voor de kleine hoekjes kunnen we het probleem met de hand oplossen.

Voor het zwarte oppervlak kwam Cees met de ideale oplossing: pindakaas of arachideolie :grinning: . De structuur van de coating blijkt te grof te zijn voor de wheel sealant waardoor we deze niet goed kunnen uitpoetsen en het wit uitslaat. Met de pindakaas kunnen we alle resten verwijderen waardoor ze weer mooi zwart worden.

Zoals jullie zien, weer een behoorlijke klus voor in de kerstvakantie, maar ik ben blij dat we de velgen uiteindelijk weer mooi kunnen krijgen :party: