• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is hier nog enige eer te behalen?

beest23

Detailing addict
24 aug 2009
194
62
45
Als alles meezit heb ik volgend weekend het volgende project in handen:

101562092010_0319_102902AA.jpg


Een of andere mafkees vond het nodig om een poederblusser in het interieur leeg te spuiten. }:)w Mijn idee was om met de extractor en APC 1:1 aan de gang te gaan.....iemandeen beter idee?
 
Eerst even goed stofzuigen en icm een compressor alles goed schoonblazen. Denk dat het een teringzooi word als je gelijk met een extractor gaat werken.
 
+1
alle "losse" poeder eerst verwijderen, dan pas met andere middelen aan de slag...
wanneer mogelijk is het misschien het gemakkelijkst het complete tapijtje eruit te halen... (maar zal wel te lang duren..?!)
 
Toen ik de foto zag had ik een flash back, lijkt net een zak Portland die geknapt is. Was een keer gebeurd in een auto van mijn opa. Die rotzooi kun je ook niet uitzuigen, de stofzuiger blaast het er gewoon weer uit!

on topic: extractor lijkt mij een goed plan! Golf II?
 
Let heel goed op je eigen veiligheid. En dat zeg ik niet voor niets.

Bluspoeder bestaat uit zouten en wat chemische toevoegingen.
Ik heb na hulpverleningstrainingen collega's dagen niet meer terug gezien omdat ze teveel ingeademd hadden.
De laxerende werking die je dan ervaart is extreem :-&

Daarnaast is het spul het einde voor de elektra, die zal je heel goed schoon moeten maken, zoniet vervangen.
Edit, even een tip voor thuis. Gooi de poederblusser naar de milieustraat en koop z.s.m. een AFFF.
Doe alles zoveel als mogelijk droog, en laat daarbij de stofzuiger buiten de auto staan (m.n. voor je eigen ademlucht)
Met water aan de slag gaan is m.i. nauwelijks een optie. Grote delen zou ik proberen te demonteren.

Hans
 
metaal en bluspoeder is gegarandeerd oxidatie en andere narigheden..
ja, het is cosmetisch gerust op te knappen, maar ik denk dat de schade erger is als verwacht
 
Ik hoor het al. Een mondkapje is vereist....ik vind detailen erg gaaf, maar om daarna een tijd op de wc te moeten doorbrengen vind ik toch wat te ver gaan....:D

Als het goed is komt hij komende donderdag en zal hij zolang blijven logeren als ik wil, dus demonteren is zeker een optie.
Het is nog onduidelijk hoeveel schade die mafkees heeft aangericht. Wel rijdt hij nog goed, maar dat kan ook een kwestie van tijd zijn....

@Paulus ; Het is een Golf III Cabrio.
 
Dat poeder is een killer voor alle elektronica, eerst goed opzuigen en dan met de extractor.
En de komende paar jaar zal het nog uit elk hoekje en gaatje komen :confused:
 
Stoelen en achterbank pak je zo uit een Golf 3, stoelen is maar 1 boutje los, en je trekt ze er zo naar voren uit. Dan dorpels ff losmaken, en je pakt je kleed er zo uit, kun je iig buiten de auto werken.

Wat het poeder met je evt. apparatuur gaat doen durf ik niet te zeggen, maar bovenstaande reply's zeggen genoeg, voorzichtigheid is geboden.
 
Nog ff een aanvulling om het nog eens te benadrukken: Dat spul dringt echt overal naar binnen! Op de vreemdste plekken.
en is idd vrij giftig. Let dus goed op en werk met een degelijk mondkapje ed.
Sterkte!
 
Apparatuur en electronica is ten dode opgeschreven, nu werkt alles nog, maar het zal veel sneller defect raken door de invloed van deze zooi en vocht, de boel gaat corroderen :p
 
De vraag is natuurlijk hoever die troep achter het dashboard is gekomen en daar de electronica heeft aangetast. Ik heb de golf zelf nog niet gezien, maar ik ga er een uitgebreid project van maken. Auto in de stalling en interieur eruit.
 
als je het tapijt er uit haalt kun je de hogedruk reinger overwegen.

Werk ook goed op de automatten. Lekker APC en afspuiten. Dan extractor er over een laten drogen.

Dat tapijt zal het probleem niet zijn. Alle naden en kiertjes en de electronica van de auto..... :auw
 
RedCat zei:
Let heel goed op je eigen veiligheid. En dat zeg ik niet voor niets.

Bluspoeder bestaat uit zouten en wat chemische toevoegingen.
Ik heb na hulpverleningstrainingen collega's dagen niet meer terug gezien omdat ze teveel ingeademd hadden.
De laxerende werking die je dan ervaart is extreem :-&

Daarnaast is het spul het einde voor de elektra, die zal je heel goed schoon moeten maken, zoniet vervangen.
Edit, even een tip voor thuis. Gooi de poederblusser naar de milieustraat en koop z.s.m. een AFFF.
Doe alles zoveel als mogelijk droog, en laat daarbij de stofzuiger buiten de auto staan (m.n. voor je eigen ademlucht)
Met water aan de slag gaan is m.i. nauwelijks een optie. Grote delen zou ik proberen te demonteren.

Hans

Neem deze erg serieus heb zelf de ervaring gehad.
Een vleugje binnen gehad met een training en volgende dag feest :party: :party: :-& :-& :-" Het toilet is je beste vriend.:D
 
Ook al haal je het dashboard eruit, het poeder zal naar verloop van tijd elke kabel, elk draadje en elk ander electrisch component aantasten, opvreten.

Dus oplappen en snel verkopen die cabrio........
 
En ik dacht nog wel....ff stofzuigen, extractor erover heen en klaar.....:-&
Het blijft een uitdaging.

Weet iemand overigens of er veel electronica/bedrading achter het dashboard aan de passagierszijde ligt?
 
normaal gesproken zit er achter het dashboard kastje niet al teveel electronica..

bij enkele modellen zit hier echter wel de plofzak en bij mijn cruisertje ook de airco.


de bekleding eruithalen is binnen no time gebeurd. dat advies zou ik zeker opvolgen!
 
Dit betreft een Golf uit 1995 zonder kastje en volgens mij ook onder plofzak (al weet ik dat laatste niet zeker).
 
De Golf is inmiddels binnen en ik ben er gelijk mee begonnen. Foto's volgen van het weekend in ' De projecten!'