Ik kom mezelf en mijn groene Volvo 740 even voorstellen... met de titel in het Zweeds uiteraard!
Eerst maar eens wat vertellen over mezelf. Ik kom uit Belgisch Limburg (waar in ’t bronsgroen eikenhout, ’t nachtegaaltje zingt). Zes a zeven jaar geleden heb ik anderhalf jaar als kwaliteitscontroleur gewerkt in twee automotive bedrijven, waar ik aan de slag kon wegens mijn achtergrond als schilder., Daar moest ik de pas gespoten auto-onderdelen controleren en bijwerken met de rotary waar nodig. Dit allemaal met 3M producten.
De wondere wereld van detailing was me toen nog onbekend, maar ik had na een dagje spot-repairen altijd een voldaan gevoel. Om een of andere reden werk ik gewoon graag met verf; mijn vader is dan ook nog maar net gepensioneerd na een 40 jaar lange carrière als schilder dus daar kan het misschien wel begonnen zijn
Mijn eerste Volvo was een 850. Twee jaar lang heb ik rondgereden met die comfortabele tank, maar helaas; na een roadtrip door Frankrijk, Spanje & Portugal had ik de 850 verkocht vanwege de hoge verkeersbelasting.
Uit het zicht, is uit het hart?
Flash forward anno 2016 en ik besluit om terug wat comfortabeler te rijden... nadat ik onvrijwillig mijn remmen test en tot de conclusie kom dat ABS toch verdomme leuk is om te hebben! De Peugeot 205 maakte plaats voor een BMW E46 en het begon weer te kriebelen om de glans terug te brengen in die harde Duitse lak... maar dat wist ik toen nog niet, van die harde lak!
Zo zag 'ie er dus uit na het wassen & kleien, een grooot verschil met hoe de auto er uitzag bij aankoop! Ik wilde wel een stapje verder gaan, maar kon niet meer machinaal werken. Dan maar bij de lokale autohandel een kitje Meguiars paint restoration gehaald en me gek gepolijst met de hand, met als resultaat dat ik uren later een zere arm had en er eigenlijk bitter weinig was veranderd
Het idee speelde toen wel om terug een rotary aan te kopen dus ik ging op zoek naar de mogelijkheden. Ik moest nu tenslotte zelf een toestel aankopen.
Hier ging ineens een wereld van geurige potjes en schuimige sopjes voor me open. Omdat ik voor de Beemer een mooie prijs kon krijgen, nl meer dan ik ervoor betaald had, heb ik deze echter al vrij snel van de hand gedaan en heb ik gedurende een half jaartje vrijwel alles met de fiets gedaan. Ja je weet wel, even lekker sparen toch.
De vonk bleef deze keer echter branden en ik hield oa dit forum in de gaten. Enkele maanden geleden heb ik me terug een Volvo aangekocht, en nu ik eindelijk terug wat vrije tijd begin te krijgen & het zonnetje begint te schijnen wordt het tijd voor een full detail.
De rotary laat ik (nog even) voor wat ze is en er wordt eerst een DAP900 aangekocht. Waarom? Omdat ik tenslotte al jaren geen rotary meer heb vastgehad en niet gelijk door de lak wil branden. Een stemmetje in mijn achterhoofd meent trouwens ook nog te herinneren dat het enorm lang duurde om een hele auto te doen met een kleine rotary
Ik zal dus niet alles op een of twee dagen tijd doen, maar gedurende de maand maart (& april?) geleidelijk aan producten aankopen & bit by bit detailen. Mijn nieuwe mitt & een potje Monello klei zijn alvast enkele dagen geleden toegekomen. Dankjewel Carclean!
Ik hoop ze dit weekend al eens goed te kleien, zodat de lak alvast glad(der) aanvoelt & ik een beter idee heb van hoe de lak erbij staat.
Als alles goed gaat, halverwege maart de DAP aankopen en dan wellicht paneel per paneel, day by day, de auto verder afwerken.
Verwacht daar trouwens geen wonderen van, daarvoor ligt de lat te hoog op dit forum! Maar zelf heb ik er in ieder geval enorm veel zin in gekregen!
Eerst maar eens wat vertellen over mezelf. Ik kom uit Belgisch Limburg (waar in ’t bronsgroen eikenhout, ’t nachtegaaltje zingt). Zes a zeven jaar geleden heb ik anderhalf jaar als kwaliteitscontroleur gewerkt in twee automotive bedrijven, waar ik aan de slag kon wegens mijn achtergrond als schilder., Daar moest ik de pas gespoten auto-onderdelen controleren en bijwerken met de rotary waar nodig. Dit allemaal met 3M producten.
De wondere wereld van detailing was me toen nog onbekend, maar ik had na een dagje spot-repairen altijd een voldaan gevoel. Om een of andere reden werk ik gewoon graag met verf; mijn vader is dan ook nog maar net gepensioneerd na een 40 jaar lange carrière als schilder dus daar kan het misschien wel begonnen zijn
Mijn eerste Volvo was een 850. Twee jaar lang heb ik rondgereden met die comfortabele tank, maar helaas; na een roadtrip door Frankrijk, Spanje & Portugal had ik de 850 verkocht vanwege de hoge verkeersbelasting.
Uit het zicht, is uit het hart?
Flash forward anno 2016 en ik besluit om terug wat comfortabeler te rijden... nadat ik onvrijwillig mijn remmen test en tot de conclusie kom dat ABS toch verdomme leuk is om te hebben! De Peugeot 205 maakte plaats voor een BMW E46 en het begon weer te kriebelen om de glans terug te brengen in die harde Duitse lak... maar dat wist ik toen nog niet, van die harde lak!
Zo zag 'ie er dus uit na het wassen & kleien, een grooot verschil met hoe de auto er uitzag bij aankoop! Ik wilde wel een stapje verder gaan, maar kon niet meer machinaal werken. Dan maar bij de lokale autohandel een kitje Meguiars paint restoration gehaald en me gek gepolijst met de hand, met als resultaat dat ik uren later een zere arm had en er eigenlijk bitter weinig was veranderd
Het idee speelde toen wel om terug een rotary aan te kopen dus ik ging op zoek naar de mogelijkheden. Ik moest nu tenslotte zelf een toestel aankopen.
Hier ging ineens een wereld van geurige potjes en schuimige sopjes voor me open. Omdat ik voor de Beemer een mooie prijs kon krijgen, nl meer dan ik ervoor betaald had, heb ik deze echter al vrij snel van de hand gedaan en heb ik gedurende een half jaartje vrijwel alles met de fiets gedaan. Ja je weet wel, even lekker sparen toch.
De vonk bleef deze keer echter branden en ik hield oa dit forum in de gaten. Enkele maanden geleden heb ik me terug een Volvo aangekocht, en nu ik eindelijk terug wat vrije tijd begin te krijgen & het zonnetje begint te schijnen wordt het tijd voor een full detail.
De rotary laat ik (nog even) voor wat ze is en er wordt eerst een DAP900 aangekocht. Waarom? Omdat ik tenslotte al jaren geen rotary meer heb vastgehad en niet gelijk door de lak wil branden. Een stemmetje in mijn achterhoofd meent trouwens ook nog te herinneren dat het enorm lang duurde om een hele auto te doen met een kleine rotary
Ik zal dus niet alles op een of twee dagen tijd doen, maar gedurende de maand maart (& april?) geleidelijk aan producten aankopen & bit by bit detailen. Mijn nieuwe mitt & een potje Monello klei zijn alvast enkele dagen geleden toegekomen. Dankjewel Carclean!
Ik hoop ze dit weekend al eens goed te kleien, zodat de lak alvast glad(der) aanvoelt & ik een beter idee heb van hoe de lak erbij staat.
Als alles goed gaat, halverwege maart de DAP aankopen en dan wellicht paneel per paneel, day by day, de auto verder afwerken.
Verwacht daar trouwens geen wonderen van, daarvoor ligt de lat te hoog op dit forum! Maar zelf heb ik er in ieder geval enorm veel zin in gekregen!
Laatst bewerkt: