• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jayswax

Heb jij interesse in het Engelse merk Jayswax?

  • Ja

    Stemmen: 2 7,7%
  • Nee

    Stemmen: 24 92,3%

  • Totaal aantal stemmers
    26
Voordat we zulke nieuwe 'onbekende' merken eventueel in ons assortiment nemen willen we graag peilen hoe groot de vraag naar dit merk is. Uiteraard gaan wij de wax zelf nog testen, maar als er weinig animo voor is dan weten we dat in ieder geval! :) Sowieso is het lastig om een keuze te maken om de wat onbekendere merken in te kopen. Hetzelfde geldt voor de Obsession Waxen. De animo kan er wel zijn maar als deze niet groot genoeg is is het voor ons ook lastig om hier iets mee te doen!
 
@Laurette; Zelf had ik nog nooit van jayswax gehoord en kom toch regelmatig op een buitenlands forum als DW. Daar heb ikzelf ook het idee van mijn Obession Waxen vandaan gehaald, want OW is daar redelijk populair. Ik heb het idee dat populaire merken op DW ook bekend is onder de CC forum lezers. Een gok wagen met bijvoorbeeld Obsession Wax zou ik als bedrijf eerder overwegen.
 
  • Leuk
Reactions: Etterual
Of het wat toevoegt aan het CC assortiment, dat is de vraag;) Maar dat vraag ik me ook af bij merken als Hubikote, Shining Monkey en Voodoo Ride

Volledig eens hiermee. Surf City mag wat mij betreft ook in dit rijtje. Zijn allemaal merken die geen enkel USP hebben op een kleurige verpakking na...

Wat mij betreft dekt het aanbod van Carclean 99% van de behoefte al af. Als er wat toegevoegd wordt moet het een verbreding zijn, geen aanvulling met alternatieven.
 
+1 @m@rio!!!
Stuk voor stuk fantastische producten maar in NL maakt onbekend ook vaak onbemind.

Voor CC is het uiteraard logisch dat de marge en afzetmarkt wel toereikend moeten zijn, ongeacht de super producten.
 
ODK Wax, O.C.D. Waxes, Waxplanet, Infinity, Black Magic Detail, Waxtub, CarChem, Auto Glanz, WoWo's zijn zomaar een paar voor de Nederlandse markt "onbekende" merken die elders hun sporen al verdiend hebben.

Of het wat toevoegt aan het CC assortiment, dat is de vraag;) Maar dat vraag ik me ook af bij merken als Hubikote, Shining Monkey en Voodoo Ride
Shining monkey ,voodoo Ride hebben wat mij betreft een uitstraling van een B merk maar goed de winstmarge kan hoog zijn waardoor deze merken aantrekkelijk zijn voor de handel maar dat weet ik niet.
 
  1. Shining Monkey was een partijtje en vertrekt uit het assortiment zodra alles op is.
  2. Hubikote is een leuk merk, maar mist de juiste promotie om bekend te worden onder het grote publiek en zal dus ook uit ons assortiment verdwijnen.
  3. Voodoo Ride is echt een leuk merk om een bepaalde doelgroep te voorzien.
 
  • Leuk
Reactions: Zuyd
Volledig eens hiermee. Surf City mag wat mij betreft ook in dit rijtje. Zijn allemaal merken die geen enkel USP hebben op een kleurige verpakking na....
Ik snap op zich zeker wel wat je bedoelt hoor maar bv de Surf city barrier reef paste wax is wel erg makkelijk in gebruik en ik heb een keer ruitenspul gehad van dit merk welke ook niet tegenviel.
 
@Ric325i : zullen vast geen slechte producten zijn, maar ik kan er niks tussen ontdekken wat Carclean niet al vergelijkbaar kon leveren van Poorboys / Dodo Juice / Meguiar's / Mothers.

Zoals ik al zei, het assortiment van CC is gewoon al zeer compleet. Ik denk dat het beter werkt om producten uit het bestaande gamma aan te prijzen dan nog 5 merken leveren die vrijwel hetzelfde doen.

Dat een merk als Voodoo Ride ook door Autostyle aangeboden wordt helpt wat mij betreft ook niet...
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik zou liever wat Gtechniq in het assortiment zien komen! Is toch zeer populair, is er een reden waarom dit nog niet verkrijgbaar is? Nu moet ik steeds uit UK bestellen, maar daar hangen torenhoge verzendkosten aan vast!
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
@Ric325i : zullen vast geen slechte producten zijn, maar ik kan er niks tussen ontdekken wat Carclean niet al vergelijkbaar kon leveren van Poorboys / Dodo Juice / Meguiar's / Mothers.

Zoals ik al zei, het assortiment van CC is gewoon al zeer compleet. Ik denk dat het beter werkt om producten uit het bestaande gamma aan te prijzen dan nog 5 merken leveren die vrijwel hetzelfde doen.

Dat een merk als Voodoo Ride ook door Autostyle aangeboden wordt helpt wat mij betreft ook niet...
Autoglym en sonax worden ook door autostyle aangeboden, dus dat zegt toch niks.
 
@schippersss Beide merken vind ik ook niet echt geweldig... Sonax staat nog ergens hier op het forum een mooi verhaal over met een Audi A8, zou alleen daarom nooit iets van dat merk kopen. Autoglym vind ik op zijn best matige producten wat ik ervan getest heb.

Los van wat ik persoonlijk van deze producten vind: mij lijkt het dat je je als Carclean zijnde wilt onderscheiden als professionals en dat je niet (of zo min mogelijk) hetzelfde wilt leveren wat elke automaterialen toko verkoopt. Waarom zou ik anders bij Carclean bestellen als ik het ook bij de Heuts/Brezan/Autostyle op de hoek krijg? Zelfde geldt wat mij betreft trouwens ook voor de normale lijn van Meguiars.
 
Ja onderscheiden van de rest. Alles is te koop op www, tegenwoordig is het moeilijk iets te verkopen wat nergens te krijgen is, zelf monello kan je bij andere aanbieders kopen.

Sonax heeft sinds de laatste jaren een goede sprong gemaakt in producten en uitbreiding. Dat verhaal van de bekleding ken ik, maar das ook al jaren oud. Maar goed, zoals altijd, wat de boer niet kent, eet hij niet.
 
  • Leuk
Reactions: Altos en tembaco
Exclusief is niets meer inderdaad, maar er is wel nog een wereld van verschil tussen spul wat alleen bij de beter gesorteerde speciaalzaak (Carclean) te krijgen is of spul wat bij elke automaterialen toko om de hoek tussen de tuinmeubelen en de b-merk olie ligt.

Voor de "op elke hoek" merken als Meguiar's heeft een goede speciaalzaak zoals CC heel vaak een goedkoper (Mothers, Poorboys), beter (Dodo Juice, Gyeon) of zelfs goedkoper en beter alternatief. Dat gecombineerd met kennis van zaken en aandacht voor de klant maakt het verschil en is de reden dat we allemaal braaf een uur (okee, dat was alleen zaterdag zo) in de rij staan om bij CC te kopen.
 
Vind de glasspolish van Autoglym anders een toppertje hoor. En bij CC besteld, ondanks dat er een heel uitgebreid display met heeel veeeel producten bij onze Total in het dorp staat. Maar polijstpads zie je daar echt niet. CC heeft ook niet een exclusief recht om andere merken (DDJ, PB etc) te voeren. Die zie ik ook wel bij andere aanbieders.

De vergelijking Sonax en A8... Een mens kan fouten maken, maar ze hebben zich vast herstelt. Het verhaal en dito reactie indertijd van @Tim is helder, maar als het nog steeds niet goed zat daar, dan stonden ze vast niet op de SDD. Om een merk daar continu aan af te spiegelen.

Ik vind dat de kracht van CC ligt in het feit dat ze voor elke portemonnee en kwaliteit iets te beiden hebben. Voor beginner en ver-gevorderde. Ik verwacht van CC dat de producten die ze aanbieden, goed zijn, dusdanig dat CC met alle kennis en expretise er achter staan. En service... service met een glimlach... dat doet mij besluiten bij CC te kopen. Maar dat was aan de orde in een ander topic.

Nieuwe merken toevoegen is goed, zo lang het iets bijdraagt aan bovenstaande. Bij Jay heb ik daar mijn twijfels over, maar wie weet.

*Een veels te lang verhaal wat mij betreft en wat het bijdraagt...o_O*
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Hier zijn een paar antwoorden gegeven met bomvol goede informatie. Voor mij als beginner is wel heel wat keuze op dat gebied. En dan nog ben ik grote fan van de Collinite. Persoonlijk vind ik dat je bij CC voldoende keuze hebt. Al zou het wel fantastisch zijn om wat meer merken uit de VS te hebben. Adam's, Ammo NYC, Gtechniq zijn allemaal fantastische merken. Op zich onderschat ik waarschijnlijk wat het allemaal kost om te importeren, te verkopen aan degelijk betaalbare prijzen en er nog wat winst aan over te houden..
 
Als ik eerlijk ben zou ik met slechts 3 merken aan al mijn wensen kunnen voldoen (Monello, Gyeon en Meguiar's).
Maar het kan altijd beter, goedkoper, exclusiever, anders...
Of Jayswax een aanwinst is betwijfel ik, langs de andere kant: je kan nooit genoeg wax hebben, toch? ;)
 
Net als al door velen voor mij gezegd: een merk moet echt iets toevoegen, dat kan verwerkbaarheid, standtijd, glans, prijs, geur of wat dan ook zijn, of desnoods een ander product van hetzelfde merk dat echt onderscheidend is van concurrerende producten. Met de informatie die ik tot nu toe van Jay heb gezien, heb nog geen enkel punt gezien waar ze zich in onderscheiden (maar na een goede test/review kan dat heel anders zijn).