• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jeroen's peugeot 406 coupe (Uitgedeukt)

Vandaag even 3 uurtjes gepoetst op de wagen, want de hele dag in de schoolboeken word je ook lichtelijk gestoord van. zeker als je al 5 jaar geen schoolboeken hebt gezien :p

Ik heb 1,5 uur over de motorkap gedaan, detering wat een lap is dat zeg.
in 3hits van 12 passes gemaakt zeg maar...

de motorkap is ook het enige wat ik heb gedaan, maar ik ga binnenkort op het gemakje verder met de rest:heart_eyes:

1x met mezzo op oranje
1x met finale op wit
1x met finale op zwart
en vervolgens reload erover, wachtende op een ibrido potje:party: die ik van rodders heb gekocht :D

p3253624.jpg

p3253623.jpg
 
Flink bezig geweest Jeroen, motorkap ziet er goed uit kerel :)^ Zeer benieuwd naar het eindresultaat. Man, wat een plaatje is het toch :heart_eyes:
 
de motorkap is nu gewoon een tint donkerder:D
Kan niet wachten tot de rest gedaan is.

Alleen ben ik stom geweest met mijn paardenhaar borstel voor het interieur... Deze niet droog opgeborgen en is gaan schimmelen:eek:) Waardoor de borstel nu in de rui is... Snel maar een nieuwe bestellen zodra deze weer leverbaar is.
 
Erg mooi werk geleverd,heel mooi resultaat ! Zelf altijd wel fan geweest van de 406 Coupé (veel mooier dan de 407 !), heerlijke wagens :)
 
Vandaag weer een grote slag geslagen, vorige week de auto compleet gepolijst en vandaag het interieur afgewerkt :)

Start met het leer reinigen.
eerst met de gliptone reiniger ingesmeerd om vervolgens met apc aan de slag te gaan. Ik stond versteld hoe vuil het leer was:auw
img2138t.jpg


Ik heb eigenlijk niet veel tijdens foto's, want ik had alles al een keer simpel afgedaan dus erg vuil was het niet. Maar hier een paar na foto's

Gebruikt:
-Natural look
-Glipton cleaner
-Gliptone conditioner
-Meg's APC 1:5
-Motip class cleaner

img2149y.jpg

img2144q.jpg

http://img43.imageshack.us/img43/3605/img2140nh.jpg
img2139ku.jpg

img2141pyy.jpg

img2142b.jpg


Daarna de dorpel-beschermkappen verwijderd en schoongemaakt
img2133ha.jpg

orange degreaser aan het inwerken :)
img2134o.jpg

img2135ua.jpg

img2136fok.jpg


Ook onder de kap een klein beetje gereinigd, de motor zelf moet er nog wel een keer aan geloven
img2127g.jpg


En nu wat afterpics van het polijsten, :heart_eyes:

img2147zv.jpg

img2126w.jpg

img2131zh.jpg

img2130s.jpg

img2148eim.jpg

img2146vn.jpg

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
img2129gr.jpg


En als kroon op je werk een vogel die je net gepoetste stoel onder scheid en dat precies door je open dakje heen mikt!
img2150c.jpg
 
Echt prachtig! Ze staat er weer erg strak bij. Wat een prut kwam van het leder af zeg!

Roesten de dorpels? Dat is wel erg zonde als het zo is.
 
Jep, goed gezien.

Het is nu nog niet door of heel erg, dus ik moet er snel achteraan om erger te voorkomen.

Het is mijn eerste en jongste peugeot die roest:sob:
Je ziet precies waar de dorpel-lijst loopt en 9 jaar heeft lopen schuren waar er wat roest zit...
 
Wel vreemd, want Peugeots staan nou niet echt bekend om dat ze roesten. Neem die oude 106, 205, 405, 306, die zijn nagenoeg nog allemaal strak. Hier in het dorp staat een witte 405, 100% roestvrij, een rode 205, ook 100% roestvrij. Vriendin van mijn vrouw heeft een 106 van '91 met 3 ton op de teller. Lak is erg slecht, maar nergens roest. Neem dan de Audi A6 en de E klasse W210 die hier ook staan: wat een roest zeg!
 
Roest valt reuze mee hoor en het is niet van binnenuit.
Het zijn gewoon schuurplekken van de afdekkappen van de dorrpel, die zijn nu langzaam gaan roesten...

Ik ga het binnenkort aanpakken, kaalmaken, ontroesten en opnieuw spuiten. Dit is zo'n plek die ik zelf wel durf te spuiten :)
 
Crap... Iemand heeft iets op mijn motorkap gezet en er zitten nu allemaal schaafkrassen op de kap en zijpaneel...:eek:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
img2166mw.jpg

img2167so.jpg

img2168yq.jpg



Van de week de dap er maar eens over heen halen, sommige mensen:bad