• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

jim's collectie

Nog eens gaan shoppen daarstraks:
347b81u.jpg

- Gallon speed & wipe
- CG stripper sent
- 1L autobrite foam
 
Welke van Autobrite is dat eigenlijk? Ik ken alleen de rose met kaugomballengeur (tegenwoordig zit die geur er niet meer in) :(, las ergens eens dat Autobrite 3 kleuren snowfoam heeft met elk hun eigen eigenschappen.
 
Geen idee welke autobrite dit is.
Zal wel hetzelfde zijn als de CC variant die ik hier ook heb staan, juist een andere kleurtje.
Zit ook totaal niks van geur aan, net zoals de roze van CC.
Of die verschil gaan hebben in werking, kan maar zou me verbazen.

Stripper sent vind ik wel goed, is meer een parfum geur.
En ja de naam is wat raar, dus gelieve hier je gal niet te spuien als je de naam niet passend vind!

Speed&wipe blijf ik goed vinden, geur is geweldig en finish ook.
Is geen spray wax die je achteraf nog moet liggen opboenen, ik vind hem echt meer quick detailer.
 
Gisteren en vandaag nog enkele bestellingen binnen gekomen, beetje van overal.
Ipv. een zoveelste wax of potje van dit, heb ik gewoon tools gekocht en bijna lege producten in voorraad gekocht.
Ook nog enkele gadgets.
apgw3o.jpg

rlzxoy.jpg

- last touch
- last touch spray bottle
- final inspection m34
- kompressor pads oranje, wit en licht groen
- LC spot pad adapter plate
- valet pro glass cleaner
- valet pro yellow clay bar (had nog geen "ruwe" clay)
- sonus ultra fine clay bar (heel fijne clay had ik ook nog niet, ideaal voor een tussendoorse clay en waxbeurt)
- gallon pomp
- 2 foaming spraykoppen
- 3 eurow buffing towels
- wolfgang sticker
- wolfgang garage banner
- potje cybersnot als geschenkje

Nu ben ik uitgekocht voor een aanzienlijke periode, heb nog teveel producten staan die nu echt wel opmoeten.
Heb me moeten bedwingen om niet wat producten te bestellen die je hier niet vind (lusso oro wax, duragloss, clearkote enz..)
Maar dan zou het een beetje te gek worden, en teveel is teveel...
Nu ga ik uitkijken naar grotere tools, een deftigere HD, en zo een metropolitan 4HP vac 'n blo stofzuiger/blazer staan hoog op het verlanglijstje.
 
Heb een nieuwe HD gekocht, een krachtiger toestel en dat ook stevig op de poten staat en zonder kleine lawaaierige plastic wieltjes.
145bar werkdruk / 160bar max.
510l/h
2800w motor
Three high durability steel pistons, brass pump head with built-in by-pass.
Double detergent/wax removable tank.
8m hose + rail, 5m cable.
Automatic stop system.
Very low noise (maakt idd zeer weinig lawaai)
108bazc.jpg

2192cmx.jpg

High-pressure lance (brass) with adjustable fan jet plus high/low pressure regulation and manometer.
a5dwza.jpg

8x7hvm.jpg

Heb er ook een minder "plastic" gevoel bij, ziet en voelt stevig aan.
Op gebied van kracht gaat mijn vorige HD ook zwaar ten onder tov. deze.
Kunnen kopen als overstock aan -50%, anders was die me te duur geweest.
Moet nu wel een HD foamlans kopen met deze fitting.

Dacht eerst een Bosch, omdat ik werk bij/voor Bosch.
Maar zelfs met personeelskorting af waren er nog andere merken die prijs/kwaliteit scherper waren.
Kärcher vond ik te duur voor de specs die je in de plaats krijgt.
Ging dan kijken voor een Nilfisk, maar toen zag ik de huidige staan.
 
Nog wat spulletjes aangeschaft.
10dts05.jpg

- HD foam lans voor de lavor HD, die plastic autobrite foam lans die ik voorheen had lijkt er echt speelgoed tegen.
- Enkele lege flessen en sprayers.
- Valet pro citrus bling, ben benieuwd naar dit volgens reviews veelzijdig product.
- Grit guard, zo heb ik in al men emmers een GG.
Ook nog een lange sproeistok, die ook voor andere dingen dat de wagen nuttig kan zijn.
En een leuke sproeikop, is eigenlijk hetzelfde als een fire hose nozzle maar meer regelbaar en handiger in gebruik :cool
t8q7ac.jpg

2pqvnlc.jpg
 
Ben ik zeer over te spreken :-)^
Vind het een goed toestel.
- staat stevig op de poten, wat meer gestalte en minder plastic behuizing.
- 8m slang (minder stijf als de vorige karcher), stevige rail om die op te rollen.
- zoals op de verpakking belooft staat, is het toestel erg stil naargelang het vermogen.
- werkdruk blijft stabiel na een langere tijd spuiten, en duidelijk merkbaar dat het toestel meer dan 120bar kan voorzien.
- alles zit vast op het toestel, samen opgeborgen wat een groot pluspunt is vind ik :cool
Waterdarm koppelen, stekker in en je kan beginnen.
Vond het hiervoor een heel gedoe om de HD uit te halen, en tijdverlies waardoor ik minder zin had om die uit te halen.
- pistool is standaard vario regelbaar, stevige snelkoppeling aan de slang.
Wat aan de zware kant, zeker icm HD foam lans erop maar van wat arbeid ga je niet dood hoor :|~*
Staat ook een metertje op bovenaan, niet dat ik er belang aan hecht.
Maar ik ben opzoek naar een volledig "ijzer" spuitlans, dat gaat me meer plezieren denk ik.
- wasborstel nog niet gebruikt, is verbannen tot de kelder want ik wil het ding zelfs niet in de garage zien liggen.

Heb het toestel al grondig getest, ik moet altijd het fijne weten van de producten die ik gebruik.
Volgende week eens testen met de nieuwe HD foam lans :ja

Kende het merk lavor niet, en boeide me ook niet wat hun service en dienst na-verkoop is.
De -50% en wat ik ervoor in de plaats kreeg kon me zo overtuigen , je moet al eens durven gokken.
 
Wat een geweldige colletie :-)^
Ik lees wat over de Valet pro citrus bling, heb je daar al mee gewerkt? Het moet veelzijdig en zuinig in gebruik zijn las ik. Maar is er net zo fijn mee te werken als bijv. PB's Sprat & Wipe?
 
Er komt maar geen eind aan joh! Wat een super collectie!! Is het eind al in zicht denk je?

Groeten, Raoul

p.s. waar ik werk verkopen we ook hogedrukreinigers van het merk Lavor. Goede prijs/kwaliteit verhouding al zeg ik het zelf, en eigenlijk geen klachten erover. En nogwat, die slang die erop zit, zou je een keer kunnen vervangen door een rubberen exemplaar. Deze is een heel stuk soepeler en langer (10 meter dacht ik). Ook zijn er attributen voor zoals een rioolreinigingsslang
 
Zolang de HD zijn werk blijft doen zoals nu is het goed.
Tijd zal uitwijzen of lavor een goed merk is, het mag wel want vind hun producten redelijk aan de prijs.

@ binnetie: de citrus bling neem ik zo snel mogelijk onder de loep.
Begin volgende week alvast.
Met zo een 500ml flesje kan ik de 4 testen doen die op de verpakking staan.
Als detailer spray, glasreiniger, clay lubricant en fast wax.
Ga ze allemaal proberen, eerst beginnen als detailer spray van zodra de wagen aan een wasbeurt toe is.
 
Nog enkele nieuwe dingen:
bjfti8.jpg

- CG Woolly mammoth droogdoek.
- 4 Hex-logic spotpads.
Zien er nette pads uit, liggen wat dieper en een plastic randje zodat je de backing plate niet door de pad gaat duwen na een tijdje.
20hx4qt.jpg

20p3of4.jpg