• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

jobcohen, lang geregistreerd maar nog nooit voorgesteld...!

jobcohen

Detailing addict
16 aug 2010
24
50
Goedenavond allen,

Mijn naam is Henk (alias jobcohen, lang verhaal...), ben 27 jaar en woon in Hulst (Zeeuws-Vlaanderen).

Ik zit al enige tijd op het carclean forum, maar ik lees eigenlijk alleen maar vanalles mee. Voornamelijk de show-offs zijn leuk en leerzaam om te lezen, maar ook de specifieke vragen en discussies die voorbijkomen zijn interessant. Nu vond ik het toch maar eens tijd worden om mezelf voor te stellen, aangezien ik het detailen iets serieuzer wil oppakken voor mezelf.

Ik vind het leuk om met mijn auto bezig te zijn en deze zo netjes mogelijk te maken/houden. Ik ben ooit begonnen met mijn toenmalig Mazda 323F en een Meguiar's handmatige 5-stappenplan. Deze 323F had een heerlijke kleur om te detailen:

Foto-AKQVDCLH.webp

Foto-WZMJX4FZ.webp

Vanwege gezinsuitbreiding heb ik deze auto weggedaan en heb er een Mazda6 voor teruggekocht. Ook deze heb ik met het Meguiar's 5-stappenplan behandeld:

dsc00290gq.webp

dsc00291v.webp

De auto staat er op zich netjes bij, maar toch heb ik besloten om een DAP900 aan te schaffen. Eind van de maand ga ik langs bij carclean voor advies + aankoop. De Meguiar's producten zullen worden vervangen door andere spullen.

Mijn huidige collectie(tje): -> wordt vervangen door:
Meguiar's Gold Class shampoo -> Dodo BtbM
Meguiar's Klei + quick detailer -> Dodo Supernatural klei + Born Slippy
Meguiar's paint cleaner -> nog geen idee, ga sowieso Monello polishes nemen
Meguiar's deep crystal polish -> nog geen idee
Meguiar's Gold Class liquid wax -> Collinite 915 of Dodo Blue Velvet
Dasty -> Poorboys APC

Ik hang ook op het mazda6forum dus sommigen zullen mij al kennen.

Bedankt voor jullie aandacht!

Hallo Henk,

Welkom !

Goed dat je de megs gaat vervangen , misschien ff bij Mothers wax gaan kijken??, topprodukten voor een eerlijke prijs :-b

Poorboys is ook zeker aan te raden!!

Groeten Danny

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Welkom Henk !
Als ik de door jou aangepaste lijst zie dan heb je er over nagedacht en gaat het helemaal goedkomen hoor !
Voor de eventuele puntjes op de i ga je toch langs CarClean, dus zou me niet al te druk maken.
In de tussentijd kan je nog verder inlezen en wat gaan onderzoeken wat eventueel het meest voor je gevoel bij jou past, lijstje meenemen en huppeke :)

Welkom Henk! Die Meguiar's Gold Class shampoo is overigens wel prima hoor. Heb 'm zelf net als de Dodo BtbM en ik vind ze beide gelijkwaardig.

Hey,

Welkom hier wij kennen elkaar al via het M6Forum.

Leuk dat je ook aan het detailen gaat.
Nou ja je was er al mee bezig....

Groetjes
Serge