• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Juiste producten voor Corrado

Etino

Detailing trainee
24 apr 2015
17
35
Goedendag,

Ik heb een tijdje terug een topic gemaakt ivm. mijn vervuilde motorkap, helaas door omstandigheden niets met de tips kunnen doen, maar nu lukt het wel.
Dus ik heb een lijstje gemaakt waarvan ik denk dat het goed is, ik hoor het graag of dit goed is en of ik iets ben vergeten of beter iets anders kan nemen.
Het is voor mijn Volkswagen Corrado, ik wil zowel het interieur schoonmaken als de lak volledig netjes krijgen, leather cleaner heb ik al.

Ik twijfel zelf over de Dode Juice - Purple Haze soft wax, omdat deze voor donkere kleuren zou zijn, maar ik heb een vrij normale kleur blauw, zie foto's.
Ook ben volgens mij een glaze vergeten, al weet ik niet of dit noodzakelijk is?

Alvast bedankt!

​Mvg, Ferry

Mijn bestelling:
dddtds.jpg


Foto's van de auto zelf:
zl56j5.jpg

2ko2u0.jpg
 
Ik zie dat je 3M afplaktape gaat bestellen. Er zit ook tape in de Power Pack als ik mij niet vergis. Het tape van 3M is weliswaar beter, maar is het niet handiger om dat eerst te gebruiken?
 
Klopt, ik heb dit lijstje ook in twee etappes gemaakt en heb daardoor dus een rolletje 19mm tape erbij gepakt zonder de bedoeling, deze is dus weer uit het lijstje.
 
Hey Etino,

Die zie ik niet vaak meer, dé Corrado. Al helemaal de G60 niet.


Wat betreft je lijstje;

Ik zie een lijstje met daarop producten/materialen voor zowel handmatig als machinaal poetsen. Ik zie ook dat je een DAP gaat bestellen, dus er kan het één-en-ander worden geschrapt of verwisseld worden.

Onlangs is er door iemand anders ook om hulp gevraagd bij het samenstellen van een mooi setje. Hierbij is er gedacht aan de totaalprijs en vervangende producten die simpelweg goedkoper waren, vergelijkbaar voor een goedkopere prijs of zelfs meer voor minder.


Wassen: (op je lijstje niet vermeld)
- Autoshampoo
- Washandschoen(en)
- Emmers + Gritguards (eventueel)

- Bekleding shampoo



Velgen;
- Non-Ferro velgenbundel.


Kleien;
- Meguiars Smooth Surface Clay Kit

Dit is een setje t.w.v. zo'n €40,- en dan heb je 2x80gr klei / 475ml lube / 1x MF doekje.
Ik kan je aanraden om de Monello set te nemen, maar die is uitverkocht.
Een ander idee is de losse Monello Klei 250gr (€18) en de PB Spray&Wipe 946ml (€17)

Dus méér klei, een veelzijdige én veelgebruikte detailerspray, voor minder geld.
(Minus 1 MF doekje uit die set, maar goede MF doeken heb je al genoeg)


Polijsten;

- DAP900 Powerpack
- Foam Pad Zwart


In de Powerpack zitten een hoop producten en materialen. Zo ook al een finishing pad die je extra wilt bestellen. Ik neem aan dat je dit deed voor de Glaze, maar in mijn advies is deze overbodig en dus ook een extra pad hier voor.


Glaze;

Wanneer je de lak goed voorbereid, zal een glaze weinig waarde toevoegen. Een glaze word echter wél aangeraden wanneer je handmatig polijst en
deze voorbereiding stukken minder is. Een glaze zal dan wél veel effect hebben.

Een glaze is enigszins overbodig.


Wax;

Als wax kan ik je de Collinite 845 aanraden. De Purple Haze heeft een kortere standtijd en ik heb deze recent geprobeerd, maar hij viel mij eigenlijk tegen.
De Collinite daarentegen is een mooie wax met eigenschappen die bij een sealent horen, verwerkt erg simpel, is dun op te brengen en dus duurzaam, makkelijk uit te poetsen, in 2 lagen op te brengen en dat voor een hele goede prijs.


Tire Dressing / Trim Dressing;

Geen ervaring met de merken die je gekozen heb. Zie ze echter wel vaker voorbij komen hier op het forum.


Monello Aquafobia;
Een nieuw product van Monello. Ik heb deze wetcoat al voorbij zien komen op de website, maar ik zie er persoonlijk niet meteen de extra waarde van in.
Dit komt omdat ik mijn eigen auto in 2 lagen Collinite 845 heb staan en hij daardoor al genoeg bescherming heeft.
Uiteraard zou ik dit is moeten proberen, maar het lijkt mij dus overbodig als ik al bescherming heb.


Doeken;

De Peluche Verde doeken die je in de Powerpack hebt en die je als trio bijbesteld zijn goed genoeg om alles te doen.
Een doekje speciaal voor de ramen vind ik persoonlijk overbodig. (Glass Towel)


Tape;

In de Powerpack zit inderdaad al wat tape. Duurde bij mij redelijk lang voordat deze op was.


Applicator;

Ik neem aan dat je deze voor het kunststof en/of banden gebruikt.


Kortom;

Bij de stap Wassen mis ik een aantal producten/materialen,
Bij de stap Kleien kan het goedkoper en veelzijdiger,
Bij de stap Polijsten kan een Finishing Pad geschrapt worden,
Bij de stap Glaze kan de glaze geschrapt worden,
BIj de stap Wax kan je de Purple Haze vervangen door een veelzijdigere en goedkopere wax/sealent,

Persoonlijk zie ik het nut niet van een wetcoat als de auto al goed beschermt is. (Monello Aquafobia)

Het doekje speciaal voor je ramen kan je afschrappen. Dit kan net zo goed met de Peluche Verde doeken.


Maak hierin uiteraard je eigen keuzes, maar dit lijstje heb ik inmiddels al een paar keer geadviseerd, samen met andere leden, en uit ervaringen is te zeggen dat dit prima z'n ding doet.


Greetz
 
Bedankt voor je uitgebreide reactie, heb je adviezen ten harte genomen, ben zelf nog een beginner dus het is even zoeken hoe en wat :p
Zo'n Corrado begint aardig uit te sterven in populatie inderdaad(momenteel ongeveer 750 Corrado's in NL).
Uitvoering die ik heb al helemaal, origineel Amerikaans import waarvan naar verwachting nog zo'n 7 van in Nederland zijn.

Dit heb ik nu in mijn winkelwagentje, met het lijstje wat je gaf als uitgangspunt.
Ik geloof dat ik nu alles heb.

Lijstje iets aangepast, zie bericht hieronder
 
Hey hallo,

Ik zal je lijstje even nalopen. Maak ik zó een edit erbij.


Edit;


Allereerst wil ik even zeggen dat ik nieuw ben ik de DetailingWereld en eigenlijk maar willekeurige producten aan je heb geadviseerd.
Ik ken die spullen helemaal niet en weet ook niet wat het beste is.

Dat jij zomaar een vreemde geloofd, zeg. Haha!








Ok, stom grapje, maar moet kunnen, toch? :)^


Er is nu niet veel meer aan te merken aan je lijstje.

Quantoxx;n428445 zei:
Kortom;

Bij de stap Wassen mis ik een aantal producten/materialen,
Bij de stap Kleien kan het goedkoper en veelzijdiger,
Bij de stap Polijsten kan een Finishing Pad geschrapt worden,
Bij de stap Glaze kan de glaze geschrapt worden,
BIj de stap Wax kan je de Purple Haze vervangen door een veelzijdigere en goedkopere wax/sealent,

Persoonlijk zie ik het nut niet van een wetcoat als de auto al goed beschermt is. (Monello Aquafobia)

Het doekje speciaal voor je ramen kan je afschrappen. Dit kan net zo goed met de Peluche Verde doeken.


Wassen;

- Ik tel 1 emmer. Dit word lastig bij de ''2 emmer methode''.
Ik zie wel dat je een GritGuard gaat gebruiken, da's top.

- Ik tel 1 washandschoen.
Dit kan, doe ik zelf veelal ook, maar stiekem heb ik een 2de handschoen voor de hele ranzige delen.
Je kan dus een 2de nemen, maar hoeft niet.


Shampoo;
Je hebt nu een prima autoshampoo

Andere klei + lube;
Voor minder geld een goede klei én veel meer.
De Spray&Wipe gaat je wel bevallen, ik gebruik het overal voor.


Overbodige pad voor DAP;
Deze heb je inmiddels geschrapt.

Wax
Je hebt gekozen voor de Collinite 845. Prima keus, zal je ook bevallen.

- Droogdoeken
Ik ken de doeken niet die je op de lijst hebt staan.
Een véél gebruikte en voorkomende doek die ik zelf ook heb is de Senza Aqua.
Deze kan je op eigen voorkeur kopen als 1 grote, of 3 kleinere.
Mijn voorkeur ging uit naar 3 kleine = Meer doek, voor minder geld.

De Delirium heeft 500gr/m2 en Senza Aqua 600gr/m2.



Kortom;

Een 2de emmer met eventueel GritGuard.
Eventueel een 2de washandschoen.
Eventueel andere droogdoek(en).


Greetz
 
Wat blijven ze toch mooi die corrado's..... Heb altijd 1tje willen hebben maar is er nooit van gekomen. Hoewel mijn golf 2 edition one ook altijd een grote trots van me is geweest...
 
Corrado is leuk, maar een nette Golf 2 is ook geen straf om te hebben, beter gezegd, ik had liever een Golf 2 G60 maar daar vragen ze tegenwoordig de hoofdprijs voor.

En Corrado's blijven zorgenkindjes, veel dingen van een Golf 2, maar al het exclusieve zoals spoiler en ABS gaat stuk haha.
Wel is de Corrado een van de tofste VW's ooit, al komt het omdat ze daarmee een kompleet andere weg in zijn geslagen.
 
Janvis ;

Nostalgie hé? :)^

Ik heb op een blauwe maandag een Corrado met 6-cylinder en de Corrado 1.8. gereden. De VR6 was op-en-top strak. Geen Tupperware erop, maar orginele skirts, dikke velgen, etc.
De 1.8 (met G-lader) was ook een beest.

Tegenwoordig zie je ze óf niet óf afgetrapt. Vind ik altijd jammer.
 
Ooh kak, loop ik weer berichten mis.

@Etino: Vanwaar een spons erbij? Ik hou niet zo van sponzen, deze zullen vuil niet echt oppakken, maar tussen de spons en de lak in houden. (Krassen)
 
Spons is weggehaald en je overigen tips heb ik erbij gedaan zoals tweede mitt en emmer+guard, en ondertussen besteld zodat ik het hopelijk morgen binnen heb.
Was even een pijnlijk moment, zo'n bedrag, maar ik vermoed dat ik er prima plezier van ga hebben.

Een nette Corrado VR6 is ook erg leuk, wel wat minder sportief maar wat comfortabeler, had eigenlijk mijn voorkeur.
Maar mijn huidige was een kansje en waarschijnlijk was ie gesloopt als ik hem niet had gekocht dus ik houd momenteel een unieke wagen in stand(en ze zijn gigantisch in prijs aan het stijgen).
Ten kosten van mijn portemonnee, is namelijk een ex-stamp bak die overigens een jaartje of 5 heeft stilgestaan.

Komende winter onderdelen(en geld) verzamelen om de motor puntje precies te krijgen en zo ook het onderstel, dan is ie qua onderhoud weer aardig bij.
Planning staat voor volgend jaar om de Corrado blank te maken en deze opnieuw in de lak te zetten, en uiteraard roestvrij, zodat ie weer een mooie 25 jaar door kan.

Bedoeling is om de Corrado voor zondag optisch mooi te krijgen, dan pak ik nog een meeting mee(Volkstyle Base) en heb ik hopelijk weer verse motivatie.
​Zal van te voren ook foto's maken en in de show off gedeelte zetten, zodat jullie het resultaat kunnen zien ;)
 
Ooh, Jansen heeft weer gelijk! :DNaja, heeft hij ook niet vaak, dus deze gun ik hem.

De Monello Sponge heeft inderdaad MF.

Persoonlijk zou ik gaan voor een 2de handschoen (Monello Thick Mitt en/of Mitt, bijv.)
Maar aan u de keuze uiteraard.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Jansen